Er det uansvarligt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2013

EmmaKathrine

Anonym skriver:

Jeg synes faktisk os selv det ville være synd for hende hvis hun skulle igennem et flyt igen, for sidst blev hun meget hidsig da vi flyttede hertil i august

Men vi må vente og se hvad der kommer, ejendomsmægleren har sat annoncer på nettet og i avisen om at vi mangler en bolig med de krav i den by vi bor i nu

men tak for dit ærlige svar

Går ud fra at man forventer et ærligt svar når man spørger ;-) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2013

Benjamins'mor

EmmaKathrine skriver:

Kan godt forstå i gerne vil have det hus hvis det opfylder ALLE jeres behov. Men synes godt nok det barn er blevet flyttet rundt mange gange og synes nok må være nok nu! 

- Havde valgt og vente på noget andet, der er sikkert andet der nok skal kunne opfylde jeres behov!

Jeg kunne ikke være mere enig!

Til TS:

Det er alt for voldsomt at flytte mange gange, og hvis man så oven i det skal starte i ny institution hver gang, det er bare ikke optimalt.

Du siger der er 8 km til den by i bor i nu, hvorfor i alverden køre du/cykler du ikke bare de 8 km så hun kan blive i den børnehave?

Anmeld

25. marts 2013

Anonym trådstarter

EmmaKathrine skriver:

Går ud fra at man forventer et ærligt svar når man spørger ;-) 

Ja, håbede jeg meget jeg ville få, uden svaret også var spydig

Anmeld

25. marts 2013

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Jeg kunne ikke være mere enig!

Til TS:

Det er alt for voldsomt at flytte mange gange, og hvis man så oven i det skal starte i ny institution hver gang, det er bare ikke optimalt.

Du siger der er 8 km til den by i bor i nu, hvorfor i alverden køre du/cykler du ikke bare de 8 km så hun kan blive i den børnehave?

Jeg har ikke kørekort, og der er for langt at cykle om morgenen når jeg skal møde kl 7.30 i en by i den modsatte retning ( hvor jeg skal med toget for at kunne komme til, om min kæreste kan heller ikke køre da han skal være på hans arbejde kl 6 :/

men vi venter, jeg vil faktisk ikke have et ked og forvirret barn igen

Anmeld

25. marts 2013

Hvem?

Anonym skriver:

Jeg har ikke kørekort, så skal med toget hver morgen så :/

Hvis muligheden for at tage jernhesten heller ikke er der, ville jeg bestemt slet ikke være i tvivl - jeg ville ikke flytte en gang til - en flytnig i sig selv er voldsom, og hun er jo blevet flyttet (i mine øjne) allerede al for mange gange

Anmeld

25. marts 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Sagen er den at jeg og min kæreste har fundet et hus der bare opfylder alt hvad vi ønsker i et hus, men det ligger i en by 8 km fra der hvor vi bor nu, dvs min datter (3år) skal skifte Børnehave og det mener mange i min omgangskreds og noget familie er uansvarligt og ikke at tænke på min datter..

grunden til de tænker det er pga :
Først boede hendes far, hende og jeg i et lejet bolig i 1 år og 2 måneder , så flyttede vi i et andet lejet hus i 6 måneder 13 km fra det første sted ( der skiftede hun ikke dagpleje) så flyttede jeg fra hendes far til en stor by 30 km væk, i 3 måneder, hvor hun måtte skifte dagpleje to gange inde pga kommunen ikke havde en plads til hende ved en fast dagpleje, så flyttede jeg ned til noget familie 60 km væk fra faren i 6 måneder hvor hun gik i en vuggestue fast der, hvor jeg så derefter flytter i en fast lejlighed med min kæreste 18 km fra den by hvor min familie bor, og har boet der siden august sidste år, og der gik hun inde i vuggestuen de første 3 måneder hvorefter vuggenstuen søgte om at få hende herud i en dagpleje, og det kom hun, nu har hun så gået i børnehave herude i en månede, og nu har vi fundet det hus i den anden by, hvad tænker i? vil det være dumt af os at købe det hus ?? ( vi har kigget på ALLE huse der ligger i vores prisklasse her i byen, men der er intet der lever op til vores behov, og det vil være for dyrt at renovere på mange af dem, selvom kæresten er tømmer og alle hans kammerater gerne vil hjælpe)

