Regnbuekage ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2013

Isabella_mor

LilleLene skriver:

den var bare lækker

Den blev da rigtig fin

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2013

LilleLene

Isabella_mor skriver:

Den blev da rigtig fin

tak, de var også meget begejstret

Anmeld

1. april 2013

Isabella_mor

LilleLene skriver:

tak, de var også meget begejstret

ja det er en rigtig overraskelse når man skærer i den

Anmeld

19. juni 2013

Sara.

Isabella_mor skriver:

Det har jeg lavet... 

jeg lavede drømmekagebunde og købte pastafarve hos specialkøbmanden (det kan også købes i kop og kande) jeg købte de tre grundfarver.. rød gul og blå. og så lavede jeg så 6 lagkagebunde... i hver sin farve. 

Rød, orange, gul, grøn, blå og lilla. 

og så kom jeg hvid chokolademousse imellem lagene og pyntede med det samme ovenpå... 

Det var et KÆMPE hit..

opskrift på drømmekagebunde til 6 styks lagkagebunde..

Drømmekagebunde

18 æg

1350 g sukker

12 tsk vaniljesukker

9 dl kærnemælk

360 g smeltet smør

1125 g mel

9 tsk bagpulver

opskriften står på et billede.. 

halver opskriften og lav den så i to store skåle og del den efterfølgende op i 6 mindre skåle. ca lige meget i hver og kom så farven i... 

du får orange og grøn og lilla ved at blande faverne på følgende måde.

Grøn = gul og blå 

Orange = Rød og gul

Lilla = Rød og blå. 

den hvide chokolademousse kan du finde opskrifter af på nettet... jeg brugte den fra mette blomsterberg.  

Hvor stor er bredepanden??

Anmeld

19. juni 2013

Isabella_mor

Sara. skriver:

Hvor stor er bredepanden??

sådan en der er i en ovn

Anmeld

19. juni 2013

millesofie

LilleLene skriver:

Er der nogle af jer der har lavet det ?

og hvis i har, hvilken kagebund burgte i og hvilket fyld i mellem

Vil gerne lave en til vores venner på søndag hvor vi holder påskefrokost

Jeg bager citronkage eller sandkage i springform 

et lag af gangen 

når alle farver er bagt så kommer bunden på et laglagefad og så tager jeg alle de andre og laver hul i midten 
lægger dem oven på bunden og smider en stor pose m&m ned i hullet og ligger toppen på 

så dækker jeg siderne med husholdningfilm og så drysser jeg evt flormelis på toppen 

den plejer at skabe lykke og så er den ikke vildt vammel 

jeg beklæder den også nogle gange med fondant og ligger et tyndt lag creme i mellem bundene men så er vingummibamser 
man kan også beklæde kagen med kitkat udenpå og inden i hullet så bliver indholdet heller ikke "vådt"  

Anmeld

19. juni 2013

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Isabella_mor skriver:

sådan en der er i en ovn

Hvor mange dage i forvejen kan man bage bundene? Og bager du dem en af gangen? Og hvor lang tid skal de ca ha? 

Den ser vild lækker ud.. Og vil prøve denne til søndag, men vi skal så meget om lørdagen, at jeg ville bage om fredagen....

Knus Mette

Anmeld

19. juni 2013

Isabella_mor

Mathias Villads skriver:

Hvor mange dage i forvejen kan man bage bundene? Og bager du dem en af gangen? Og hvor lang tid skal de ca ha? 

Den ser vild lækker ud.. Og vil prøve denne til søndag, men vi skal så meget om lørdagen, at jeg ville bage om fredagen....

Knus Mette

du kan sagtens bage den om fredagen hvis i skal have den om søndagen, du skal bare lade være med at komme fyldet i før den dag den skal spises så den ikke bliver slatten, og så skal du holde lagene adskildt med f.eks. bagepapir eller folie. 

jeg tror jeg bagte bundene i ca 15 minutter,, jeg tog det sådan lidt efter gefühl da ovne og bradepander er forskellige..

Anmeld

19. juni 2013

Maja88

millesofie skriver:

Jeg bager citronkage eller sandkage i springform 

et lag af gangen 

når alle farver er bagt så kommer bunden på et laglagefad og så tager jeg alle de andre og laver hul i midten 
lægger dem oven på bunden og smider en stor pose m&m ned i hullet og ligger toppen på 

så dækker jeg siderne med husholdningfilm og så drysser jeg evt flormelis på toppen 

den plejer at skabe lykke og så er den ikke vildt vammel 

jeg beklæder den også nogle gange med fondant og ligger et tyndt lag creme i mellem bundene men så er vingummibamser 
man kan også beklæde kagen med kitkat udenpå og inden i hullet så bliver indholdet heller ikke "vådt"  

Hvorfor ligger du husholdningsfilm om

Anmeld

19. juni 2013

hautecouture

Nu spørger jeg måske dumt, men bliver sådan en kage ikke meget høj med alle de lag 

De ser flotte ude, men tænker bare man får et kæmpe stykke når man skærer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.