Ville i....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2009

Jordbærpigen

Men hvorfor kom han i børnehave 6 måneder før tid? Det er jo ik noget vi "normalt" gør?
Jeg tænker, havde du ik noget at skulle have sagt i den sag dengang? Man flytter jo ik bare et barn i børnehave, medmindre han er klar til det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2009

lonemus

Jane84 skriver:

Men hvorfor kom han i børnehave 6 måneder før tid? Det er jo ik noget vi "normalt" gør?
Jeg tænker, havde du ik noget at skulle have sagt i den sag dengang? Man flytter jo ik bare et barn i børnehave, medmindre han er klar til det

Jeg sidder faktisk lidt med den samme tanke......min datter var i hvert fald ikke klar til at komme i børnehave som 2½ årig......nu fylder hun 3 om 1½ måned om er MEGET klar, hvilket alle pædagogerne osse siger

Syntes det er synd han har fået sådan en dårlig start på det hele i børnehaven

Lone

Anmeld

27. juni 2009

Honningblomst

Jane84 skriver:

Det gør "man" når der er mangel på dagplejere og det var der, de mangkede over 20 pladser, så da konrads dagplejer stoppede valgte vi at det var bedst med en småbørnsstue hvor han skulle være til han var 3½ år og dette fungered så godt for Konrad og jeg var glad og tryg ved dte..
Knus

Anmeld

27. juni 2009

Honningblomst

lonemus skriver:

Jeg sidder faktisk lidt med den samme tanke......min datter var i hvert fald ikke klar til at komme i børnehave som 2½ årig......nu fylder hun 3 om 1½ måned om er MEGET klar, hvilket alle pædagogerne osse siger

Syntes det er synd han har fået sådan en dårlig start på det hele i børnehaven

Lone

Men det var den mulighed der var da hans dagplejer stoppede og jeg var super glad for den, det fungerede på småbørnsstuen og han blev lovet at være der til han var 3½ år...så alt var super, indtil de flyttede ham fordi de jo skulle have nye børn ind og de gamle videre...han var ikke klar og dette sagde jeg til dem, men tja...de lyttede ikke.Alle mine tre drenge ville have haft bedst af at vente med børnehave til de var 3½ år, men individuelle hensyn er ikke noget der bruges i dette regi..
Knus Eva...

Anmeld

27. juni 2009

Honningblomst

lonemus skriver:

Jeg ville helt klart flytte ham til en anden børnehave.
Problemet er så bare, om det overhovedet kan kade sig gøre i praksis!!!! Her i Næstved Kommune er det komplet umuligt at få overflyttet børnene til en anden institution.....man har lov at søge om det, men det er så nedprioriteret, at det faktisk er umuligt. Her er alt for mange børn og alt for få pladser

Kan han ikke skifte til en anden stue i samme børnehave??

Lone

Han kan sagtens skifte børnehave og den pædagogiske konsulent, hun var meget forstående, vi skulle bare vælge hvor vi ville have ham hen...så hun tog det meget alvorligt og var så sød...heldigvis.
Har bestemt ikke lyst til at benytte den børnehave mere...det er et lille samfund, så han skal ikke være der mere.
Knus Eva og tak for svar..

Anmeld

27. juni 2009

Honningblomst

Stumpen skriver:

Stakkels dreng -først at blive tryg på en stue og i den alder, for derefter at blive rykket op ved rode og på en anden stue!!

Jeg kan godt forstå at nogen af goggerne stiller sig lidt på bagben ved at du tager ham hjem i så lang tid, når han nu ikke er kørt ordentlig ind (tænker på de 10 dage han har været der)

Men at sende en indberetning????? Vi vælger vel egentlig selv om vores  poder skal i institutioner overhovedet her i landet medmindre andet er påpeget/påduttet...

Men når det så er sagt mht. goggerne, så kan jeg også godt forstå at du vil hive ham hjem og starte på en frisk efter sommerferien..

Uha mine tanker er rodede, men håber at du kan følge lidt med:

Nu hiver du ham hjem i x antal tid og vil starte forfra.. Vil du kunne det i den inst. han er i nu, hvis du og goggerne får en snak om hvad der er sket, hvad du føler i forhold til der er sket i forhold til det du blev lovet, da den bette knægt startede? Tror du I vil kunne mødes på halvvejen og finde forståelse for hinandens valg??

