Lene Unik skriver:
Mange medfølende tanker her - ved næsten hvordan du har det.
Jeg har også en datter på 17 år, og hun bor heller ikke fast hjemme. Hun er dog ikke flyttet helt hjemmefra. Da hun var færdig med 9. klasse kom hun på landbrugsskole i Kolding, og da vi bor lidt nord for Århus, flyttede hun ind på skolehjemmet. Det var virkelig en omvæltning, selvom hun kom hjem næsten hver weekend. Det var så hårdt at køre hende derned, og så bare "forlade" hende. Hun var kun lige blevet 16 år, og jeg var nok mest bekymret for, at hun kom ud i situationer hun ikke magtede, og at hun kunne "tage skade" af det. Men hun klarede det så flot, og udviklede sig rigtig meget.
Lige nu er hun ung pige i huset ved en familie på Sjælland, og vi ser hende kun ca. en gang om måneden. Det gør det lidt lettere, at jeg ved hun ikke er flyttet helt hjemmefra, men jeg er ved at forberede mig mentalt på, at hun måske aldring flytter helt hjem igen. Når vi kommer lidt tættere på sommerferien begynder hun igen at søge praktikplads på rideskoler og stutterier, og hun søger i hele landet. Så vi skal nok være meget heldige hvis hun finder noget her i nærheden.
Beklager, det blev lidt langt, men ville bare sige at jeg kender det præcis. Stine bliver 18 om få måneder, det synes jeg også er et meget stort skridt - så er hun ikke længere et barn.
Vores pige var også på efterskole i 9. kl, og der tudede jeg også da jeg havde afleveret hende

Men igen, det var et ønske hun havde og en gave jeg gerne ville give hende, at få den oplevelse med efterskole mv.
Vi gør jo ALT for vores børn, og må oftere og oftere pakke de egoistiske tanker væk.....men hvor er det bare svært, for først man ikke længere er så stor en del i deres liv, går det op for en, hvor stor er del de har været i mit

Det er så sindsygt svært at give slip, og pludselig sidder man her med alle minderne, og uanset hvordan jeg griber det an, ja så er hun nu ved at være voksen, og selvstændig - hun vil altid være min store pige - men forholdet vi har vil for altid skifte kurs nu, og for mig, er det en kæmpe sorg......men mon ikke jeg bare lige skal vende mig lidt til det. Det er jo også begyndelsen af en ny epoke, både for hende og os forældre