Anonym skriver:
Hej piger
Manden og jeg har været ude og kigge på hus i dag, og vi er helt solgt!
vi vil bare gerne lige have nogle objektive briller på sagen 
Manden er færdiguddannet her til september. Han har fået en fast stilling fra september. Jeg er studerende, og får kun su.
Vi sidder lige nu i et lejet hus, hvor vi betaler 5000 kr. i husleje. Dertil kommer forbrug.
I det hus vi har kigget på, vil vi være nødt til at vælge et 30 årigt lån med 10 års afdragsfrihed. Vi skal i udgifter til lån og ejendomsskatter betale lidt over 4000 kr. om måneden. Derudover er varmen en smule billigere end i det hus vi sidder i nu. El og vand vil være det samme. Vi har pengene til udbetalingen.
Lyder det til at det kan lade sig gøre? hvis vi altså kan få lov til at låne pengene i banken 
Jeg er ked af at sige det men, nej desværre..
Du kan stille det sådan op:
Når ALLE udgifter er betalt skal i have et rådighedsbeløb på 13.000 kr. Netto. Så kan du sige at for det resterende beløb kan i ca. Låne 100.000 kr. Pr. 500 kr i har i overskud. Dvs.
Indtægter:
Dig: 5000 kr (su ca. Udbetalt lån må ikke medregnes)
Din mand: 15.000 kr. Udbetalt.
I alt 20.000 kr.
Faste udgifter: 4000 kr (A-ksse, fagforening, forsikring, telefon, internet mm)
Det giver rådighed på 16.000-13.000 kr = 3000 kr
Dvs. I kan låne ca. 600.000 kr.
Men det kræver os at din mand har været i fast job i mindst 12 mdr. Og at du er sikret arbejde efter din uddannelse ender. Desuden er afdragsfrie lån meget riskabel og kræver derfor ekstra troværdighed i bankerne (flere penge)
Det er 100 % urimeligt, men det er den måde banken sikre sig mod tvangsauktioner og bankkrak.
Håber du kan bruge det til noget, ellers må du lige skrive
Anmeld