For synes lidt at 15 km til den anden inst. er langt mht. legekammerater, og hvordan med skole?? Vil han så kommer til at gå i skole med dem han vil komme til at gå i børnehave med det nye sted??
Du skriver selv at dine børn altid har søgt voksne og ikke de andre børn i Konrads alder, men var det også sådan i starten af skolen, for så må det da være vigtigt at have ham i den børnehave, hvor han kan følges med de samme børn over i skolen..

Men vigtigst af alt er at Konrad trives!

Lige præcis....børnehave er et tilbud og en nødvendighed for mange af os...men altså, det er vel noget vi forældre bruger fordi vi arbejder. Børn tager jo ikke skade af, tværtimod, at være hjemme og have deres sociale relationer i form af legekammerater de har med hjem, søskende osv.

Når han starter i en anden børnehave bliver det nok den der ligger lige op af seminariet...så det er jo intet problem med afstanden da jeg jo skal derned alligevel og når jeg er hjemme er han det også, sådan har det altid været med mine unger.

Når han skal i skole starter han jo bare i før-sfo i april sammen med børnene fra de andre børnehaver og der starter en masse nye venskaber...det bekymrer mig slet ikke, både Jeppe og Bertram har ikke haft det godt med børnehaven med elsket da de kom i SFO..jeg må vidst bare sande at jeg har nogle unger som ikke er institutionsbørn...desværre er der bare ikke andre muligheder i vores samfund. En slags hjemmepasning hos en sød dame/mand med tre fire andre børn ville for mine have været det bedste..men men men...

Nå, men mandag ringer jeg i hvert fald og får aftalt besøg i andre institutioner...tror dog den lille børnehave hvor ikke der er så meget ud af huset, ture og en masse larm er at foretrække...smiler

Knus og tak for svar..
Eva.

Anmeld

27. juni 2009

Balderson

For det første skal ingen pædagoger bestemme over hvor meget ferie du vælger at give Konrad...

Det kommer slet ikke dem ved... Det er det valg du som forældre bestemmer...

For det andet, synes jeg at de pædagogerne på din søn's nye stue har håndteret hele situationen forkert..

Selvfølgelig skal man samarbejde med de andre pædagogerne, når et barn flyttes fra en stue til en anden stue... Pædagogerne fra den gamle stue er jo dem der kender ham bedst..

Udfra det du skrive, så lyder det som om det er 2 forskellige steder Konrad er, tros det er det samme hus og der skulle gerne være et fælles mål og holdning til hvordan man gør tingene... Ellers er det jo et problem og dårlig lederskab...

Jeg ville bestemt kigge efter en anden børnehave, og det skulle ikke være noget problem for kommunen at finde en anden plads...

Synes også at det virker som om at pædagogerne på den nye stue bare vil skabe et problem, idet du står fast ved at Konrad skal have en lang ferie...

Anmeld

27. juni 2009

Honningblomst

Balderson skriver:

For det første skal ingen pædagoger bestemme over hvor meget ferie du vælger at give Konrad...

Det kommer slet ikke dem ved... Det er det valg du som forældre bestemmer...

For det andet, synes jeg at de pædagogerne på din søn's nye stue har håndteret hele situationen forkert..

Selvfølgelig skal man samarbejde med de andre pædagogerne, når et barn flyttes fra en stue til en anden stue... Pædagogerne fra den gamle stue er jo dem der kender ham bedst..

Udfra det du skrive, så lyder det som om det er 2 forskellige steder Konrad er, tros det er det samme hus og der skulle gerne være et fælles mål og holdning til hvordan man gør tingene... Ellers er det jo et problem og dårlig lederskab...

Jeg ville bestemt kigge efter en anden børnehave, og det skulle ikke være noget problem for kommunen at finde en anden plads...

Synes også at det virker som om at pædagogerne på den nye stue bare vil skabe et problem, idet du står fast ved at Konrad skal have en lang ferie...

Præcis som du skriver, sådan ser jeg det også...og det har virkelig gjort mig ked at de ikke acceptere at jeg har lyst til at have Konrad hjemme, at det er det vi har valgt..ville det være det samme hvis det var kernefamilien der tog et halvt år jorden rundt?? føler mig en smule diskrimineret og jeg føler nemlig også de blev negative fordi jeg stod fast på mit, det ville de jo til at starte med have møde om. Der meddelte min x endnu engang at jeg holdt ferie men at jeg meget gerne ville have et møde til august så Konrad kunne få en god start...men ja, det mente de så ikke var godt nok...
Knus Eva..

