hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.809 visninger
29 svar
11 synes godt om
20. marts 2013

Kay

hvornår stopper man med at bade de små i olie og går over til baby shampoo og sæbe??

hørte i radion et debat program at et forældre par havde fortsat til barnet var over 2 år... og det syntes deres venner og familie var ulækkert...  men hvornår skifter man egentlig over??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2013

simone_jacobsen

Kay skriver:

hvornår stopper man med at bade de små i olie og går over til baby shampoo og sæbe??

hørte i radion et debat program at et forældre par havde fortsat til barnet var over 2 år... og det syntes deres venner og familie var ulækkert...  men hvornår skifter man egentlig over??

Min SP har sagt, at man først må bruge sæbe og shampoo - neutralt selvfølgelig - når barnet er over 1 år. Man kan dog bruge lidt sæbe, til måsen, når han begynder at få fast føde, til det afføring der kan sidde lidt fast..

Anmeld

20. marts 2013

LMX

Jeg bruger ikke olie.. Jeg bruger baby bad fra natusan. Den er mild som vand. Datteren er 5 uger.

Anmeld

20. marts 2013

Masig

Kay skriver:

Jeg bruger shampoo en gang imellem. Han har jo efterhånden en del hår, så synes bare ikke det er nok kun med vand altid... Nu hvor han spiser selv nogle gange og så lige får smidt ånden op i håret, ja så skal det altså vaskes ordentligt. Sæbe bruger i ikke endnu, har gjort det én gang, men ellers ikke.... Ved ikke hvornår man skal/må, men som sagt så er vi begyndt på shampooen nu og han er 8 mdr....

Anmeld

20. marts 2013

Kay

simone_jacobsen skriver:

Min SP har sagt, at man først må bruge sæbe og shampoo - neutralt selvfølgelig - når barnet er over 1 år. Man kan dog bruge lidt sæbe, til måsen, når han begynder at få fast føde, til det afføring der kan sidde lidt fast..

tænker også det ville være imellem 1 og 1½ jeg ville stoppe...

Anmeld

20. marts 2013

Kay

LMX skriver:

Jeg bruger ikke olie.. Jeg bruger baby bad fra libero. Den er mild som vand. Datteren er 5 uger.

oki... det ville jeg så ik gøre med ena... hun havde så tør hud da hun kom ud at hendes hud på fødderne revnede og der kom sår allerede et par timer efter hun blev født... så hun blev smurt i kokosolie flere gange om dagen de første uger

Anmeld

20. marts 2013

Kay

Masig skriver:

Jeg bruger shampoo en gang imellem. Han har jo efterhånden en del hår, så synes bare ikke det er nok kun med vand altid... Nu hvor han spiser selv nogle gange og så lige får smidt ånden op i håret, ja så skal det altså vaskes ordentligt. Sæbe bruger i ikke endnu, har gjort det én gang, men ellers ikke.... Ved ikke hvornår man skal/må, men som sagt så er vi begyndt på shampooen nu og han er 8 mdr....

kan godt forstå den med shampoo når der er så meget hår... her er det ik blevet nødvendigt endnu

Anmeld

20. marts 2013

L&V

Vi har aldrig brugt olie eller noget men vasker hendes hår i intim sæbe ( hun har MEGET hår så det er nødvendigt)

Anmeld

20. marts 2013

LMX

Kay skriver:

oki... det ville jeg så ik gøre med ena... hun havde så tør hud da hun kom ud at hendes hud på fødderne revnede og der kom sår allerede et par timer efter hun blev født... så hun blev smurt i kokosolie flere gange om dagen de første uger

Natusan baby mild care top to toe wash hedder den. Den er dokumenteret mild som vand, men skal ikke gøre mig klog på det. Bruger olie eller fugtighedslotion efterfølgende... Fungerer fint her..

Anmeld

20. marts 2013

Clisolka

Jeg tror vi stoppede lige omkring da Bella var 1 år - der begyndte hendes hår for alvor at vokse 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.