emsaroto skriver:
Åh søde piger, jeg er bare så ked af at være alene ..
Og har det faktisk bedst med at være omkring andre mennesker. Det gør at jeg ikke altid nyder at være hjemme i lejligheden.
Øvøv.
Men så har jeg bare sådan en MEGA lyst til at finde et kollektiv at bo i, men det er som om at Vejle bare slet ikke har noget af det.
Desværre har jeg heller ikke rigtig nogle dejlige venner og veninder med børn, som gider det
. Øv
Men er der nogen herinde som kender til det at bo i familie kollektiv? Eller som har samme tanker som mig?
Jeg er vokset op i kollektiv sammen med min far, og det var en skøn barndom. Min far arbejdede ofte til sent på eftermiddagen, så når han endelig kom hjem, havde han ikke travlt med at lave aftensmad. I stedet kunne vi hygge os sammen, og gå over i fælleskøkkenet og spise, hvor andre havde lavet mad og derefter vaskede op. Han skulle kun i køkkenet hver 18. uge, mener jeg det var. Der var altid en masse børn at lege med, og sjove arrangementer og traditioner. Nu 20 år efter (at alle familerne flyttede ind) bor de samme familier stadig sammen og stort set alle børn er flyttet hjemmefra. De holder altid nytårsaften sammen og den slags, og har det bare rigtig godt.
Min veninde er lige flyttet ind i et kollektiv ved Skanderborg med sine tvillinger, og hun er så lettet og lykkelig. Lettet fordi hun ikke længere føler sig alene om alt "arbejdet" og lykkelig fordi der altid er nogle dejlige mennesker at være sammen med, når tvillingerne sover eller er hos deres far.
Held og lykke med det. 
Anmeld