Er nødt til at bruge bestikkelse.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2013

bøllen

Her kan vi også bruge bestikkelse i form af slik som da han skulle have pencilin . Der var belønningen vingummi bamser

nogle gange må man bruge andre metoder , pædagogisk eller ej :-)

kunne I ikke droppe hårvasken ? Her er min dreng på 3 år bestemt heller ikke vild med bruseren . Jeg vasker faktisk sjældent hans hår med shampo , skyller det med et plastik krus eller " vasker " det med en skum klud 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2013

Clisolka

Vi havde også en kort periode i sommers hvor Bella absolut ikke skulle i bad! Nøj det var en hård tid, men nu kan hun slet ikke vente med at komme i bad 

Jeg kan ikke rigtigt finde ud af om det var fordi vi fik renoveret vores badeværelse, så hun fik en oplevelse af 3 forskellige badekabiner på 3 måneder... Vi gjorde det at hun fik sin new born baby med i bad - og det hjalp! Så kunne hun selv prøve at vaske dens hår. 

Det plejer gerne at være faderen der har hende med i bad, så han giver hende lov til at vaske hans hår 

Anmeld

20. marts 2013

Pigent

Hvad med at sige til ham at han bare skal sidde i vandet og han selv må sidde og lege? Mens du kigger på. Eller hvad med at lad ham komme i bad med dig eller hans far. 

Anmeld

20. marts 2013

Pikku Myy

RGN skriver:

Jeg synes det er fint med bestikkelse i sådan en situation.

Det er jo ikke bestikkelse for at få ham til at opføre sig ordentligt, men for at få overstået noget han virkelig ikke kan lide.

Og så tænker jeg han vel vokser fra det med alderen - forhåbentligt.

Nu citerer jeg lige dig, men det er egentlig henvendt til alle der mener det er en god idé at bruge bestikkelse i denne situation.

Er du/I ikke bange for at holde ham i det. Det er jo ikke fordi han får en god oplevelse bare fordi han får lækkerier bagefter. Det lyder faktisk på TS til at det er rigtig hårdt for ham. Det er altså ikke bare et spørgsmål om ikke at ville, men at han er virkelig bange/ked af det. Og ved at købe ham, overtaler moderen ham ind i den dårlige situation igen og igen. Det får ham da ikke til at stoppe med at være angst, så de kan få en god badesituation igen ...

Anmeld

20. marts 2013

Laulund87

Vi har også haft en periode hvor vores datter var panisk angst for små fnullermænd Der var så kommet nogle i badet en dag fra hendes strømper og det sad jo på fødderne, hun flippede helt ud og i en lang periode var det helt galt når hun skulle i bad.

Jeg tog hende med i BR og fandt noget badelegetøj som hun kun måtte lege med når hun var i bad, det lå i badekarret. Så blev det langsomt bedre og så brugte jeg Derma skumbad så hun ikke kunne se hvis der nu var sluppet noget fnuller med i badet

Så jeg ville prøve med noget legetøjet der må komme med i badet og måske skum

Anmeld

20. marts 2013

M (:

Anonym skriver:

Min søn på 3 NÆGTER at komme i bad! Han vil simpelthen ikke. Tror det hænger sammen med at han er bange for at få vand i øjnene og derfor nærmest har fået et traume.

Det hjælper ingenting at jeg forsøger at forklare ham at nu dækker jeg hans øjne til med en vaskeklud mens jeg skyller hans hår. Han panikker fuldstændig!

Nu er det kommet dertil at jeg er begyndt at bruge bestikkelse. Ja jeg ved godt den er gal, men hvad dælen skal jeg gøre? De dage han skal i bad køber jeg et eller andet lækkert som vi hygger os med efter badet, men kan se på min søn at han overhovedet ikke har lyst til det bad. Det er en overvindelse for ham, og han gør det kun fordi han ved vi skal hygge os bagefter.

Åh jeg er så ked af at det skal være sådan. Synes det er hårdt at se hvor ked af det han bliver når jeg siger han skal i bad.

Hvad skal jeg gøre? Hjælp!!!!!!

Har du overvejet sådan en badeskærm?

http://www.babysam.dk/harvaskekrans-hvid-7332213650011

Anmeld

20. marts 2013

Klumpe-dumpe

Anonym skriver:

Min søn på 3 NÆGTER at komme i bad! Han vil simpelthen ikke. Tror det hænger sammen med at han er bange for at få vand i øjnene og derfor nærmest har fået et traume.

Det hjælper ingenting at jeg forsøger at forklare ham at nu dækker jeg hans øjne til med en vaskeklud mens jeg skyller hans hår. Han panikker fuldstændig!

