Har dit barn spist fast food? med afstemning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2013

Benjamins'mor

Mc D og pizza er sjællendt han har fået det.
Men vi har været på Jensens bøfhus nogle gange også.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2013

morethanperfect

Ja Oscar er sart 2 et halvt og har fået pommesfritter og pizza ...

Han har været med på mc. d 1 gang hvor han ikke rigtig gad og spise deres mad .. 
Han er også vandt til rigtig god og sund mad herhjemme , så det jo klart

Men når vi andre lige skal have en pizza eller pommesfritter , får han det da også .. Han ville syns det var VILDT snyd , hvis vi sad og spiste pommesfritter og han skulle ha grøntsager ..

Anmeld

23. marts 2013

modesty

Janne T. skriver:

Jeg har det på samme måde. Rose har smagt McD en gang (gad det dog ikke), og har også fået pizza. Da vi var på Kreta kunne vi stort set ikke få andet i hende end spaghetti bolognese og pommes frittes! Det sker ikke ret ofte, at hun får den slags, faktisk sjældent. Vil L og jeg have takeaway, får hun som regel noget andet til aften, som vi sidder og hygger om hende med, og så spiser vi det andet når hun sover. Men smage har hun, og det tager jeg ganske afslappet, så længe størstedelen af hendes kost er sund mad, og fastfooden er undtagelsen mere end reglen Jeg går ikke ind for rent forbud, men for at hun skal lære at omgås den slags mad med "respekt", eller hvad man skal sige

Ja, sådan har jeg det også. Min søn har endnu ikke spist fast food og jeg ville ikke give ham et helt måltid med den alder han har nu, men en smagsprøve sker der jo ikke noget ved. Han har f.eks smagt både is, chokolade og æbleskiver i vuggeren til julehygge.

Vi spiser meget sundt til hverdag, men netop derfor går jeg også ind for et afslappet forhold til diverse ikke-så-sunde madvarer. Der er jo "plads" til det når vi ellers spiser sundt.

Vi har også været ude at rejse hvor hvidt toastbrød var det eneste han ville spise de første par dage - så det fik han selvfølgelig. Og derefter fyrede han den af med karryretter og diverse eksotiske ting og sager. 

Anmeld

23. marts 2013

Isabella_mor

Ja det er da sket nogle få gange... vi har bestilt pizza et par gange, og thai mad, han har fået sandwich på sunset og ha. Har fået mc nuggets en enkelt gang. Men vi er ikke selv til mc donalds eller burger king. Så det er mest kinamad (altså en wokret med ris el. Nudler) og sådan noget. Fastfood er efterhånden andet end mc d og burgerkæder. 

Anmeld

23. marts 2013

C-Dog

Mine har været med på mac d da de var 2 år ca. Det er så hyggeligt efter en dag i zoo, tivoli eller lign. Men de sidder dog ikke i højstol ;-)

Anmeld

23. marts 2013

Lise

Få gange. Den yngste er lige blevet tre år, og den ældste er 5½ år. Den store, Simon, var på McD for første gang og spise for et års tid siden, og han havde en alle tiders fest med det. Det er ikke noget vi selv spiser, så det er helt ekstraordinært hvis vi kommer der, f.eks. hvis vi kører langt og stopper ved motorvejen (på vej på ferie f.eks.), han har fødselsdag eller sådan noget. Den lille vil gerne med derind, men det siger ham ikke noget at spise det.

De er begge glade for pizza, men vi køber aldrig takeaway, så det er hjemmelavet, og så elsker de begge en bestemt skinkepizza fra frysedisken i Føtex  Eller på restaurant og ferie.

Vi spiser ret sjældent fast food, og nogle gange hvis vi alligevel har fået takeaway, så finder vi noget i fryseren til ungerne (boller i karry, lasagne ...) så de kan få noget ordentligt mad. Det er først nu at Simon (seks år til sommer) synes det er fedt at kunne vælge mad fra et menukort  Og så får han selvfølgelig hvis vi andre gør.

Anmeld

23. marts 2013

bøllen

Ja det har en, faktisk en del gange. Han har fået pom. 

Vi er ofte synder af fastfood  Har 2 store drenge som gerne vil afsted, og så er der bare dage hvor jeg ikke orker at lave aftensmad - så ja ender vi med fastfood.

Anmeld

23. marts 2013

VIPpigen

Nu har jeg svaret ja, en del gange. Men baggrunden er så lidt anderledes, for vi fik ofte mad udefra, både grillbar, Mac D, men også fra restaurant, altså mere take away.... Forklaring, fordi vi ikke havde et køkken. Vi havde en mini ovn, og ellers stod komfuret ude i gangen. Vi havde en mikroovn, men ikke nogen køkkenvask, så ofte købte vi maden ude,eller lavede lasagne. Og når vi faktisk endelig lavede mad, så lavede vi gerne portioner.  Til fryseren, så vi havde til at tage op.

Nu har vi køkken igen, og spiser måske fastfood 2-4 gange om året...

Anmeld

23. marts 2013

Faith

Mine drenge er 2,9 år og vi har været på Mc Donalds enkelte gange. Men interessen er ikke ret stor. De spiser meget lidt af det og er mest interesseret i legetøjet. Så det gør vi yderste sjældent. Det er hundedyrt og mega usundt, så det undgår vi så vidt muligt.

Pizza elsker de, men får det ikke ret tit. Vi laver oftest selv vores pizzaer, for så ved vi hvad der er på. Men er vi i forlystelsesparker osv får de fuldstændig selv lov til at bestemme hvad de vil have. Om det så er pomfritter med ketchup eller en børnepizza, det er helt deres eget valg. Men til daglig bestemmer vi hvad de putter i munden.

Jeg er på ingen måde hysterisk, men jeg vil gerne have at mine børn får en sund og varieret kost til hverdag (hvilket de absolut gør!). Ved specielle lejligheder får de lov til at skeje ud. Sidder vi voksne og spiser kage, ja så får mine drenge selvfølgelig også et stykke.

Alt med måde!

Anmeld

23. marts 2013

Moma

Ja det har begge mine prøvet - de er 3 og 8 år. Den lille drikker ikke sodavand, så han får mælk til. Vi gør det engang imellem og tager det ganske afslappet, så længe vi får sund og lødig mad til hverdag. 

Når vi kører sydpå om sommeren, og hvis vejret er dårligt, så er MacD el. lign. genialt, da der er legerum, så de lige kan få leget lidt, inden vi skal videre. Hvis vejret er til det, så har vi det meste mad med til turen, og så kan der leges udenfor, når vi holder pauser.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.