Manglende afførring ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.928 visninger
23 svar
5 synes godt om
24. marts 2013

simone_jacobsen

Min dreng på 9 uger har ikke skidt, af sig selv, i 3-4 dage nu. Jeg har, i går, stimuleret ved endetarmsåbningen så han har kunne komme af med noget. Han får 5 ml Lactulose om dagen (2 ml morgen og 3 ml aften) endvidere både cykler, massager og strækker og masser vi med hans ben og mave. Og han får også Mylicon dråber pga luft. Han aser og kæmper, græder og skriger, og slår nogle seriøse prutter, men ingen afføring ??

Han bliver suppleret efter hvert måltid og vi bruger skiftevis Allomin syrnet og NAN.
Sådanne har det været i 14-21 dages tid nu!

Råd, vejledning og alt andet bliver påskønnet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2013

Nessie

Det prøvede vi også, og Lactulose hjalp ikke ret meget.

Ringede til min akupunktør som pressede os ind mellem et par behandlinger.
Gav ham blid akupressur i 20 minutter, og det hjalp allerede samme aften. Fik en tid mere, og det var nok. Smed Lactulosen ud, og havde ikke problemer med afføringen.

I øvrigt kan skiften mellem MME produkterne også "forvirre" maven

Anmeld

24. marts 2013

simone_jacobsen

Nessie skriver:

Det prøvede vi også, og Lactulose hjalp ikke ret meget.

Ringede til min akupunktør som pressede os ind mellem et par behandlinger.
Gav ham blid akupressur i 20 minutter, og det hjalp allerede samme aften. Fik en tid mere, og det var nok. Smed Lactulosen ud, og havde ikke problemer med afføringen.

I øvrigt kan skiften mellem MME produkterne også "forvirre" maven

Har haft ham til zoneterapi og skal igen, men flaske børn skal kø bare have afføring hver dag ?!
Det er min SP der har sagt at vi skal skifte i mellem mme'en..

Anmeld

24. marts 2013

L&V

simone_jacobsen skriver:

Min dreng på 9 uger har ikke skidt, af sig selv, i 3-4 dage nu. Jeg har, i går, stimuleret ved endetarmsåbningen så han har kunne komme af med noget. Han får 5 ml Lactulose om dagen (2 ml morgen og 3 ml aften) endvidere både cykler, massager og strækker og masser vi med hans ben og mave. Og han får også Mylicon dråber pga luft. Han aser og kæmper, græder og skriger, og slår nogle seriøse prutter, men ingen afføring ??

Han bliver suppleret efter hvert måltid og vi bruger skiftevis Allomin syrnet og NAN.

Jeg ville gi de 5ml på en gang.. Begynde på zoneterapi og holde mig til den syrnede da jeg stadig er overbevist om at blandet mælk forvirre tarmen

Anmeld

24. marts 2013

Nessie

simone_jacobsen skriver:

Har haft ham til zoneterapi og skal igen, men flaske børn skal kø bare have afføring hver dag ?!

Tjah, men kommer det ikke ud, så skal der lidt hjælp til.

Jeg forstår så ikke at lægerne er så glade for at udskrive Lactulose, har ikke hørt om ret mange hvor det hjælper.

Zoneterapi er også rigtig godt, så skal det nok få gang i maven snart.

Lyder mærkeligt med MME'en, jeg ville holde mig til ét mærke, specielt når der er problemer med maven

Anmeld

24. marts 2013

simone_jacobsen

Månsson skriver:

Jeg ville gi de 5ml på en gang.. Begynde på zoneterapi og holde mig til den syrnede da jeg stadig er overbevist om at blandet mælk forvirre tarmen

Vi har i dag kun brugt den syrnede men syntes han gylper meget ?? Vi bruger den forsat resten af dagen og nok også i morgen, og forsætter hans gylpen i samme grad, havde jeg tænkt mig, at skifte til NAN HA ?!

Anmeld

24. marts 2013

L&V

simone_jacobsen skriver:

Vi har i dag kun brugt den syrnede men syntes han gylper meget ?? Vi bruger den forsat resten af dagen og nok også i morgen, og forsætter hans gylpen i samme grad, havde jeg tænkt mig, at skifte til NAN HA ?!

Ja eller det men i hvert fald en slags.. Det kan os være fordi han ikke kommer af med noget han gylper.. Laura brækker sig altid når hun er forstoppet fordi der er bare noget der ska ud den ene eller anden vej

Anmeld

24. marts 2013

Mettefpigen

Her brugte vi også lactulose... Ved ikk hvad i har fået afvide men når du bruger det skal du huske at sætte ml ned efter nogle dage for ellers har det modsatte virkning...

Anmeld

24. marts 2013

Mettefpigen

simone_jacobsen skriver:

De SKAL ikk have afføring hver dag.... Der sker ikk noget ved at der går nogle dage imellem HVIS de ikk presser for meget..

Anmeld

24. marts 2013

Masig

simone_jacobsen skriver:

Mine råd ville være:

1. brug kun allmin syrnet, istedet for at skifte. 
  2. Prøv at brug movicol junior istedet for laktulose. Det kan muligvis også hjælpe på luften i maven. 

De var de to ting vi gjorde da vores dreng havde problemer med aff. Han fik også laktulose, men kunne ikke tåle det og movicol var meget mere effektivt til ham. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.