Familiehemmeligheder unfolds!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2013

Anonym trådstarter

Jeg kan godt forstå du er nysgerrig og gerne vil vide mere om din families gener.

Men hvis du vælger at lede efter mere om din mormors første barn, så synes jeg godtnok du er tarvelig og strid! Meget muligt at de har mange hemmeligheder, men hvis de ikke ønsker at du skal vide noget om det, synes jeg ærligtalt det er respektløst at grave dybere i det.

Hvis nogle gjorde sådan mod mig, ville jeg godtnok blive sur og skuffet. Der er sikkert en meget god grund til du ikke skal vide det. Og uanset hvad grunden er, synes jeg folk skal have lov at have nogle ting for sig selv.

Hvad jeg finder ud af aner de jo intet om så kan ikke se hvorfor det er tarveligt eller stridt. De ville jo ikke vide at jeg ved det hvadend jeg finder ud af. Har jo ikke planer om at skrive, ringe eller noget til de pågældende involverede. Kun det jeg kan finde ud af på skrift. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2013

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Hvad jeg finder ud af aner de jo intet om så kan ikke se hvorfor det er tarveligt eller stridt. De ville jo ikke vide at jeg ved det hvadend jeg finder ud af. Har jo ikke planer om at skrive, ringe eller noget til de pågældende involverede. Kun det jeg kan finde ud af på skrift. 

Det er meget muligt, men derfor synes jeg stadig det er respektløst.

Anmeld

30. marts 2013

TNBC

Anonym skriver:

Så du vil gå bare deres ryg, med noget som de har bedt dig lade vær med. Om du r det hemmeligt eller åbent er bedøvende ligemeget. Man respektere sin families ønsker. Hvad hvis de en dag finder ud af det?
Hvordan ville du have det, hvis nogen ledte i din fortid selvom at du havde bedt dem om at lade vær?

Anmeld

30. marts 2013

raca

hvor ca og i hvad årstal er det din mormor er født?

har du en ide om hvad fødesogn hun er fra?

hvor bode hun da hun var ung

kirkebøgerne ligger indskannet nogle steder helt frem til 1950erne  samt folketællingerne fra før 1930.
så med navn fødselsdato og år, og sted hvor du skal starte,

eller forældrenes navn, ca alder og føde sted på den du skal finde, kan du også komme et godt stykke vej.

kik på Akivalie onlin og DDD.dk.

Anmeld

30. marts 2013

raca

jeg forstår udemærket dit behov for at vide det.

jeg har det ligsådan.. og ja jeg har også været vidne til at billeder i foto album forsvant, ved mine bedste forældre da jeg sprugte for meget til personerne, da intet passede.

jeg fik så forklaringen for ellers havde de ikke fået fred.. jeg var 10-12 år.. så det var lettes at give mig sandhede og få mig til at tie.. for jeg havde jo fundet den.

dele af brikkerne har jeg så fundet nu her, ingen har blandet sig i min søgen.. forde de intet har at skjule, men jeg ville havde gjodt det i hemlighed, hvis ikke jeg havde fået lov, for jeg har ligeså meget ret til at kende min baggrund som de har til ikke at ville tale om den..

og ja tiden var en anden og måske dækker de over nogle tabuer og måske har de bare lært at det svære, tabuer kan ties ihjel.

Anmeld

30. marts 2013

2721

Jeg synes det er forkert at blande sig. Din mormors privatliv er hendes og kun hendes. Bare fordi man er familie behøver man ikke dele alt. Jeg ville respekterer at det er noget hun har valgt ikke vedkommer andre.

Anmeld

31. marts 2013

Anonym trådstarter

Men den her onkel søger på sin fb-profil efter sin halvbror og nævner selv min mormors gamle navn og hvem faderen er samt halvbrorens navn - samt fødselsår - jeg venter da bare på den dag mine søskende bliver ven med ham derinde (onklen) så får de da selv sagen for og stiller spørgsmål.. 

Anmeld

31. marts 2013

Anonym trådstarter

raca skriver:

hvor ca og i hvad årstal er det din mormor er født?

har du en ide om hvad fødesogn hun er fra?

hvor bode hun da hun var ung

kirkebøgerne ligger indskannet nogle steder helt frem til 1950erne  samt folketællingerne fra før 1930.
så med navn fødselsdato og år, og sted hvor du skal starte,

eller forældrenes navn, ca alder og føde sted på den du skal finde, kan du også komme et godt stykke vej.

kik på Akivalie onlin og DDD.dk.

Tak 

Anmeld

31. marts 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Så du vil gå bare deres ryg, med noget som de har bedt dig lade vær med. Om du r det hemmeligt eller åbent er bedøvende ligemeget. Man respektere sin families ønsker. Hvad hvis de en dag finder ud af det?
Hvordan ville du have det, hvis nogen ledte i din fortid selvom at du havde bedt dem om at lade vær?

Det er jo ikke MIN hemmelighed så jeg ville have mit på det rene! Jeg har så bare fundet ud af den! 

Anmeld

31. marts 2013

TNBC

Anonym skriver:

Det er jo ikke MIN hemmelighed så jeg ville have mit på det rene! Jeg har så bare fundet ud af den! 

Dit på det rene? Du respektere ikke deres ønsker. Men det bestemmer du jo. Det er respektløs og jeg synes det er forkert.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.