nogen jurister eller andre med forstand på love

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2013

Kløver

Det tvivler jeg meget på men måske de ved kommunen kan lave en løsning eller via apoteket så de kan hente alt nødvendigt medicin hver gang den 1 så det deles ud og de så har pengene stående

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2013

Anonym trådstarter

1990h skriver:

men er det ikke nødvendigt medicin som de har behov for?..hvordan er det uansvarligt?

det er skam ikke medicin delen der er uansvarlig men sagen er den at de har en ret stor gæld, og har lige haft besøg af nogle kreditore fordi de ikke havde betalt af på noget gæld.. moderen står til at få noget pension udbetalt som de af os er blevet rådet til at bruge på at afdrage på gælden for at finde en vej ud. men det vil de ikke, de vil hellere bruge pengene på en campingvogn og bo i, selvom den de havde var en af de ting der blev taget, og selvom de er blevet advaret om at alt de anskaffer sig af værdi også vil blive taget.

Anmeld

29. marts 2013

Anonym trådstarter

Solveig89 skriver:

Sådan en lov findes, men det er i Tyskland ikke Danmark.

Måske det er den han har hørt om?

dét kan være .. jeg ved ikke hvorfra han har det overhovedet for vidste slet ikke at der fandtes sådan en regel i noget land 

Anmeld

29. marts 2013

pcoramt

Anonym skriver:

jeg vælger at være anonym da jeg ikke ønsker at udstille nogen, men har virkeligt brug for at få svar..

men er der nogen herinde som ved om der findes en lov eller regel som gør børn eller andre nærmeste familie ansvarlig for at skulle hjælpe et eller to mennesker i tilfælde af at de går på røven?. For min kæreste mener at hvis feks hans forældre går på røven så kan han blive tvunget til at dække deres medicin udgifter, hvis staten kan se at han har en fast indtægt. og dét tror jeg bare ikke på er tilfældet. men han mener godt at de via hans skat kan gå ind og hapse et vis beløb.

Jeg ville nok banke i bordet og sige at den må de selv klare. Som du skriver har de en stor gæld, og det er altså deres ansvar.. Desuden kan de søge kronikker tilskud..

Anmeld

29. marts 2013

Anonym trådstarter

pcoramt skriver:

Jeg ville nok banke i bordet og sige at den må de selv klare. Som du skriver har de en stor gæld, og det er altså deres ansvar.. Desuden kan de søge kronikker tilskud..

jeg mener allerede de får alle de tilskud de kan.. men det er noget med at der er en gang om året hvor de selv skal betale for medicinen... og jeg har sagt at han må bede dem betale selv, og det gør de også i det omfang de kan. men han (svigerfar) står til at miste noget indtægt her om maks et par år, og derfor vil de formenligt mangle pengene de skulle bruge til medicin. (men det kunne de undgå ved at komme af med så meget af deres gæld som muligt inden da).

Anmeld

29. marts 2013

pcoramt

Anonym skriver:

jeg mener allerede de får alle de tilskud de kan.. men det er noget med at der er en gang om året hvor de selv skal betale for medicinen... og jeg har sagt at han må bede dem betale selv, og det gør de også i det omfang de kan. men han (svigerfar) står til at miste noget indtægt her om maks et par år, og derfor vil de formenligt mangle pengene de skulle bruge til medicin. (men det kunne de undgå ved at komme af med så meget af deres gæld som muligt inden da).

Jeg synes dine svigerforældre lyder rigtig uansvarlige (sorry) I har vel os jeres eget at tænke på?

Jeg bliver en smule sur på dine sviger forældre, for hvis det var mig i den situation ville det give mig dårlig samvittighed (uden grund) og så ville jeg nok bare betale..

Anmeld

29. marts 2013

Filuca

Anonym skriver:

det mener jeg jo bestemt heller ikke, men er ikke sikker på at jeg kan få ham overbevist. han mener godt at han kan hæfte hvis det drejer sig om betalling af livsvigtig medicin når saldoen bliver nulstillet (de får allerede for det beløb man kan få dækket, men det beløb de bruger til sammen overstiger det beløb de kan få)

og det er ikke fordi jeg er et ondt menneske eller ikke ønsker at hjælpe (har vi gjort før) men synes jo ligesom også man på et eller andet tidspunkt må sige stop så man ikke bliver udnyttet.

I det tilfælde, at din kærestes forældre går bort, vil eventuelle ubetalte regninger (til f.eks. medicin) selvfølgelig skulle afregnes, før en evt. arv kan udbetales, så i den situation vil din kæreste selvfølgelig få mindre eller ingenting i arv, men han vil aldrig kunne blive forpligtet til selv at skulle afholde deres udgifter.

Anmeld

29. marts 2013

pussekat

Anonym skriver:

det er skam ikke medicin delen der er uansvarlig men sagen er den at de har en ret stor gæld, og har lige haft besøg af nogle kreditore fordi de ikke havde betalt af på noget gæld.. moderen står til at få noget pension udbetalt som de af os er blevet rådet til at bruge på at afdrage på gælden for at finde en vej ud. men det vil de ikke, de vil hellere bruge pengene på en campingvogn og bo i, selvom den de havde var en af de ting der blev taget, og selvom de er blevet advaret om at alt de anskaffer sig af værdi også vil blive taget.

hejsa
og vis de her gæld og købe en campingvogn så kan kreditore tage den og sælg så de kan få der penge og i kan ikke kom til at betalt for din sviger forældre medicin for så vis folk da ikke have nok penge for så vil man da bruge det hele og kan børn betalt det nej nej

Anmeld

29. marts 2013

Benjamins'mor

Er ret sikker på i på ingen måde kan komme til at hæfte for nogle af deres udgifter, overhovedet.

Anmeld

30. marts 2013

Anonym trådstarter

pussekat skriver:

hejsa
og vis de her gæld og købe en campingvogn så kan kreditore tage den og sælg så de kan få der penge og i kan ikke kom til at betalt for din sviger forældre medicin for så vis folk da ikke have nok penge for så vil man da bruge det hele og kan børn betalt det nej nej

det glæder mig at høre, for tror netop han går med en frygt for at han skulle betale for deres "gilde" han har sagt til dem at det de gør er tåbeligt da kreditorene som du siger netop ville snuppe den hvis det kommer dem for øre at de har den. men han taler for døve øre, for de tror ikke på ham og især farmand VIL ikke tro på det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.