Er det uansvarligt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2013

Mamalou

Hvis jeg var dig, så ville jeg ikke flytte min datter. I mine øjne har hun oplevet (for) mange skift. Hvis ikke hun kan blive i nuværende bh så ville jeg vente med at købe hus til hun skal i skole og derved får et "naturligt" skift. 

Vh. Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2013

pcoramt

Anonym skriver:

Sagen er den at jeg og min kæreste har fundet et hus der bare opfylder alt hvad vi ønsker i et hus, men det ligger i en by 8 km fra der hvor vi bor nu, dvs min datter (3år) skal skifte Børnehave og det mener mange i min omgangskreds og noget familie er uansvarligt og ikke at tænke på min datter..

grunden til de tænker det er pga :
Først boede hendes far, hende og jeg i et lejet bolig i 1 år og 2 måneder , så flyttede vi i et andet lejet hus i 6 måneder 13 km fra det første sted ( der skiftede hun ikke dagpleje) så flyttede jeg fra hendes far til en stor by 30 km væk, i 3 måneder, hvor hun måtte skifte dagpleje to gange inde pga kommunen ikke havde en plads til hende ved en fast dagpleje, så flyttede jeg ned til noget familie 60 km væk fra faren i 6 måneder hvor hun gik i en vuggestue fast der, hvor jeg så derefter flytter i en fast lejlighed med min kæreste 18 km fra den by hvor min familie bor, og har boet der siden august sidste år, og der gik hun inde i vuggestuen de første 3 måneder hvorefter vuggenstuen søgte om at få hende herud i en dagpleje, og det kom hun, nu har hun så gået i børnehave herude i en månede, og nu har vi fundet det hus i den anden by, hvad tænker i? vil det være dumt af os at købe det hus ?? ( vi har kigget på ALLE huse der ligger i vores prisklasse her i byen, men der er intet der lever op til vores behov, og det vil være for dyrt at renovere på mange af dem, selvom kæresten er tømmer og alle hans kammerater gerne vil hjælpe)

Undskyld hvis det er lidt rodet at se på

Personligt har jeg flyttet rundt det meste af mit liv pga. Mine forældre og det har ikke været super godt.. For hele tiden at skulle finde nye venner osv. Er bare ikke sjovt for et barn.. Jeg synes nok problemet var større hvis hun var begyndt i skole, da har kostet mig rigtig meget i forhold til uddannelse (har lært de samme ting flere gange, og andre ting slet ikke) man kan os vende den om og sige om i kan blive ved med at bo hvor i gør? Er det overhovedet en mulighed.. Håber I finder den bedste løsning for jer, og jeres datter

Anmeld

26. marts 2013

Muffinmus

Puha, det er, undskyld mig, helt sindssygt så mange gange du har flyttet dit barn rundt
Hold op der må være et kæmpe rod i hendes hoved som det har set ud. Hn er konstant revet væk fra det hun lige har lært at kende, de folk hun lige er blevet trykke ved.
Hn bar været flyttet rundt flere gange på hendes korte treårige liv end jeg nogensinde har som voksen.
Jeg ved ikke hvad jeg ville gøre..huset er da klart et plus, men at rykke hende op endnu engang må være mere en skrækkeligt for udenøs, for hendes forståelse for forhold til andre mennekser, hendes tryghed, hendes totalt mangel på faste rammer hvad det angår.
Det er mere end dårlig timing for jer at i endnu engang vil flytte hende..og hvad så om et år, når i evt finder ud af jeres forhold ikke går, så skal i sælge og flytte hende igen?? Ikke at de nødvendigvis sker, men måske i kunne blive boede til leje et par år der hor i er, og se hvad der sker, givende en mulighed for at trække vejret og føle hun hører bare lidt til et sted?? I har jo kun dannet par et års tid, så baseret på det og det at hun allerede er blevet flytte urimeligt mange gange, så ville jeg vente pg se tiden an både for jeres egen skyld, men især for hendes.

Anmeld

26. marts 2013

Den lykkelige

Hvorfor kan hun ikke blive? Hvis i har bil..
Min datter går 9 km væk, fordi det ikke fungerede med den dagpleje hun først fik i vores by.. Jeg ville aldrig flytte mit barn pga 8 km.. 

Anmeld

26. marts 2013

anjamichell@gmail.com

Du skal gøre hvad du finder bedst..... Det er dig der kender din datter.... Min store søn blev rykket rundt i dagplejesystemet 6-7 gange fordi vi landede hos dagplejere som af den ene eller anden grund ikk kunne ha' ham alligevel..... Han er 12 år idag og har ikk taget noget som helst skade..... Han har absolut ingen problemer med at finde venner, være social, kærlig, venlig og fagligt dygtig..... Men det er jo ikk sikkert de reagerer ens :-) Jeg prøver bare at forfælle dig at der også er solskinshistorier ind imellem alt det negative :-) Jeg ville spørge min nuværende pasningsordning til råds, samt dem hun tidligere har været hos i længere tid ad gangen, hvad de mener om hvordan hun ville klare det og reagere. De ved hvordan din datter er i mange situationer :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.