Anmeld

27. juni 2009

Mor.sander

Marcus' Mor skriver:

Men mit perspektiv er alligevel lidt anderledes ….

Jeg må give Marrcus´Mor ret i hendes indlæg... Og det er på baggrund af at jeg har stået i en ligende situation...

Da vi for 1½ år siden flyttede her til hvor vi bor nu, valgte jeg at Simon skulle blive i hans gamle børnehave som lå 20 km væk, pga. de trykke rammer de gav ham og den tillid jeg havde til personalet, Simon er også en meget stille dreng og er ikke glad for forandringer.

Men efter vi have boet her i 5 mdr. måtte jeg indse at det, var vigtigt for Simon at få et socialt netværk i det område vi bor i nu, da han jo ikke altid skulle være afhændig af hans søster selvskab, men skabe sit eget venne netværk.

I starten efter han startede i hans nye børnehave, savnede han sin gamle børnehave utroligt meget, han savnede hans gamle goger men han taklede flytningen rigtigt flot og fik efterhånden vendet sig til den nye børnehave... Men men men så kom den gamle leder tilbage som have været lån ud til en anden børnehave og så begynde det at gå skævt.
Lige inde hun kom tilbage, have den midlertidlige leder i samarbejde med os skrevet en uderretning til kommunen, da vi have en del problemer med Simon på hjemmefronten, han havde meget sværet ved at acceptere min mands rolle i mit liv og var derfor begynde at sparke og spytte efter ham.

Det første den gamle leder sage til mig var, " jeg kan se at der er blevet sendt en underretning, hvorfor har jeg ikke fået noget at vide om det" og så meget mistroisk på mig, allerede der var vi absorlut ikke på bølge længte..
Efter 6 mdr. var jeg klar til at flytte ham tilbage, bla. fordi det nu ikke var tilladt at jeg og Simons speical pædagog snakkede sammen uden at lederen var til stede, Special pædagogen måtte ikke tage specielle hensynt til Simon, men blev mere brugt som et sæt ekstra hænder i børnehaven når hun var der, men efter min mand og jeg havde snakket det meget igennem valgte vi at give det en chance... og ikke mindst for Simons skyld... Men det blev faktisk ikke bedre med forholde mellem os og lederen, og til sidst uderettet vi kommunen om vores problemer og der blev taget fat i lederen, og siden da gik det faktisk rimligt godt...

Det er ikke bare at flyttet et barn, man kan jo ikke forvente at alt vil være fryd og gamma ved en flytning, barnet skal have lov til at vende sig til de nye omgivelse og nye goger.. Og man skal ikke samligne det nye stede med det gamle, forså vil de aldrig kunne leve op til forventningerne, da der ikke en gog eller børnehave der er ens.

Til sidst men ikke minds, sidder jeg nu og stiller mig selv det spørgsmål, hva så hvis din søn heller ikke trives i den nye børnehave, vil du så endnu engang flytte ham? Da jeg helt sikkert mener at det ville skade ham mere end til ville gavne ham.

Anmeld

27. juni 2009

Honningblomst

Jeg må give Marrcus´Mor ret i hendes indlæg... Og det er på baggrund af at jeg har stået i en ligende situation...

Da vi for 1½ år siden flyttede her til hvor vi bor nu, valgte jeg at Simon skulle blive i hans gamle børnehave som lå 20 km væk, pga. de trykke rammer de gav ham og den tillid jeg havde til personalet, Simon er også en meget stille dreng og er ikke glad for forandringer.

Men efter vi have boet her i 5 mdr. måtte jeg indse at det, var vigtigt for Simon at få et socialt netværk i det område vi bor i nu, da han jo ikke altid skulle være afhændig af hans søster selvskab, men skabe sit eget venne netværk.