Nu er det kommet dertil at jeg er begyndt at bruge bestikkelse. Ja jeg ved godt den er gal, men hvad dælen skal jeg gøre? De dage han skal i bad køber jeg et eller andet lækkert som vi hygger os med efter badet, men kan se på min søn at han overhovedet ikke har lyst til det bad. Det er en overvindelse for ham, og han gør det kun fordi han ved vi skal hygge os bagefter.

Åh jeg er så ked af at det skal være sådan. Synes det er hårdt at se hvor ked af det han bliver når jeg siger han skal i bad.

Måske den her kan bruges til ham? Har aldrig selv brugt den, så ved altså ikke om den er 100% effektiv, men til den pris er det jo nok værd at prøve http://www.babygear.dk/shampoo-skaerm-carlobaby.ht ml

Anmeld

20. marts 2013

helle85

Anonym skriver:

vi vasker ikke hår på min dreng hver gang da han ikke kan li det.

har i prøvet at tage ham i brugse bad også lade ham selv holde brugseren?

eller også prøve at i gå i bad sammen med ham, så han starter med at kigge også også spørge om han evt vil holde brugsern. så han kan se at det ikke er farlig.

det er bare nogen forslag til hvad i evt kan prøve

her hjemme er det kun far der må tage børnen i bad, da de siger at mor ikke kan finde ud af det til trods for at vi gør tingene ens

Anmeld

20. marts 2013

bøllen

Nu citerer jeg lige dig, men det er egentlig henvendt til alle der mener det er en god idé at bruge bestikkelse i denne situation.

Er du/I ikke bange for at holde ham i det. Det er jo ikke fordi han får en god oplevelse bare fordi han får lækkerier bagefter. Det lyder faktisk på TS til at det er rigtig hårdt for ham. Det er altså ikke bare et spørgsmål om ikke at ville, men at han er virkelig bange/ked af det. Og ved at købe ham, overtaler moderen ham ind i den dårlige situation igen og igen. Det får ham da ikke til at stoppe med at være angst, så de kan få en god badesituation igen ...

Kan sagtens følge dig , jeg er en af dem der også kan finde på at bruge bestikkelse . Som da knægten skulle have pencilin , alle råd virkede ikke . det hele  kom op igen .så bestak ham med vingummi bamser - det virkede

eller da jeg i juleferien besluttede at projekt blefri skulle lanceres . Jeg fandt potten frem og sagde hver gang man tissede fik man et stykke slik . Det virkede min dreng der ALTID har nægter at komme i nærheden af potte eller toilet fik interessen . Og vupti var han blefri .

næste skridt var at det skulle foregå på toilettet , og aftalen blev lavet om . Man skulle lave stort på toilettet før man fik slik - igen virkede det .

så da han havde helt styr på det hele begyndte vi at droppe slikket igen , og det gik helt uden problemer . Og knægten var blefri da han startede igen efter juleferien

så her virkede det - ikke særlig pædagogisk I NO , men det var det der skulle til her . Og ja det bliver nok ikke sidste gang metoden bliver brugt

Anmeld

20. marts 2013

Pikku Myy

bøllen skriver:

Kan sagtens følge dig , jeg er en af dem der også kan finde på at bruge bestikkelse . Som da knægten skulle have pencilin , alle råd virkede ikke . det hele  kom op igen .så bestak ham med vingummi bamser - det virkede

eller da jeg i juleferien besluttede at projekt blefri skulle lanceres . Jeg fandt potten frem og sagde hver gang man tissede fik man et stykke slik . Det virkede min dreng der ALTID har nægter at komme i nærheden af potte eller toilet fik interessen . Og vupti var han blefri .

næste skridt var at det skulle foregå på toilettet , og aftalen blev lavet om . Man skulle lave stort på toilettet før man fik slik - igen virkede det .

så da han havde helt styr på det hele begyndte vi at droppe slikket igen , og det gik helt uden problemer . Og knægten var blefri da han startede igen efter juleferien

så her virkede det - ikke særlig pædagogisk I NO , men det var det der skulle til her . Og ja det bliver nok ikke sidste gang metoden bliver brugt

Jeg synes det er noget andet når det handler om medicin. Der kan vi også sagtens give noget lækkert til at tage smagen, så det er sådan set ikke det med at det kan virke lidt upædagogisk.

Jeg mener mere at drengen bliver tvunget ind i en situation, han ikke kan lide, fordi han gerne vil have slik. Slikket får ham ikke til at synes at situationen er tålelig. Jeg forstår det på trådstarter, som om han stadig er panisk angst, selvom han ved han får noget lækkert efterfølgende. Og så mener jeg ikke hun kommer nogen vejne. Han vil blive ved med at huske den sidste gang han var i bad negativt, og derfor bliver det ikke brudt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.