Lyder det til det kan hænge sammen? (Huskøb)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2013

Anonym trådstarter

pcoramt skriver:

Det er taget ud fra den model de fleste banker benytter sig af.. Sidder selv med det i min uddannelse, så vil mene jeg har et ret godt realistisk billede af hvad der er muligt og ikke muligt. Når man vælger afdragsfrie lån skal man virkelig tænke sig om, banken tjener at stort på det, men det er jo altså låntagerne der skal betale det tilbage.. Desuden er det en god ide at kigge på ejendomskatten i præcis det område man vil købe hus. Fx er skatten steget til 7 % ved os, hvilket giver en månedligstigning på 1250 kr så der er rigtig mange ting at se på

Ved du om der er et sted man kan se, hvad ejendomsskatten er på? Det er nemlig den eneste vi ikke er helt sikre på. Vi har fundet et tal, men er lidt usikker på, om det er det rigtige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2013

Kildebakken

Ved du hvad din mand kommer til at tjene og få udbetalt? Har du et studiejob? Og har i penge til udbetaling? Børneopsparing fx. Der er så vidt jeg kan se en del ubekendte. Umiddelbart ville jeg dog selv vente med huskøb til du kender din kommende arbejdsplads, det kan jo betyde en del for hvor det er godt at bo. Ved køb låser i jer fast.

Anmeld

23. marts 2013

Anonym trådstarter

Kildebakken skriver:

Ved du hvad din mand kommer til at tjene og få udbetalt? Har du et studiejob? Og har i penge til udbetaling? Børneopsparing fx. Der er så vidt jeg kan se en del ubekendte. Umiddelbart ville jeg dog selv vente med huskøb til du kender din kommende arbejdsplads, det kan jo betyde en del for hvor det er godt at bo. Ved køb låser i jer fast.

Min mand kommer til at få lidt over 22.000 før skat til september. Oveni får han nogle tillæg.
Jeg har en indtægt på 1500 kr. ud over min su, som er på 5000 kr.
Jeg er ikke garanteret et job, når jeg er færdiguddannet, men der er gode muligheder her i området. Vi er sikre på det er her vi vil bo fremadrettet, og så pendle, hvis det bliver nødvendigt. Nu har manden jo også fast stilling her.
Vi har pengene til udbetalingen + 18.000 kr ekstra som dækker de udgifter der er i forbindelse med huskøb.

Anmeld

23. marts 2013

1990h

Anonym skriver:

Hej piger

Manden og jeg har været ude og kigge på hus i dag, og vi er helt solgt! vi vil bare gerne lige have nogle objektive briller på sagen

Manden er færdiguddannet her til september. Han har fået en fast stilling fra september. Jeg er studerende, og får kun su.

Vi sidder lige nu i et lejet hus, hvor vi betaler 5000 kr. i husleje. Dertil kommer forbrug.

I det hus vi har kigget på, vil vi være nødt til at vælge et 30 årigt lån med 10 års afdragsfrihed. Vi skal i udgifter til lån og ejendomsskatter betale lidt over 4000 kr. om måneden. Derudover er varmen en smule billigere end i det hus vi sidder i nu. El og vand vil være det samme. Vi har pengene til udbetalingen.

Lyder det til at det kan lade sig gøre? hvis vi altså kan få lov til at låne pengene i banken

Husk forsikringer. indbo og hus forsikring .

Anmeld

23. marts 2013

Lullaby

18000 dækker ikke. 15000 min til ejerskifteforsikring, advokat 9000 ca og husforsikring 5-6000

Anmeld

23. marts 2013

1990h

Anonym skriver:

Ved du om der er et sted man kan se, hvad ejendomsskatten er på? Det er nemlig den eneste vi ikke er helt sikre på. Vi har fundet et tal, men er lidt usikker på, om det er det rigtige

Hvilket område er det? hvor.stort er huset

Anmeld

23. marts 2013

Anonym trådstarter

Lullaby skriver:

18000 dækker ikke. 15000 min til ejerskifteforsikring, advokat 9000 ca og husforsikring 5-6000

Det er det beløb der fremgår af salgsopstillingen, hvor det du nævner er medregnet også det vi snakkede med ejendomsmægleren om igår

Anmeld

23. marts 2013

Anonym trådstarter

1990h skriver:

Hvilket område er det? hvor.stort er huset

Vi har medregnet forsikringer
Det er i Nordjylland. Hjørring kommune. Og huset er 140 km2

Anmeld

23. marts 2013

Mum33

Ibliver nødt til at gå i banken. Uanset hvor meget i regner frem og tilbage kommer det an på om de vil låne Jer pengene, og det afhænger af økonomisk historie, job, sikkerhed, tidligere forbrug, rådighedsbeløb, osv. Så ingen andre kan sige om I kan låne eller ej.  Så afsted i banken 

Anmeld

23. marts 2013

Anonym trådstarter

E. B. skriver:

Ibliver nødt til at gå i banken. Uanset hvor meget i regner frem og tilbage kommer det an på om de vil låne Jer pengene, og det afhænger af økonomisk historie, job, sikkerhed, tidligere forbrug, rådighedsbeløb, osv. Så ingen andre kan sige om I kan låne eller ej.  Så afsted i banken 

Vi må afsted så
Øv at de har lukket i weekenden!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.