Tøj i vuggestue/dagpleje ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2013

modesty

LilleChelle skriver:

Hvor meget tøj mener du er nødvendigt i vuggestue/dagpleje alderen? 

x antal body langærmet

x antal body kortærmet 

x antal heldragter / sæt med bukser og bluse

x antal bukser til body 

Min dreng har cirka 12 langærmede bodyer, 10 bukser (plus 3 par smækbukser), 10 langærmede trøjer, indtil videre kun et par kortærmede bodyer og et par t-shirts, men jeg regner også med at det antal er oppe på cirka 10 når det bliver sommer.

Jeg bruger dog ikke heldragter og har ikke gjort det siden han begyndte at kravle.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2013

lycly

MortilElias2010 skriver:

10 bluser, 10 strømper, 10 bukser? 

Ja, er det meget synes du?

Anmeld

25. marts 2013

Fenja09

LilleChelle skriver:

Hvor meget tøj mener du er nødvendigt i vuggestue/dagpleje alderen? 

x antal body langærmet

x antal body kortærmet 

x antal heldragter / sæt med bukser og bluse

x antal bukser til body 

Det tror jeg er et meget svært spørgsmål. Jeg aner f.eks ikke hvor meget min datter har af hvert stykke tøj, jeg ved bare hvornår hun mangler hvad og hvornår hun har nok

Men jeg kan godt give et løst gæt.

Hun har nok lige omkring 8 l/æ bodyer og 6 k/æ, 10 par bukser hvoraf de 4 par er cowboy/denim bukser og de holder ret godt til at tumle i. Omkring 8 cardigans og tilsvarende i l/æ trøjer. 8 strømperbukser og en masse alm. sokker. Så har hun også nogle kjoler og smækbukser, men det er langt fra alt hun bruger lige meget. Nogle af hendes bukser bruger hun kun herhjemme til at tulle rundt i og andet kun når vi skal noget.

Man køber løbende og ser hvad der er brug for - og ofte har man alt for meget til de små

/Fenja

Anmeld

25. marts 2013

LilleChelle

Yurie skriver:

Kan man sætte et nummer på det?
Du køber som det kommer til dig. Du vasker vel en gang i mellem..
Køb det tøj du vil og se hvad der sker.

Hvorfor skal du have bukser/bluse og bukser til bodyer? Det er vel bare de samme.

Det var bare fordi jeg tænkte at nogle ikke brugte heldragter, men bukse/bluse sæt i stedet for. Samtidig med at man kan have bukse/body sæt  

Havde måske været nemmere at sige, hvis jeg bare havde spurgt hvor mange sæt tøj

Anmeld

25. marts 2013

LilleChelle

Fenja09 skriver:

Det tror jeg er et meget svært spørgsmål. Jeg aner f.eks ikke hvor meget min datter har af hvert stykke tøj, jeg ved bare hvornår hun mangler hvad og hvornår hun har nok

Men jeg kan godt give et løst gæt.

Hun har nok lige omkring 8 l/æ bodyer og 6 k/æ, 10 par bukser hvoraf de 4 par er cowboy/denim bukser og de holder ret godt til at tumle i. Omkring 8 cardigans og tilsvarende i l/æ trøjer. 8 strømperbukser og en masse alm. sokker. Så har hun også nogle kjoler og smækbukser, men det er langt fra alt hun bruger lige meget. Nogle af hendes bukser bruger hun kun herhjemme til at tulle rundt i og andet kun når vi skal noget.

Man køber løbende og ser hvad der er brug for - og ofte har man alt for meget til de små

/Fenja

Synes nemlig ofte man får købt alt for meget. Det har jeg ihvertfald gjort i de tre første størrelser - og når man er på su er det jo rart ikke at 'smide' pengene ud af vinduet på noget man aldrig får brugt :p

Anmeld

25. marts 2013

LilleChelle

modesty skriver:

Min dreng har cirka 12 langærmede bodyer, 10 bukser (plus 3 par smækbukser), 10 langærmede trøjer, indtil videre kun et par kortærmede bodyer og et par t-shirts, men jeg regner også med at det antal er oppe på cirka 10 når det bliver sommer.

Jeg bruger dog ikke heldragter og har ikke gjort det siden han begyndte at kravle.

Det var det jeg tænkte der var nogle der ikke gjorde - derfor skrev jeg /bukse/bluse sæt

Anmeld

25. marts 2013

TNBC

LilleChelle skriver:

Det var bare fordi jeg tænkte at nogle ikke brugte heldragter, men bukse/bluse sæt i stedet for. Samtidig med at man kan have bukse/body sæt  

Havde måske været nemmere at sige, hvis jeg bare havde spurgt hvor mange sæt tøj

Ja ok, jeg tror bare ikke jeg ville købe en body og så bukser til, jeg vil bare bruge nogen jeg havde.
Men hvor meget man har brug for, sørg for at have mange langærmede bodyer, for så har han ikke bare arme og så smider du jo bare et par bukser på.
Men lad vær med at køb et helt skab fyldt, tag det stille og roligt, og hvis du kan se du mangler noget, køber du det.

Anmeld

26. marts 2013

MortilElias2010

Hvad mener du er nødvendigt at barnets garderobe består af i den alder? 

Nåeh.. har misforstået  Troede du mente hvad barnet skulle have med i dp/vs hver dag - og så var 10 af hver jo bare helt vildt 

Anmeld

26. marts 2013

MortilElias2010

LuLy skriver:

Ja, er det meget synes du?

Ha ha nej ikke efter at have forstået indlægget - troede der blev ment som hvad barnet skulle have med i dp/vs hver dag 

Anmeld

26. marts 2013

LilleChelle

MortilElias2010 skriver:

Nåeh.. har misforstået  Troede du mente hvad barnet skulle have med i dp/vs hver dag - og så var 10 af hver jo bare helt vildt 

Hehe :p 
 - Ja, det er nogle gange nemmere at forstå face to face  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.