Ville i....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad ville du gøre??

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.582 visninger
29 svar
0 synes godt om
25. juni 2009

Honningblomst

flytte Jeres barn til en anden børnehave hvis I havde mistet tilliden til de mennesker der burde passe på og varetage Jeres barns behov og give det en tryg hverdag??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2009

pernille_p87

Jeg ville helt klart flytte mit barn hvis jeg ikk var tryg ved dem der skulle passe det.
Ingen tvivl. Men man kan jo altid starte med at tage en snak med dem. Men ellers ville jeg helt klart.

Er det da aktuelt hos dig?

Anmeld

25. juni 2009

Honningblomst

pernille_p87 skriver:

Jeg ville helt klart flytte mit barn hvis jeg ikk var tryg ved dem der skulle passe det.
Ingen tvivl. Men man kan jo altid starte med at tage en snak med dem. Men ellers ville jeg helt klart.

Er det da aktuelt hos dig?

Ja, det er det desværre-....har været så ked de sidste dage pga min søns børnehave og pædagogernes måde at tackle ham...selv min mor har været helt ude af den...øv, hvor er der bare nogle pædagoger som bare ønsker at forældre skal gøre som de mener og ikke som familien ønsker..

Knus..

Anmeld

25. juni 2009

pernille_p87

Ja desværre. Og alle børn er jo ikke ens og skal derfor heller ikk behandles ens. Og forældrene ved som regel bedst, og hvis de ikke gør vil de jo alligevel ikk indse/indrømme det. Så synes helt klart du skal overveje at skifte. For din søns skyld.

Anmeld

25. juni 2009

Honningblomst

pernille_p87 skriver:

Ja desværre. Og alle børn er jo ikke ens og skal derfor heller ikk behandles ens. Og forældrene ved som regel bedst, og hvis de ikke gør vil de jo alligevel ikk indse/indrømme det. Så synes helt klart du skal overveje at skifte. For din søns skyld.

Er faktisk igang med det...ville bare høre om det var mig der var for hys...
Men har undersøgt muligheder. Desværre er der først plads til april og det bliver 15 km væk, men samme by som jeg går på semi, så det går nok...
Men for pokker hvor er det trist...de to andre har gået der hvor Konrad går(dog ikke med de gogger som Konrad har nu) hans far er i en venneforening og har brugt dage på arbejde i den børnehave og jeg er i forældrebestyrrelsen, så det er jo ikke fordi vi ikke er engagerede eller ikke har ville dem...men øv øv..
Nu skal han så være hjemme indtil april..
Knus..

Anmeld

25. juni 2009

Honningblomst

I får lige hele historien...kom med Jeres mening...er virkelig ked og påvirket af det:

Kort fortalt.

