Hvor mange år imellem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor mange år skal der være imellem søskende?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.453 visninger
22 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. marts 2013

Anonym trådstarter

Hvor mange år imellem børn synes du der burde være og hvorfor?

Er det en god ting med pseudotvillinger, eller er det sundere for børn at have 2-3-4 eller flere år imellem sig og hvorfor?

Spøger fordi jeg sidder og læser trillingedebatten, hvor der er rigtig mange der mener det er helt forkert at få trillinger samtidig med at man har tre andre børn under 4 år... Min mening vil jeg ikke give til kende, jeg forholder mig så neutral som muligt.

Begrund, begrund, begrund!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2013

Isabella_mor

Det er da noget man helt selv bestemmer... 

syntes jeg... 

det er jo meget individuelt hvad man føler sig klar til som forældre...

Personligt i mit hus.... så venter vi til Villads er Blefri og startet i børnehave og jeg er kommet godt igang på studiet og vi måske også har fået noget større og bo i..

Anmeld

25. marts 2013

L&V

Anonym skriver:

Er det en god ting med pseudotvillinger, eller er det sundere for børn at have 2-3-4 eller flere år imellem sig og hvorfor?

Spøger fordi jeg sidder og læser trillingedebatten, hvor der er rigtig mange der mener det er helt forkert at få trillinger samtidig med at man har tre andre børn under 4 år... Min mening vil jeg ikke give til kende, jeg forholder mig så neutral som muligt.

Vi havde en klar idé om at hvis jeg ikke var blevet gravid med lillebror som kommer til juli ville vi vente et godt stykke tid så det ikke faldet sammen med at storesøster blev tre og sku i børnehave..
Men det lykkedes og der bliver 22mdr mellem dem

Anmeld

25. marts 2013

B&J

Jeg kan endelig ikke svare jo for mig selv ikke for ander, fordi jeg venter med at få nr 2 barn til jeg har fået et job også bliver der godt nok 5-6års mellem rum måske mere hvis jeg ikke kan finde et job.. men der er vi så forskellige alle sammen har dog aldrig ville ha børn med 2-3års mellem rum for det er ikke mig...

og klart der er gået det stykke tid får har jo også fået en operation hvis jeg havde job  jamen så var jeg nok gravid nu eller prøve

Anmeld

25. marts 2013

khaleesi

Jeg synes man skal have de børn man ønsker med den aldersforskel der passer bedst til en. Nogle elsker jo at have mange småbørn og er super dygtige til at give flere børn med omkring samme alder den opmærksomhed de har brug for, selvom der er mange søskende.

Personligt vil jeg også rigtig gerne have en mere snart, fordi jo tættere alder de har, jo bedre kan de følge hinanden og dele interesser osv. 

Anmeld

25. marts 2013

Silas&Mille

Jeg ville have stemt 2 år imellem søskende, men den mulighed var der ikke

Vi har dog kun 13 måneder imellem vores, det er et uheld, men et fantastisk et af slagsen.

Men havde vi helt selv kunne bestemme ville vi have haft 2 år imellem vores

Anmeld

25. marts 2013

wamse

Det er fuldstændig underordnet for mig at gøre

De bliver lige gode søskende uanset hvad.

Anmeld

25. marts 2013

FrkZier

Anonym skriver:

synes lidt der mangler en svar mulighed - der er ret langt fra under 2 år til over 3 år

jeg ville umiddelbart sige et sted imellem de to..

MEN det er jo i bund og grund fuldstændig ligemeget, men hvis jeg helt selv kunne vælge ville de nok ligge med 2-2½ år mellem sig

Anmeld

25. marts 2013

Ryberg

puha... før jeg fik barn, tænkte jeg slet ikke at nr. 2 skulle lande på et bestemt tidspunkt efter nr. 1..

Men det gør jeg da så sandelig i dag, eller det kan ikke undgås! For alle nævner det og snakker om det :/

hvornår skal I have nr. 2? I skal jo ikke vente for lang tid? De skal jo have noget ud af hinanden? Det er nemmere at tackle jalousi? Det er da synd for jeres søn han ikke får en lillebror eller søster... Det er.. det er..

Åhh alle de argumenter ... Er ved at få pip.. men føler sig nærmest tvunget til at få nr. 2 når nr. 1 fylder 3 år.. for det er hvad næsten alle jeg kender får... jeg er snart den eneste i omgangskredsen der ikke er gravid eller, som ikke har fået nr. 2...

Jeg nyder nok bare tiden med at have min søn heeeelt for mig selv

Det handler om, man har overskud, tid og lyst!
og så er det altså lige meget hvor mange børn man har, kan man rumme 6 børn under 4 år, er det da fuldstændig i orden

Anmeld

25. marts 2013

DitteFisk

Jeg synes ikke man skal få børn med et bestemt aldersrum for øje, men når man er fælles om ønsket for at få en baby til 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.