Regnbuekage ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19.223 visninger
32 svar
9 synes godt om
26. marts 2013

LilleLene

Er der nogle af jer der har lavet det ?

og hvis i har, hvilken kagebund burgte i og hvilket fyld i mellem

Vil gerne lave en til vores venner på søndag hvor vi holder påskefrokost

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2013

Isabella_mor

LilleLene skriver:

Er der nogle af jer der har lavet det ?

og hvis i har, hvilken kagebund burgte i og hvilket fyld i mellem

Vil gerne lave en til vores venner på søndag hvor vi holder påskefrokost

Det har jeg lavet... 

jeg lavede drømmekagebunde og købte pastafarve hos specialkøbmanden (det kan også købes i kop og kande) jeg købte de tre grundfarver.. rød gul og blå. og så lavede jeg så 6 lagkagebunde... i hver sin farve. 

Rød, orange, gul, grøn, blå og lilla. 

og så kom jeg hvid chokolademousse imellem lagene og pyntede med det samme ovenpå... 

Det var et KÆMPE hit..

opskrift på drømmekagebunde til 6 styks lagkagebunde..

Drømmekagebunde

18 æg

1350 g sukker

12 tsk vaniljesukker

9 dl kærnemælk

360 g smeltet smør

1125 g mel

9 tsk bagpulver

opskriften står på et billede.. 

halver opskriften og lav den så i to store skåle og del den efterfølgende op i 6 mindre skåle. ca lige meget i hver og kom så farven i... 

du får orange og grøn og lilla ved at blande faverne på følgende måde.

Grøn = gul og blå 

Orange = Rød og gul

Lilla = Rød og blå. 

den hvide chokolademousse kan du finde opskrifter af på nettet... jeg brugte den fra mette blomsterberg.  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

26. marts 2013

LilleLene

Isabella_mor skriver:

Det har jeg lavet... 

jeg lavede drømmekagebunde og købte pastafarve hos specialkøbmanden (det kan også købes i kop og kande) jeg købte de tre grundfarver.. rød gul og blå. og så lavede jeg så 6 lagkagebunde... i hver sin farve. 

Rød, orange, gul, grøn, blå og lilla. 

og så kom jeg hvid chokolademousse imellem lagene og pyntede med det samme ovenpå... 

Det var et KÆMPE hit..

opskrift på drømmekagebunde til 6 styks lagkagebunde..

Drømmekagebunde

18 æg

1350 g sukker

12 tsk vaniljesukker

9 dl kærnemælk

360 g smeltet smør

1125 g mel

9 tsk bagpulver

opskriften står på et billede.. 

halver opskriften og lav den så i to store skåle og del den efterfølgende op i 6 mindre skåle. ca lige meget i hver og kom så farven i... 

du får orange og grøn og lilla ved at blande faverne på følgende måde.

Grøn = gul og blå 

Orange = Rød og gul

Lilla = Rød og blå. 

den hvide chokolademousse kan du finde opskrifter af på nettet... jeg brugte den fra mette blomsterberg.  

blev det ikke for vammelt med drømmekage og hvidchokolade mousse ?

Anmeld

26. marts 2013

Isabella_mor

LilleLene skriver:

blev det ikke for vammelt med drømmekage og hvidchokolade mousse ?

ja et troede jeg også.. men smagen var bare så god. og den var ikke for sød eller noget som helst... 

den var væk ret hurtigt. og ALLE der var der ville have opskriften. 

Anmeld

26. marts 2013

LilleLene

Isabella_mor skriver:

ja et troede jeg også.. men smagen var bare så god. og den var ikke for sød eller noget som helst... 

den var væk ret hurtigt. og ALLE der var der ville have opskriften. 

FEDT tak

Anmeld

26. marts 2013

Isabella_mor

LilleLene skriver:

FEDT tak

Velbekomme

Kom endelig med en update..

Et godt tip... bag lagene dagen i forvejen.. og læg dem sammen med bagepapir imellem og vikl det ind i vitavrap/film og lad den stå til dagen efter, så kan du lave det andet på dagen og lægge den sammen der. så bliver det ikke for stressende, for det er en hård omgang at bage 6 lagkagebunde.. 

den opskrift jeg har sendt dig er til 6 bradepandestørrelse kagebunde... de skal altså ikke være særlig tykke... max 1 cm... 

Anmeld

26. marts 2013

LilleLene

Isabella_mor skriver:

Velbekomme

Kom endelig med en update..

Et godt tip... bag lagene dagen i forvejen.. og læg dem sammen med bagepapir imellem og vikl det ind i vitavrap/film og lad den stå til dagen efter, så kan du lave det andet på dagen og lægge den sammen der. så bliver det ikke for stressende, for det er en hård omgang at bage 6 lagkagebunde.. 

den opskrift jeg har sendt dig er til 6 bradepandestørrelse kagebunde... de skal altså ikke være særlig tykke... max 1 cm... 

plejer også at bage dagen før det bliver lagt sammen, det er lidt nemmere når kagen har sat sig

tror du så ikke jeg kan nøjes med halv potion når det skal være i 20 cm springform

Anmeld

26. marts 2013

Isabella_mor

LilleLene skriver:

plejer også at bage dagen før det bliver lagt sammen, det er lidt nemmere når kagen har sat sig

tror du så ikke jeg kan nøjes med halv potion når det skal være i 20 cm springform

jo det kan du sikkert godt.. hvis det er en rund en... det skulle ikke være noget problem... 

Anmeld

26. marts 2013

LilleLene

Isabella_mor skriver:

jo det kan du sikkert godt.. hvis det er en rund en... det skulle ikke være noget problem... 

siuper tak

Anmeld

26. marts 2013

Isabella_mor

LilleLene skriver:

siuper tak

så skal du så bare af 6 omgange jo..

man kan også hælde det sammen. evt kig på youtube der er så mange tutorials..... hvis du ikke orker at bage 6 bunde... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.