Har dit barn spist fast food? med afstemning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Har dit barn spist fast food?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.274 visninger
33 svar
39 synes godt om
23. marts 2013

modesty

Jeg var på MacD for nylig og lagde mærke til at der stod en bunke højstole i hjørnet. Og så kom jeg til at tænke på hvor mange der egentlig giver deres børn fast food.

MacD, Burger King, KFC, grillbarer, den slags mad.

Har dit barn spist det?

Man kan nøjes med at stemme hvis man gerne vil være anonym. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2013

nielsen80

modesty skriver:

Jeg var på MacD for nylig og lagde mærke til at der stod en bunke højstole i hjørnet. Og så kom jeg til at tænke på hvor mange der egentlig giver deres børn fast food.

Har dit barn spist det?

Nej men nu er hun også kun 7 måneder.

Vil dog sige, at når hun bliver ældre, er det stadig noget jeg vil holde på et minimum. Det skal bestemt ikke være et fast ugentligt indslag.

Anmeld

23. marts 2013

B&J

daniel har kun fået pizza, og det er en vi bestiller og de kommer med den første gang var han 2år. og det er også det eneste fast food han kan lig så det får vi ca 1gang om måneden...

Anmeld

23. marts 2013

Maria-s

Vores har et har gange, så som fx pomfritter, MEN han gider det ikke rigtig selv da han var spæd strejkede han over mos på glas! Han vil have RIGTIG mad, lavet fra bunden af  

Anmeld

23. marts 2013

Fenja09

Har dit barn spist det?

Har stemt nej.

Min datter har været med på Burger King én gang, men hun spiste rugbrød. Nu har min datter en ret "kedelig" mor mht. fast food, for jeg bryder mig ikke om det. Vi laver det som regel selv, hvis vi skal have fast food lignende mad, og så har hun smagt f.eks pizza, fish´n´chips, pommes frites, grill kylling etc. Men hun har ikke fået nede fra den lokale pizzamand eller fra MCD.

Hun er 19 måneder.

/Fenja

Anmeld

23. marts 2013

Carina:-)

Mine har smagt det,og det har nok været omkring 1 års alderen første gang.

Nu er jeg ikke selv særlig vild med mac og diverse skodmad-

Så her er det for det meste sushi når det er take out.

Har dog været på mac,men synes nu ikke jeg ser horder af småbørn der sidder og kværner burgere.

Så tror det er et minimum der render på mac med deres småbørn.

Anmeld

23. marts 2013

lycly

Jeg har haft min datter med på mc. D og brugt højstolen der men det betød ikke at min datter fik maden, hun fik babymad på glas Men hun har da smagt pomfritter men det er så også det eneste fast food hun har fået i sit liv

Anmeld

23. marts 2013

Ellie79

modesty skriver:

Har dit barn spist det?

Min søn er 1½ år og ja han har har prøvet fastfood. Der er 4½ år imellem mine børn og det er virkelig svært at holde ham fra ting der i min verden ikke hører til. Han kender alt til fredags slik, får 1-2 vingummi men ingen tvivl han kender ordet slik derfor må storesøster ikke længer sige slik herhjemme for han klapper i hænderne og løber rundt og råber af glæde. Han var under et år da storesøster lod han smage sin is da mor og far kiggede den anden vej, så ja det kender han også. Han elsker McD. hvis man kan det når man er 1½ år, men han ved helt bestemt hvad det er =pomfritter og nuggets. Tror han har været der 3-4 gange. 

Herhjemme er vi blevet enige om at have et fornuftigt forhold til slik og fastfood. Alt med måde, bliver de præsenteret for det på et fornuftigt plan håber jeg de vil vokse op med et fornuftigt forhold til slik og fastfood. 

Men stadig får jeg simpelthen så dårlig samvittighed når vi spiser aftensmad på McD (sker hver 3-4 mdr) men mine unger elsker det og lever højt på det og det mildner den dårlige samvittighed

Anmeld

23. marts 2013

StudPsyk

AnjaB skriver:

Min søn er 1½ år og ja han har har prøvet fastfood. Der er 4½ år imellem mine børn og det er virkelig svært at holde ham fra ting der i min verden ikke hører til. Han kender alt til fredags slik, får 1-2 vingummi men ingen tvivl han kender ordet slik derfor må storesøster ikke længer sige slik herhjemme for han klapper i hænderne og løber rundt og råber af glæde. Han var under et år da storesøster lod han smage sin is da mor og far kiggede den anden vej, så ja det kender han også. Han elsker McD. hvis man kan det når man er 1½ år, men han ved helt bestemt hvad det er =pomfritter og nuggets. Tror han har været der 3-4 gange. 

Herhjemme er vi blevet enige om at have et fornuftigt forhold til slik og fastfood. Alt med måde, bliver de præsenteret for det på et fornuftigt plan håber jeg de vil vokse op med et fornuftigt forhold til slik og fastfood. 

Men stadig får jeg simpelthen så dårlig samvittighed når vi spiser aftensmad på McD (sker hver 3-4 mdr) men mine unger elsker det og lever højt på det og det mildner den dårlige samvittighed

Jeg har det på samme måde. Rose har smagt McD en gang (gad det dog ikke), og har også fået pizza. Da vi var på Kreta kunne vi stort set ikke få andet i hende end spaghetti bolognese og pommes frittes! Det sker ikke ret ofte, at hun får den slags, faktisk sjældent. Vil L og jeg have takeaway, får hun som regel noget andet til aften, som vi sidder og hygger om hende med, og så spiser vi det andet når hun sover. Men smage har hun, og det tager jeg ganske afslappet, så længe størstedelen af hendes kost er sund mad, og fastfooden er undtagelsen mere end reglen Jeg går ikke ind for rent forbud, men for at hun skal lære at omgås den slags mad med "respekt", eller hvad man skal sige

Anmeld

23. marts 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
modesty skriver:

Har dit barn spist det?

Ja min søn på 21 mdr har fået både McDonald's og pizza. 1 - 2 gange om måneden siden han var omkring 18 mdr. Jeg har ikke dårlig samvittighed over det. Det vigtigeste for mig er at han får sundt mad  med masser af grøntsager og sin frugt hver dag. At der så ryger lidt af det andet ned en gang imellem er da ikke værre end børn som for fredags slik synes jeg. Det for han tilgengæld ikke før han bliver meget ældre. Han har dog smagt lagkage til sin egen og familiens fødselsdage.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.