Sådan noget som at bo i kollektiv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.598 visninger
25 svar
15 synes godt om
24. marts 2013

emsaroto

Åh søde piger, jeg er bare så ked af at være alene ..
Og har det faktisk bedst med at være omkring andre mennesker. Det gør at jeg ikke altid nyder at være hjemme i lejligheden. Øvøv.

Men så har jeg bare sådan en MEGA lyst til at finde et kollektiv at bo i, men det er som om at Vejle bare slet ikke har noget af det.
Desværre har jeg heller ikke rigtig nogle dejlige venner og veninder med børn, som gider det . Øv

Men er der nogen herinde som kender til det at bo i familie kollektiv? Eller som har samme tanker som mig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2013

bobbles

emsaroto skriver:

Og har det faktisk bedst med at være omkring andre mennesker. Det gør at jeg ikke altid nyder at være hjemme i lejligheden. Øvøv.

Men så har jeg bare sådan en MEGA lyst til at finde et kollektiv at bo i, men det er som om at Vejle bare slet ikke har noget af det.
Desværre har jeg heller ikke rigtig nogle dejlige venner og veninder med børn, som gider det . Øv

Men er der nogen herinde som kender til det at bo i familie kollektiv? Eller som har samme tanker som mig?

har da selv tænkt på det :-) men har du ikke snart to børn? bor du ikke sammen med faren?

Anmeld

24. marts 2013

emsaroto

bobbles skriver:

har da selv tænkt på det :-) men har du ikke snart to børn? bor du ikke sammen med faren?

Jo snart to, og ikke sammen med nogen far.
Vi er fælles om børn, men ikke sammen som kærester.

Anmeld

24. marts 2013

bobbles

emsaroto skriver:

Jo snart to, og ikke sammen med nogen far.
Vi er fælles om børn, men ikke sammen som kærester.

hehe okay sådan

Anmeld

24. marts 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Min venindes søster bor i kollektiv i Viborg, og ved at de var rigtig heldige at blive " optaget" 

Manden arbejder rigtig meget ( er læge på sygehuset) så hun er en del alene med 3 unger. De spiser med de andre 5 gange om ugen, hvor de hjælper hinanden med madlavning. børnepasningen, ordner have osv er de alle fælles om.

De siger det er det bedst de har gjort for dem som familie. 

Jeg tænker også at det lyder rigtig hyggeligt. Og håber at du finder noget! Vh stine

Anmeld

24. marts 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg kender en som har boet i kollektiv med sin dreng.  De havde egen lejlighed men i kælderen var der et stort delekøkken og stue. (der er også stue og køkken i egen lejlighed) de lavede mad på skift og spiste sammen(13 mennesker) Hun sagde det var fedt som alenemor at tilbyde det for sin dreng. Han var med til samtalerne ved bordet i stedet for det kun er mor der taler til ham. Der var også en stor have. De flyttede ud da hun fandt en fast kæreste. Hendes dreng blev voksrn og flyttet for sig selv. Hun og kæresten flyttede tilbage til kollektivet. Så hun har gode erfaringer med det 

Det er er kollektiv som har eksisteret siden 70'erne

Anmeld

24. marts 2013

Nolle

emsaroto skriver:

Desværre har jeg heller ikke rigtig nogle dejlige venner og veninder med børn, som gider det . Øv

hmm... 

Anmeld

24. marts 2013

Maja88

Nolle skriver:

Desværre har jeg heller ikke rigtig nogle dejlige venner og veninder med børn, som gider det . Øv

hmm... 

Hvad undres du over

Anmeld

24. marts 2013

mariamiss6

Nolle skriver:

hmm... 

Undskyld. Men hvad skal det betyde? 

Anmeld

24. marts 2013

emsaroto

Nolle skriver:

hmm... 

Hehe ja okay, du er der søde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.