AnjaB skriver:
Min søn er 1½ år og ja han har har prøvet fastfood. Der er 4½ år imellem mine børn og det er virkelig svært at holde ham fra ting der i min verden ikke hører til. Han kender alt til fredags slik, får 1-2 vingummi men ingen tvivl han kender ordet slik derfor må storesøster ikke længer sige slik herhjemme for han klapper i hænderne og løber rundt og råber af glæde. Han var under et år da storesøster lod han smage sin is da mor og far kiggede den anden vej, så ja det kender han også. Han elsker McD. hvis man kan det når man er 1½ år, men han ved helt bestemt hvad det er =pomfritter og nuggets. Tror han har været der 3-4 gange.
Herhjemme er vi blevet enige om at have et fornuftigt forhold til slik og fastfood. Alt med måde, bliver de præsenteret for det på et fornuftigt plan håber jeg de vil vokse op med et fornuftigt forhold til slik og fastfood.
Men stadig får jeg simpelthen så dårlig samvittighed når vi spiser aftensmad på McD (sker hver 3-4 mdr) men mine unger elsker det og lever højt på det og det mildner den dårlige samvittighed
Jeg har det på samme måde. Rose har smagt McD en gang (gad det dog ikke), og har også fået pizza. Da vi var på Kreta kunne vi stort set ikke få andet i hende end spaghetti bolognese og pommes frittes! Det sker ikke ret ofte, at hun får den slags, faktisk sjældent. Vil L og jeg have takeaway, får hun som regel noget andet til aften, som vi sidder og hygger om hende med, og så spiser vi det andet når hun sover. Men smage har hun, og det tager jeg ganske afslappet, så længe størstedelen af hendes kost er sund mad, og fastfooden er undtagelsen mere end reglen

Jeg går ikke ind for rent forbud, men for at hun skal lære at omgås den slags mad med "respekt", eller hvad man skal sige
Anmeld