Har dit barn spist fast food? med afstemning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2013

Moma

Nå så ikke lige, at kategorien var børn 1-3 år. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2013

lilledittemor

modesty skriver:

Jeg var på MacD for nylig og lagde mærke til at der stod en bunke højstole i hjørnet. Og så kom jeg til at tænke på hvor mange der egentlig giver deres børn fast food.

MacD, Burger King, KFC, grillbarer, den slags mad.

Har dit barn spist det?

Man kan nøjes med at stemme hvis man gerne vil være anonym. 

Vores datter på 14 måneder har spist fast food flere gange.
Hun elsker pommes fritter med ketchup, ellers får hun sådan noget som spaghetti bolognese. Hun har vidst en enkelt gang smagt pizza.

Ellers har hun mange gange fået café og restaurant mad.

Anmeld

23. marts 2013

Frk.S

Freja er 1½ år og har aldrig fået den slags.  

Det er ikke fordi jeg er hysterisk med det - slet ikke - vi får det bare ikke så tit. Jeg tror ikke vi har været på fx McD siden vi fik hende, og de få gange vi har fået en pizza siden vi fik hende, har det passet med at hun har fået noget andet først og så har vi bestilt pizza når hun er puttet 

Som sagt er jeg ikke hysterisk, men jeg vil egentlig gerne strække den så længe som muligt inden hun smager den slags. Vi snakkede faktisk lige om det i dag, fordi vi var i Kvickly og der kunne man købe sådan nogle bokse med "middag" på McD. Der var et barn på Freja's alder (måske lidt ældre) der kunne sige McDonalds. Freja aner ikke hvad det er! 

Hun har til gengæld flere gange fået hjemmelavet pizza og hjemmelavede ovnkartofler - det elsker hun. Men det kalder jeg så heller ikke fastfood.

Hun har også smagt fx både kage, is, kiks og chips. Det er ikke noget hun får meget af, men hun har smagt det, og det synes jeg er fint. 

Så længe maden primært er sund og varieret! 

Anmeld

23. marts 2013

Tulle28

Nå, jeg var lige lidt hurtig og stemte inden jeg fik læst indlægget Har stemt, ja en del gange og min datter er 3 år. Men aldrig (som i aldrig) har hun fået MacD eller lignende, det mest usunde fast food vi får er pizza fra den lokale, som iøvrigt er et supergodt italiensk pizzaria med fuldkornsbunde. Jeg kan godt lige en burger i ny og næ, men de sidste par gange vi har fået det, er jeg faktisk blevet dårlig bagefter. Så vi laver som regel selv burgerne og får også hjemmelavede fritter og salatmayonaise til Og det smager jo 1000 gange bedre!

Anmeld

23. marts 2013

MinNoah

min dreng er 3,5 år.. men ja han har smagt / spist det mange gange! Særligt hvis Jensens Bøfhus mad også tæller som det

Anmeld

23. marts 2013

MomInTheMaking

modesty skriver:

Jeg var på MacD for nylig og lagde mærke til at der stod en bunke højstole i hjørnet. Og så kom jeg til at tænke på hvor mange der egentlig giver deres børn fast food.

Har dit barn spist det?

Jeg har stemt at fart barn har fået det få gange og er 1-2 år, men altså... Hun har aldrig fået et helt måltid der var fast food, som f.eks. En happy meal. hun har én gang fået sådan en pose med 4 nuggets i og så har hun måske 3-4 gange smagt pomfritter hvis vi har fået det og en enkelt gang fået en pølse med brød hos en pølsemand. jeg ser ingen grund til fuldstændig at bandlyse det, dog ville jeg nok aldrig synes et så lille barn behøvede at spise sig mæt i sådanne måltider ofte.

Anmeld

23. marts 2013

MyLove E

sommerbarn<3 skriver:

Ja min søn på 21 mdr har fået både McDonald's og pizza. 1 - 2 gange om måneden siden han var omkring 18 mdr. Jeg har ikke dårlig samvittighed over det. Det vigtigeste for mig er at han får sundt mad  med masser af grøntsager og sin frugt hver dag. At der så ryger lidt af det andet ned en gang imellem er da ikke værre end børn som for fredags slik synes jeg. Det for han tilgengæld ikke før han bliver meget ældre. Han har dog smagt lagkage til sin egen og familiens fødselsdage.

Præcis sådan er det også her...

Elias er god til at spise og spiser sundt til hverdag. Så at det sker en sjælden gang at vi spiser på mac D kan jeg ikke se. Han får nuggets æbler og mælk når vi er der:-)

Anmeld

23. marts 2013

Mamalou

modesty skriver:

Har dit barn spist det?

Min søn har fået fastfood nogen gange, men vælger sjældent Mac D. Hvis vi skal synde, så bliver det fra et pizzaria, hvor han så får pasta. Det er virkelig sjældent, for jeg tænker meget over min søns kost, ligesom jeg også tænker over økonomien  

Jeg serverer aldrig købt færdiglavet mad som f.eks. nugges eller pomfritter, ligesom pølser og ligende heller ikke sker ofte. Skal det være nemt, så er det en rugbrødsmad med torskerogn. Det er lige så hurtigt og meget sundere.

MEN må hellere lige sige, at jeg ikke er helt frelst, for sønnen må gerne få lidt sødt f.eks. chokolade og kage en gang i mellem - hvilket jeg også selv gerne guffer

Vh. Louise

Anmeld

23. marts 2013

A&F

modesty skriver:

Har dit barn spist det?

Min datter er 21 måneder og hun smagte pomfritter inden hun blev 1 år tror jeg. Men hun har da smagt pizza, burger, hotdog. Hun synes ikke om det, heller ikke nuggets. Hun er mere til hjemmelavet mad. Jeg vil dog ikke være fanatisk mht. fastfood. Alt med måde .

Anmeld

23. marts 2013

Krussedulle

modesty skriver:

Har dit barn spist det?

Har stemt nej, min den store har være over 4 år, første gang han var på Mac d, og der ville han bare have en is..

Men min den mellemste har smagt pommes fritter, men kan ikke lide det..

Vi laver da af og til pizza og burger selv, men det er jo ikke Mac d

Er ikke hellig eller noget, men jeg syntes ikke at min 2-årige behøver sidde oppe til kl 20, fredag aften, og proppe sig med slik i en time (fra 19-20)
Så på den front er det let nok at holde slik fra mine små

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.