Manglende afførring ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2013

birthee

Min søn er flaskebarn, og får nutramigen modermælkserstatning... Til forskel fra mine to store børn, der har fået Nan og Nan ha, har han aldrig haft forstoppelse... Han er 8 uger nu, og har som sagt ikke haft forstoppelse overhovedet... Hvor meget mme supplerer du med om dagen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2013

simone_jacobsen

Månsson skriver:

Ja eller det men i hvert fald en slags.. Det kan os være fordi han ikke kommer af med noget han gylper.. Laura brækker sig altid når hun er forstoppet fordi der er bare noget der ska ud den ene eller anden vej

Hvordan gav du Lactulosen og hjalp det??
Altså gav du morgen, middag eller aften og hvor lang tid efter kom der skub i tingene?

Anmeld

24. marts 2013

Nadja+Baby+2012

simone_jacobsen skriver:

Min dreng på 9 uger har ikke skidt, af sig selv, i 3-4 dage nu. Jeg har, i går, stimuleret ved endetarmsåbningen så han har kunne komme af med noget. Han får 5 ml Lactulose om dagen (2 ml morgen og 3 ml aften) endvidere både cykler, massager og strækker og masser vi med hans ben og mave. Og han får også Mylicon dråber pga luft. Han aser og kæmper, græder og skriger, og slår nogle seriøse prutter, men ingen afføring ??

Han bliver suppleret efter hvert måltid og vi bruger skiftevis Allomin syrnet og NAN.
Sådanne har det været i 14-21 dages tid nu!

Råd, vejledning og alt andet bliver påskønnet

Prøv at give 5 ml 1 gang dagligt.. Det hjalp her.

julie får os nan og grøn allomin.. Du må ikke give ren grøn når han er under 6 mdr.. Skift imellem dem, så hver 2. Flaske er grøn.. Prøv os at give lidt vand indimellem (udrn at det går ud over hans mælkeindtag)..

du kan os prøve at tage 2-3 svesker og dække dem med vand, koge dem møre, mose dem let med en gaffel (husk let) også give noget af vandet (ikke mosen).. Det virkede os her, og fik grønt lys af lægen..

Anmeld

24. marts 2013

simone_jacobsen

birthee skriver:

Min søn er flaskebarn, og får nutramigen modermælkserstatning... Til forskel fra mine to store børn, der har fået Nan og Nan ha, har han aldrig haft forstoppelse... Han er 8 uger nu, og har som sagt ikke haft forstoppelse overhovedet... Hvor meget mme supplerer du med om dagen?

Jeg supplere efter hvert måltid og det svinger hvad han spiser i ml - i går spiste han 950 ml udover brystet.

Anmeld

24. marts 2013

Hullabullabulla

Nadja+Baby+2012 skriver:

Prøv at give 5 ml 1 gang dagligt.. Det hjalp her.

julie får os nan og grøn allomin.. Du må ikke give ren grøn når han er under 6 mdr.. Skift imellem dem, så hver 2. Flaske er grøn.. Prøv os at give lidt vand indimellem (udrn at det går ud over hans mælkeindtag)..

du kan os prøve at tage 2-3 svesker og dække dem med vand, koge dem møre, mose dem let med en gaffel (husk let) også give noget af vandet (ikke mosen).. Det virkede os her, og fik grønt lys af lægen..

Her gives der udelukkende grøn allomin uden problemer.. SP sagde til mig at det er gammel skrøne at man ikke må give grøn allomin som det eneste..Der er her fuld skub i afføringen, og knægten tager helt fint på

Anmeld

24. marts 2013

Nadja+Baby+2012

Britt88 skriver:

Her gives der udelukkende grøn allomin uden problemer.. SP sagde til mig at det er gammel skrøne at man ikke må give grøn allomin som det eneste..Der er her fuld skub i afføringen, og knægten tager helt fint på

Okay - det er ikke sp der har sagt det.. Bag på pakken står der at man kan give det som supplement.. 

Anmeld

24. marts 2013

Hullabullabulla

Nadja+Baby+2012 skriver:

Okay - det er ikke sp der har sagt det.. Bag på pakken står der at man kan give det som supplement.. 

Ja der står "kan anvendes som supplement til eller erstatning for brystmælk" til børn 0-6 måneder - og som supplement fra 6 måneder..

Men det er korrekt at man " i gamle dage" sagde at man ikke måtte fuldmade med syrnede produkter, men det burde ikke være noget problem iflg min SP..

Anmeld

24. marts 2013

L&V

simone_jacobsen skriver:

Hvordan gav du Lactulosen og hjalp det??
Altså gav du morgen, middag eller aften og hvor lang tid efter kom der skub i tingene?

Jeg gav hende max dosis om morgenen indtil der var gang i maven derefter begyndte vi at trappe ned.. Ja det har altid hjulpet.. Åh det kan jeg ikke umiddelbart huske men ikke voldsomt længe

Anmeld

24. marts 2013

LBK

jeg ville nøjes med kun at give allomin syrnet. Vi havde lidt samme problem med vores den store pige, og at overgå til allomin syrnet var den bedste løsning vi fandt. Derefter fik hun kun sjældne gange laktulose..

Anmeld

24. marts 2013

simone_jacobsen

Konklusionen må være ;
Vi giver Allomin syrnet fremadrettet, hvis han forsat gylper meget bliver det NAN HA i stedet for og han får samtidig 5 ml til morgen/formiddag.
Så snart der begynder at komme gang i afføringen trapper vi ud af Lactulosen - og har så mulighed for, at trappe ip igen hvis det skulle starte forfra.

Tak for jeres svar tøser

Forresten er der så nogle af jer Allomin bruger der ved, hvorfor Allominen er så KLAM øh klumpende? Er der noget man kan gøre ved det eller er det bare sådan det er? Og er der forskel på Allomin og NAN HD (udover prisen )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.