I starten efter han startede i hans nye børnehave, savnede han sin gamle børnehave utroligt meget, han savnede hans gamle goger men han taklede flytningen rigtigt flot og fik efterhånden vendet sig til den nye børnehave... Men men men så kom den gamle leder tilbage som have været lån ud til en anden børnehave og så begynde det at gå skævt.
Lige inde hun kom tilbage, have den midlertidlige leder i samarbejde med os skrevet en uderretning til kommunen, da vi have en del problemer med Simon på hjemmefronten, han havde meget sværet ved at acceptere min mands rolle i mit liv og var derfor begynde at sparke og spytte efter ham.

Det første den gamle leder sage til mig var, " jeg kan se at der er blevet sendt en underretning, hvorfor har jeg ikke fået noget at vide om det" og så meget mistroisk på mig, allerede der var vi absorlut ikke på bølge længte..
Efter 6 mdr. var jeg klar til at flytte ham tilbage, bla. fordi det nu ikke var tilladt at jeg og Simons speical pædagog snakkede sammen uden at lederen var til stede, Special pædagogen måtte ikke tage specielle hensynt til Simon, men blev mere brugt som et sæt ekstra hænder i børnehaven når hun var der, men efter min mand og jeg havde snakket det meget igennem valgte vi at give det en chance... og ikke mindst for Simons skyld... Men det blev faktisk ikke bedre med forholde mellem os og lederen, og til sidst uderettet vi kommunen om vores problemer og der blev taget fat i lederen, og siden da gik det faktisk rimligt godt...

Det er ikke bare at flyttet et barn, man kan jo ikke forvente at alt vil være fryd og gamma ved en flytning, barnet skal have lov til at vende sig til de nye omgivelse og nye goger.. Og man skal ikke samligne det nye stede med det gamle, forså vil de aldrig kunne leve op til forventningerne, da der ikke en gog eller børnehave der er ens.

Til sidst men ikke minds, sidder jeg nu og stiller mig selv det spørgsmål, hva så hvis din søn heller ikke trives i den nye børnehave, vil du så endnu engang flytte ham? Da jeg helt sikkert mener at det ville skade ham mere end til ville gavne ham.

Jeg tror ikke du forstår mit indlæg...jeg flytter ikke min søn fordi han ikke trives i børnehaven, jeg flytter min søn fordi børnehaven ikke kan/vil/magter at varetage hans behov.
Jeg kan forstå der var problemer med Jeres søn, men det var og er der ikke med min...han er en velfungerende lille gut som var glad ved sin børrnehave. Den tillid jeg har til børnehaven er væk...jeg har ikke tænkt mig at lade min søns tryghed blive ofret på det alter der hedder"barnet har fejlen når vi har svigtet". Det er skuffende og sørgeligt men heldigvis har jeg kommunens og andre fagpersoners (og den anden pædagog Konrad havde)opbakning på at tingene ikke hænger sammen her..endvidere så har jeg nu tredje barn dernede og kan sagtens se de svagheder der er, som nu kan ændres.
Alle børn ville kunne affinde sig med at komme afsted og til sidst opgive at brokke sig, men sådan en verden lever mine børn ikke i.
Her handler vi hvis barnet og vi ikke kan se der er nogen gavn eller glæde af det samarbejde der nu er.
Havde jeg et barn som havde problemer, så ville jeg da selvfølgelig fokusere på det og handle ud fra det...netop som jeg gjorde ved at holde Konrad hjemme så hans sprog og hans behov for leg og samvær med andre børn havde udviklet sig...jeg kender mit barn og ved hvad der er bedst for ham...ingen mennesker kan på så få timer vurdere et barn som de har gjort.
At de ike taler med dem der kender ham er for mig endnu et bevis på at der er noget galt på den stue og at min barn ingen gavn har af det.
Så nu kan jeg se frem til at have min lille trold hjemme indtil april-smiler.
Det bliver skønt...en farmordag, to mormordage, en mor dag og så legestue dage...
Og ang. dit spørgsmål, så opstår de her problemer aldrig i en ny børnehave, for jeg har da lært at sætte ord på mine forventninger og ikke bare tro blindt på at pædagogerne uforbeholdent har styr på det.
Børn har det godt når forældrene er trygge ved at aflevere dem de steder de er...glæder mig til de nye sted og det kommer jo netop til at fungere fordi mit barn ikke er problemet-smiler
Knus Eva..som synes det er skræmmende hvilken position gogger og børnehaver i vores samfund har fået...en børnehave er ikke noget man skal, men noget mange børn er nød til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.