Hvor mange år imellem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2013

lycly

Der var ikke lige en svarmulighed der passede, da det enten er "helst under 2 år" eller "over 3 år". Og jeg synes at mellem 2-3 år er en rigtig god aldersforskel

Der er fx 12 år imellem min lillesøster og jeg, og selvom vi selvfølgelig er søstre, så er vi alligevel 2 enebørn, og det var et kæmpe tab for hende dengang jeg flyttede hjemmefra.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2013

(august)

Jeg syntes før jeg selv fik nr. 2 at der skulle være 3-4 år imellem dem. Vi har været så heldige at få nr. 2 17mdr efter nr. 1, så idag hvis der skal komme en nr. 3 ligger vi nok på et sted mellem 2,5-3 år 

For mit eget vedkomne er det jo noget folk selv bestemmer, personligt synes jeg dog også at 6 børn hvoraf den ældste er fra 09 er også vildt i mine øjne, men nu er de blevet velsignet med 6 børn, så finder man en måde at klare det på. Ønsker dem al held og lykke med resten af graviditeten.

Anmeld

25. marts 2013

DesiraeR

Vi har 3 det er 3 og under.

Min ældste to er 11,5 måneder fra hinanden, og den nyeste er 6 måneder gammel. Jeg synes 11,5 månder aldersforskellen er lidt hårdt. 

De har begge kommer i knibe sammen hele tiden. Det holder os meget travlt!

Med min 2 årige son og min 6 månder datter, det er også lidt hårdt fordi han har en hård tid at være omhyggelig, og ikke helt forstår. Men, med min 3 årige datter og den yngste det er gud. Jeg kan virkelig godt lide, at aldersforskellen.

Anmeld

25. marts 2013

Benjamins'mor

Jeg synes ikke der er et bestemt antal år der SKAL være imellem, det er helt op til de enkelte par, hvad de føler for, og måske er man alligevel ikke klar når man troede man var.

Vi ville gerne der var 4-5 år imellem så jeg blev over 20. Men så blev jeg gravid og vi har valgt det. Der bliver 2 år og 9 mdr imellem dem.

Anmeld

25. marts 2013

sofiell89

Hvis lillebrøster kommer til tiden, vil der være 14 mdr imellem, og det var planlagt

Anmeld

25. marts 2013

bubba

Anonym skriver:

Hvor mange år imellem børn synes du der burde være og hvorfor?

Er det en god ting med pseudotvillinger, eller er det sundere for børn at have 2-3-4 eller flere år imellem sig og hvorfor?

Spøger fordi jeg sidder og læser trillingedebatten, hvor der er rigtig mange der mener det er helt forkert at få trillinger samtidig med at man har tre andre børn under 4 år... Min mening vil jeg ikke give til kende, jeg forholder mig så neutral som muligt.

Begrund, begrund, begrund!

Den jeg ville stemme på var der ikke, så jeg stemte blankt og skriver det her i stedet.

jeg synes der skal være 2 år eller mere. 

Anmeld

25. marts 2013

Hvem?

Hvor mange år imellem børn synes du der burde være og hvorfor?

Er det en god ting med pseudotvillinger, eller er det sundere for børn at have 2-3-4 eller flere år imellem sig og hvorfor?

Spøger fordi jeg sidder og læser trillingedebatten, hvor der er rigtig mange der mener det er helt forkert at få trillinger samtidig med at man har tre andre børn under 4 år... Min mening vil jeg ikke give til kende, jeg forholder mig så neutral som muligt.

Begrund, begrund, begrund!

Jeg har to drenge med 10,5 måneds mellemrum, de er endda fra samme år, så de kommer til at følge hinanden gennem deres liv, da de også kommer til at gå i klasse sammen - drengene er nu 2,5 og 3 år og de har det fantastisk med hinanden, de har en meget stærkt bånd og de ville for guds skyld ikke undvære hinanden - så ja, jeg har jo stemt under 1 år

Anmeld

25. marts 2013

Anonym trådstarter

Den jeg ville stemme på var der ikke, så jeg stemte blankt og skriver det her i stedet.

jeg synes der skal være 2 år eller mere. 

Over 2 år var en mulighed  Du skulle bare stemme 3 år hæhæ

Anmeld

25. marts 2013

Clisolka

Jeg synes det er noget man helt selv bestemmer 

Her kommer der til at være knap 3 år imellem, foruden 1-2 måneder  

Anmeld

25. marts 2013

Annette A

Børn skal være ønsket og så skal man selvfølgelig have tid til dem og økonomi til det mv. Nogen mener at 4-5 år er det allerbedste men aner det ikke. Jeg har selv en dreng på 10 år og to små på 19 mdr og 3 mdr og det er dejligt på hver sin måde.

Vores ældste kan jo klare meget selv og kan og vil gerne hjælpe med de små og leger med den mellemste og de har faktisk meget glæde af hinanden. De to små går jeg ud fraa får meget glæde af hinanden da jeg nogen gange har følt vores ældste har savnet søskende i hans tidlige opvækst.

Det har været nemmere at få nr 2 da vores ældste jo ikke behøvede samme nærvær som vores mellemste dreng gør nu hvor lillesøster er kommet til verden og man skal sørge for to små børn. Men det er skønt og alle børnene er ønsket og det er jo det som det handler om. Aldersforskellen er i hvert fald ikke noget vi har indrettet vores børneflok efter. Vi indrettede os efter de muligheder vi har fået.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.