Undskyld hvis det er lidt rodet at se på

Jeg forstår slet ikke, at du har budt dit barn det her, hun har levet sit liv uden fast base. - og hvis det så ikke liiiige går med kæresten, så flytter du bare igen?
En fælles rød tråd for alle i min omgangskreds, der er blevet flyttet mange gange af deres forældre, er, at de den dag i dag er rodløse, har svært ved at få nære venner og generelt har svært ved at involvere sig følelsesmæssigt, de har jo lært, at det ikke kan betale sig.
Jeg tænker, at når du nu endnu engang får opfyldt dit ønske om ny bopæl - dit barn har ikke bedt om en ny adresse - så kunne du måske investere et kørekort i dit barn, så endnu et brud med de kendte rammer ikke bliver nødvendigt.

Anmeld

25. marts 2013

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Jeg har ikke kørekort, og der er for langt at cykle om morgenen når jeg skal møde kl 7.30 i en by i den modsatte retning ( hvor jeg skal med toget for at kunne komme til, om min kæreste kan heller ikke køre da han skal være på hans arbejde kl 6 :/

men vi venter, jeg vil faktisk ikke have et ked og forvirret barn igen

Vi har flyttet en gang (4 km). Men det var til min søns bedste.
Vi flyttede for at komme ned til jorden og få en have, og det elsker han. Men ville simpelthen ikke flytte så mange gange.

Hvis i har råd til et hus, kan du så ikke få råd til et kørekort?

Anmeld

25. marts 2013

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Jeg forstår slet ikke, at du har budt dit barn det her, hun har levet sit liv uden fast base. - og hvis det så ikke liiiige går med kæresten, så flytter du bare igen?
En fælles rød tråd for alle i min omgangskreds, der er blevet flyttet mange gange af deres forældre, er, at de den dag i dag er rodløse, har svært ved at få nære venner og generelt har svært ved at involvere sig følelsesmæssigt, de har jo lært, at det ikke kan betale sig.
Jeg tænker, at når du nu endnu engang får opfyldt dit ønske om ny bopæl - dit barn har ikke bedt om en ny adresse - så kunne du måske investere et kørekort i dit barn, så endnu et brud med de kendte rammer ikke bliver nødvendigt.

Hvad skal jeg bruge et kørekort til? Jeg kan ikk bruge den til noget som helst når vi bliver boende i denne by.
Og hvis jeg køber et hus med min kæreste er det jo ikke fordi jeg regner med at skal gå fra ham.
Og jeg er selv flyttet flere gange i min barndom og jeg er slet ikk som du beskriver, har gået på 12 forskellige folkeskoler pga vi flyttede rundt min bor købte først hus da jeg var 15. Jeg vil købe et nu for at mit barn for et fast hjem fra nu af sammen med evt fremtidige børn.

Og mit barn har ikk levet sit liv uden fast base, vi har altid haft et hjem hvor hun har haft sit værelse og sine ting og hvor vi har kunnet slappe af sammen, men først efter jeg flyttede fra hendes far, det var kun kaos med hendes far dengang.. Og der er ikke nogen af f.eks min sp og sagsbehandler og statsforvaltningen der har haft noget negativt at sige om st hun er flyttet de gange, kun at jeg flyttede fra hendes far så sent og at jeg ikk valgte at flytte 60 km fra faren med det samme i stedet for at skulle bo i den anden by i 3 måneder først.

Anmeld

25. marts 2013

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Vi har flyttet en gang (4 km). Men det var til min søns bedste.
Vi flyttede for at komme ned til jorden og få en have, og det elsker han. Men ville simpelthen ikke flytte så mange gange.

Hvis i har råd til et hus, kan du så ikke få råd til et kørekort?

Ja vi har råd til hus.
Og vi vil os flytte for at komme i noget fast og nede ved jorden
Og jo kunne godt tage et kørekort men har ikke brug for et sålænge vi bliver boende i denne by

Anmeld

25. marts 2013

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Ja vi har råd til hus.
Og vi vil os flytte for at komme i noget fast og nede ved jorden
Og jo kunne godt tage et kørekort men har ikke brug for et sålænge vi bliver boende i denne by

Nej, men hvis du tog et havde i mulighed for at flytte og dit barn kunne blive i institutionerne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.