2 år og 5 mdr. gammel ryger han i bh.
Han er en forsigtig dreng og han er lang tid om at falde til.
Storebror går også i bh og han leger dagligt med ham og hans venner.
I januar er vi til en møde hvor vi får af vide at vi har en humoristisk, glad og udadvent dreng, der dog ikke søger de andre børn, men kun de voksne. Præcis som hans brødre i den alder.
Dog har han selvtillid, de andre vil ham og søger ham og han vil blive en af dem de andre meget gerne vil. Det får vi af vide.
Da han starter bliver vi lovet at han er på den lille stue indtil han er 3½ år.
Det holder dog ikke og jeg får af vide at han rykkes ind til en stor stue og ikke mindst til nye voksne.
Det bekymrer mig og jeg nævner dette. Hans stuepædagog giver mig ret, men siger at der skal nye børn ind.
Endvidere er det samme da som storebror stopper at de flytter konrad.
Jeg beder om en ugeplan på den nye stue, da Konrad gerne vil vide hvad de skal. Det kan jeg ikke få.
Konrad vil gerne vinke med de gamle trygge voksne og det synes de er en god idé og en tryg overgang. Dette vil de nye gogger ikke have. Så jeg har en ulykkelig dreng hver morgen.
Goggerne på den nye stue mener bare Konrad skal være der en masse, men der har jeg fået tidlig ferie og vælger at holde lang ferie.
men jeg vurderer at Konrad har bedre af at der går lidt mere tid og hans udtale bliver bedre, så voksne og børn kan forstå ham..det kunne de på den anden stue, men nu er der ingen der kan.
Så jeg kommer ned og fortæller at han holder lang ferie...en af gog siger at det kan hun godt forstå...men de to andre ser mærkeligt på mig...de ønsker han kommer dagligt en måned, for at have ferie i to..jeg mener vi er lige vidt efter den lange ferie.
Jeg tager hjem og vil tænke over det og få dage efter meddeler Rasmus, da børnehaven ringer for at høre om Konrad kommer, at han holder ferie fra nu og til august.
Konrad nåeder på 3 uger at være der 10 gange og på det ti gange har de nye gogger vurderet at hans sociale udvikling er dårlig, at han ikke vil de andre børn og at hans sprog er dårligt(de har dog rettet det til at det kun er udtalen, da vi pointerede dette)
De har ikke talt med de gogger der kender ham og nu vil de sende en underretning til kommunen på de ti dage...jeg er så skuffet og ked og kan slet ikke forstå hvad der er galt i at holde konrad hjemme på ferie og så starte ham op fra bunden...som vi skulle have gjort i april.
Men altså, nu har jeg skrevet et brev og kommenteret underretningen og talt med kommunen som er noget uforstående.
Jeg er bare ked på Konrads vegne og rystet over at de på den måde ikke har formået at støtte ham og i det mindste have involveret os..men det gjorde de ikke...først da jeg valgte at gå mod det de synes, fandt de ud af de mente der var noget galt.
Men altså, nu prøver jeg at finde en mindre børnehave..
Er så skuffet over dem og virkelig helt uforstående.
Knus

Anmeld

25. juni 2009

Heidi.

Jeg ville til HVER en tid rykke mit barn hvis det var nødvendigt.

Anmeld

25. juni 2009

ekzunz

Jeg ville bestemt også have flyttet ham Eva!!! Du har jo ingen tillid til at goggerne vil Konrad det bedste, og så vil hverken du eller han nogen sinde føle jer helt trygge!
Jeg synes da bare det lyder underligt at pædagogerne på den stue alene - og på så tyndt grundlag kan lave en indberetning til kommunen. Alle kender jo dig og din familie i den børnehave, de ved hvad i står for og at børnene bestemt ikke lider nød - jeg synes det er mærkeligt at lederen ikke har stoppet det.

Hvordan er man stillet hvis man ønsker at flytte institution? Kommer man bag i køen igen?

Jeg sidder jo selv med de samme overvejelser mht. at flytte min datter, da jeg ikke synes at de håndterer hende - og os forældre - som de burde. De har jo krævet at hun skal have ble på, ellers ville de ikke modtage hende - ikke noget med samarbejde eller løsninger - der blev bare udstukket en ordre. Så nu bliver min lille pige drillet af de andre børn fordi hun bruger ble igen...

jeg forstår egentlig ikke hvorfor de er imod den lange ferie. Hvis han kun har gået på stuen i 3 uger, så er det da bedre at han er væk 10 uger nu istedet for 4-6 uger om 4 uger, hvor han er faldet mere til...Og det er da ene og alene forældrenes afgørelse!!!!!

Anmeld

26. juni 2009

Betina88

Jeg ville helt klart flytte vores barn til et bedre sted , hvis det sku' være ..

Jeg vil ikk' være i den situation som du er i , Eva ..

Anmeld

26. juni 2009

Cris

Jeg kan sagtens forstå dig, Eva. Jeg kan ikke se, hvorfor de synes, at jeres mening er så forkert... Nogle gange kan jeg bare ikke forstå alt det der hysteri! Nogle pædagoger skulle arbejde lidt mere på at forstå at børnene er børnene og ikke robotter, de vosker i forskellige familier og de har forskellige personligheder og behov. Og mors intuitionen plejer at være rigtigt. Jeg ville også har beholdt ham hjemme, hvis jeg havde mulighed for det og starte fra bunden, som du beskriver... Jeg ville også tjekke andre BH og andre muligheder, for han skal være i tryghed, men det skal du også!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.