nogen jurister eller andre med forstand på love

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2013

Anonym trådstarter

Filuca skriver:

I det tilfælde, at din kærestes forældre går bort, vil eventuelle ubetalte regninger (til f.eks. medicin) selvfølgelig skulle afregnes, før en evt. arv kan udbetales, så i den situation vil din kæreste selvfølgelig få mindre eller ingenting i arv, men han vil aldrig kunne blive forpligtet til selv at skulle afholde deres udgifter.

det er ikke så meget arven han tænker på tror jeg, men mere det at deres måde at takle deres mangel på penge i det daglige er en ret dum måde som han har gået og frygtet for ville koste ham penge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2013

Anonym trådstarter

pcoramt skriver:

Jeg synes dine svigerforældre lyder rigtig uansvarlige (sorry) I har vel os jeres eget at tænke på?

Jeg bliver en smule sur på dine sviger forældre, for hvis det var mig i den situation ville det give mig dårlig samvittighed (uden grund) og så ville jeg nok bare betale..

du skal skam ikke undskylde.. vi andre tænker præcist det samme, og det er netop derfor jeg har slået i bordet overfor min kæreste og sagt at jeg ikke synes vi rent økonomisk skal hjælpe dem, hvis han gerne vil hjælpe dem skal det kun være ved ord.

vi har ingen børn, men vores økonomi er bestemt heller ikke til den stærke side.

og jeg tror da også han et eller andet sted har dårlig samvittighed eller et ønske om at kunne hjælpe sine forældre, men det er jo lidt svært når det eneste de vil have hjælp med hvis det endeligt er, er at låne penge.

Anmeld

30. marts 2013

pussekat

Anonym skriver:

det glæder mig at høre, for tror netop han går med en frygt for at han skulle betale for deres "gilde" han har sagt til dem at det de gør er tåbeligt da kreditorene som du siger netop ville snuppe den hvis det kommer dem for øre at de har den. men han taler for døve øre, for de tror ikke på ham og især farmand VIL ikke tro på det.

hejsa
jeg ved det for jeg her når gæld med min xmand og de vil tage min bil vis jeg have de i min eje navn og jeg tro de skal prøve at se luksusfælden på tv3 så kan det være de få øje op for hvad de kan eje og ikke eje og hvad kreditorene kan tage fra dem men de må være dum i hoved for de kan se om det på net for vis de kom i Fogedafdelingen tage det pande i der ting som de eje og vis de så ikke betalt kom de efter dem som de her pande og du kan få dem til at ring til Fogedafdelingen og høre om det her så kan de være han få

Anmeld

30. marts 2013

Anonym trådstarter

pussekat skriver:

hejsa
jeg ved det for jeg her når gæld med min xmand og de vil tage min bil vis jeg have de i min eje navn og jeg tro de skal prøve at se luksusfælden på tv3 så kan det være de få øje op for hvad de kan eje og ikke eje og hvad kreditorene kan tage fra dem men de må være dum i hoved for de kan se om det på net for vis de kom i Fogedafdelingen tage det pande i der ting som de eje og vis de så ikke betalt kom de efter dem som de her pande og du kan få dem til at ring til Fogedafdelingen og høre om det her så kan de være han få

de ved godt at de ikke må eje noget som helst sådan rigtigt. det eneste de ejer er en bil og det er fordi det er en handikap bil. og så ejer de jo så nu en campingvogn (igen) men hun havde sagt til min kæreste at hun bestemt ikke mente at de ville tage den, for den havde jo ingen værdi, men min kæreste forsøgte at sige til hende at det var de altså ret ligeglade med, for hvis det kan omsættes til det mindste jamen så tager de det.

men der ville ikke komme noget godt ud af at de så luksusfælden er jeg bange for, for han ville bare sidde og bande af dem og sige at deltagerne da også bare var nogle idioter og sådan noget ved han da godt at man ikke gør osv.. han er ret god til at dømme andre, det kniber mere med at se ind ad.

Anmeld

30. marts 2013

Skouboe

Det er rigtigt at selvom man har kroniker tilskud osv, så skal man betale op til et vist maksimumbeløb hvert år, så den første tid af et "bevillingsår" betaler man fuld pris for medicinen. Når man så har betalt sin egenbetaling, får man 100% tilskud til resten. Det betyder at der kan være en dyr periode indtil man har betalt egenbetalingen.

mvh Pernille der selv lider af en kronisk sygdom

Mht. til campingvognen så er jeg slet ikke i tvivl om at deres kreditorer tager den, og ikke nok med det, dine svigerforældre kommer også til at betale omkostningerne ved en fogedforretning for at beslaglægge og sælge den, hvilket bare betyder at afdraget på ders gæld bliver meget mindre.

Hvis jeg skulle råde dine svigerforældre ville det være at gennemgå deres gæld og bruge de udbetalte penge til at indgå et forlig med nogle af deres kreditorer. Hvis man tilbyder dem at betale nogle af pengene, kan man ofte få renter og gebyrer eftergivet, og faktisk også ofte noget af gælden. Det er klart den bedste måde at bruge pengene på efter min mening.

mvh Pernille der er tidligere inkassomedarbejder

Anmeld

30. marts 2013

Anonym trådstarter

Det er rigtigt at selvom man har kroniker tilskud osv, så skal man betale op til et vist maksimumbeløb hvert år, så den første tid af et "bevillingsår" betaler man fuld pris for medicinen. Når man så har betalt sin egenbetaling, får man 100% tilskud til resten. Det betyder at der kan være en dyr periode indtil man har betalt egenbetalingen.

mvh Pernille der selv lider af en kronisk sygdom

Mht. til campingvognen så er jeg slet ikke i tvivl om at deres kreditorer tager den, og ikke nok med det, dine svigerforældre kommer også til at betale omkostningerne ved en fogedforretning for at beslaglægge og sælge den, hvilket bare betyder at afdraget på ders gæld bliver meget mindre.

Hvis jeg skulle råde dine svigerforældre ville det være at gennemgå deres gæld og bruge de udbetalte penge til at indgå et forlig med nogle af deres kreditorer. Hvis man tilbyder dem at betale nogle af pengene, kan man ofte få renter og gebyrer eftergivet, og faktisk også ofte noget af gælden. Det er klart den bedste måde at bruge pengene på efter min mening.

mvh Pernille der er tidligere inkassomedarbejder

det kan vi kun være fuldt ud enige om at det ville være, men jeg tror jeg har fået overbevist kæresten om at han skal lade det være deres hovedpine... for jeg tror ikke på man kan forbedre især især svigerfar. Og vi kan og skal ikke tvinge manden til noget han ikke vil, selvom det klart ville være det bedste.

hvad deres gæld angår er det ene og alene (så vidt vi er orinteret) gæld fra et hus som røg på tvang. men det skulle dog ikke undre mig hvis der med tiden desværre kommer mere til end der ryger af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.