Butterdej - HVAD skal jeg lave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2013

bøllen

Dot D skriver:

Hi hi, sådan en rulle havde jeg i sidste uge. Det blev til operation tøm køleskabet, og det smagte rigtigt godt, længe siden min mand har spist så meget

Jeg stegte bacontern i en gryde, kom så skinkestrimler i, rød peber i tern, en hel masse porrer i ringe, og så pikant ost og en lille smule fløde. Det lod jeg koge godt ind, og så tog jeg butterdejen og lagde i et ovnfast fad også op ad kanterne, i med fyldet og så lagde jeg butterdej på toppen og klemte kanterne, så der var helt lukket. Det kom i ovnen ved 200 grader varmluft i 20-25 min.

Det smagte mumsemums

Mums det lyder bestemt lækkert og det meste findes i køleskabet . Vi laver dog næsten altid med skinkefyld , så tænkte at prøve noget nyt . Men ellers en sikker vinder ( måske det ender med det )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2013

bøllen

B&J skriver:

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/visopskrift.php?id=19066&sognavn=skinkestang

den her den er såååååååååååååååååååååååååååå god,

ellers køb lidt mere butterdej, lav noget oksekød evt med grønt i put på en firkan og fold den til en 3kant ind i ovnen små hamper det er så godt kan nemt fryses og varmes næste dag

Tak søde :-)

vi laver næsten altid med skinke så ville gerne prøve noget nyt :-) men vil da tjekke opskriften for måske det ender som det plejer 

Anmeld

24. marts 2013

bøllen

Louise :-) skriver:

Indbagt svinemørbrad - mørbrad rulles i krydret svinefars og derefter butterdej

Eller

Pirogger og der kan det jo være hvad som helst man putter i evt. kylling med champignon og flødeost, oksekødsfyld eller skinkefyld. De er rigtig fine til madpakker

Har du mon en opskrift på det indbragte mørbrad ??

lyder lækkert og fik det for mange mange år siden . Det smagte lækkert , har faktisk ikke smagt det siden 

Anmeld

24. marts 2013

Louise H.

bøllen skriver:

Har du mon en opskrift på det indbragte mørbrad ??

lyder lækkert og fik det for mange mange år siden . Det smagte lækkert , har faktisk ikke smagt det siden 

Jeg plejer at lave en frikadellefars, som jeg så krydrer med paprika, løg, hvidløg og evt. champignon.

Mørbraden rulles ind i farsen og derefter i butterdejen.

Så får det ca. 3 kvarter - 1 time i ovnen.

Serveres med bagt kartoffel/flødekartofler, salat og flutes

Anmeld

24. marts 2013

bøllen

Jeg plejer at lave en frikadellefars, som jeg så krydrer med paprika, løg, hvidløg og evt. champignon.

Mørbraden rulles ind i farsen og derefter i butterdejen.

Så får det ca. 3 kvarter - 1 time i ovnen.

Serveres med bagt kartoffel/flødekartofler, salat og flutes

Det lyder lækkert, det tror jeg vi skal prøve . Takker

Anmeld

24. marts 2013

Louise H.

bøllen skriver:

Det lyder lækkert, det tror jeg vi skal prøve . Takker

Det ER lækkert!

Det er en af mine livretter. Fik det første gang for 8 år siden til min konfirmation og har bare elsket det lige siden

Anmeld

24. marts 2013

Peanut

bøllen skriver:

Havde selv tænkt indbagt mørbrad da vi har det i fryseren .

er det den du plejer at bruge ? 

Ja, den er rigtig lækker 

Anmeld

24. marts 2013

B&J

bøllen skriver:

Tak søde :-)

vi laver næsten altid med skinke så ville gerne prøve noget nyt :-) men vil da tjekke opskriften for måske det ender som det plejer 

jaaa det gør det nemlig tit, hvorfor altid det samme

Anmeld

24. marts 2013

bøllen

Det ER lækkert!

Det er en af mine livretter. Fik det første gang for 8 år siden til min konfirmation og har bare elsket det lige siden

Har faktisk kun smagt det 1 gang for ca 15 år siden så måske tiden er inde til at prøve selv

Anmeld

24. marts 2013

bøllen

Peanut skriver:

Ja, den er rigtig lækker 

Super takker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.