Er nødt til at bruge bestikkelse.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2013

Anonym trådstarter

Solveig89 skriver:

Hvad med et par dykkerbriller?
De kunne måske gøre ham mere tryg, da han jo ikke kan få vand i øjne når han har dem på?

Rigtig go ide. Men har prøvet. Så længe vi sidder i stuen og snakker og pjatter og han tager dykkerbrillerne af og på, er der ingen problemer. Men når jeg så siger at nu skal han i bad og at han må have brillerne på mens vi bader så han ikke får vand i øjnene, stejler han fuldstændig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2013

optimistmor

tag ham med i svømmehallen et par gange om måneden så han ser det positive i vandet, hvilken glædelig oplevelse det er. og tag ham herefter med ned i en legetøsbutik (kun 1 gang dog) lad ham vælge et stykke legetøj han kan lide som du også har råd til. og sig det er badelegetøj. så vil han jo glæde sig til det:-) har hørt dette råd virker hvis begge ting sker ;-) 

Anmeld

20. marts 2013

Anonym trådstarter

MGN~NGM<3 skriver:

Jeg tænker lidt, om han vil i bad hvis han ikke skal have vasket hår? Hvis du siger til ham, at idag skal du ikke have vasket hår. 

Jeg vasker fx ikke min datters hår. Det er helt bevidst. Det har hun aldrig fået, andet end hvis hun har været decideret beskidt eller håret har lugtet - hvilket er virkelig sjældent. Jeg gør det ikke af den simple årsag, at det er for hendes skyld. Så bibeholder man håret og hovedbundens naturlige balance, hvilket jeg godt kan lide tanken om.. 

Hvad hvis du tænker vandet så han skal i brusebad? Så siger du til ham at det skal han prøve nu, fordi det er lige som mor og far gør eksempelvIs? måskr han har en dukke (jaja, jeg ved det er en dreng du har, men derfor kan han jo godt have dukker ) og så kan han få en klud med i bad og vaske dukken. Der vil med sikkerhed ryge lidt vand i hovedet af ham, men lidt har også ret.. - for en start i hvertfald..

Det er helt klart hårvaskningen der skræmmer ham. Ingen tvivl! Og det er nok også mest mit behov der bliver dækket ved at han får vasket sit hår. Kan bare godt lide lækkert, blødt og nyvasket hår. Det er ikke fordi jeg putter shampoo eller lignende i det. Det er simpelthen bare vandet i ansigtet han ikke bryder sig om. Kunne måske godt prøve at slække lidt på mine krav/standarder mht. bad. Det er jo ikke fordi han er gammel-beskidt.

Anmeld

20. marts 2013

Anonym trådstarter

optimistmor skriver:

tag ham med i svømmehallen et par gange om måneden så han ser det positive i vandet, hvilken glædelig oplevelse det er. og tag ham herefter med ned i en legetøsbutik (kun 1 gang dog) lad ham vælge et stykke legetøj han kan lide som du også har råd til. og sig det er badelegetøj. så vil han jo glæde sig til det:-) har hørt dette råd virker hvis begge ting sker ;-) 

Ej det er en super ide! Har jeg slet ikke tænkt på. Det skal afprøves

Anmeld

20. marts 2013

Anonym trådstarter

Tulle28 skriver:

Nej jeg er heller ikke så vild med bestikkelse, men man erfarer jo med tiden at man må sluge nogle af de der "regler" man havde opstillet på forhånd for, hvordan man vil være forældre

Men jo, her ville jeg gøre det. Det skal jo nok gå over igen. Får han lov til selv at stå med bruseren og bruse i badekarret f.eks.? Og hvad med masser af skumbad? Ja du har sikkert prøvet det hele tænker jeg, men det kan godt virke her i de perioder, hvor bad ikke er så attraktivt - det er så bare trods og ikke frygt

Ja så længe bruseren er slukket er der intet problem. Men så snart jeg tænder det mindste smule for den, bliver han dybt ulykkelig og forsøger at flygte ud af badekarret. Og det samme hvis jeg forsøger at skylle hans hår med en kande. Han græder og råber "neeej mor". Det kan jeg næsten ikke klare. Føler virkelig det er et overgreb

Anmeld

20. marts 2013

Bare mig..

Anonym skriver:

Det er helt klart hårvaskningen der skræmmer ham. Ingen tvivl! Og det er nok også mest mit behov der bliver dækket ved at han får vasket sit hår. Kan bare godt lide lækkert, blødt og nyvasket hår. Det er ikke fordi jeg putter shampoo eller lignende i det. Det er simpelthen bare vandet i ansigtet han ikke bryder sig om. Kunne måske godt prøve at slække lidt på mine krav/standarder mht. bad. Det er jo ikke fordi han er gammel-beskidt.

Det er jo netop det! Man skal ofte tænke på egne behov frem for barnets behov!  Jeg elsker da også nyvasket hår, blødt og lækkert, men tro mig, min datters hår er altid blødt og lækkert, jeg tror netop på, at det er fordi hun aldrig har fået det vasket ordentligt. HVIS hun får det vasket, så er det neutral. Uden at lyve, tror jeg hun får vasket hår 2-3 gange om måneden, og ellers bliver det selvfølgelig skyllet.. jeg har aldrig hørt fra nogen, at det lugter, at det ser fedtet ud eller andet. Snavs sætter sig heller ikke i hovedbunden på samme måde. Lyder måske underligt, men det er nu sandt nok.

Anmeld

20. marts 2013

Pikku Myy

Vi har også haft en søn, der var panisk angst for at få vand i håret. Vi droppede det simpelthen i en ret lang periode. Hvis håret virkede beskidt "vaskede" jeg det med en våd vaskeklud.

En dag hvor han havde fået lus, sagde vi bare at når man har lus bliver man nødt til at få vasket sit hår, og det accepterede han. Nu har vi ingen problemer

Anmeld

20. marts 2013

Pikku Myy

Og så lige: Jeg tror ikke du opnår et positivt resultat ved at bestikke ham. Han vil gennemgå det for at modtage bestikkelsen, men det lyder til at det stadig er en rigtig dårlig oplevelse for ham. Du skal have det brudt, ikke "tvinge" ham til at blive i det.

Jeg tror bestikkelse vil virke meget bedre, hvis du bruger idéen, der er en anden der kommer med, med at købe et stykke badelegetøj.

Anmeld

20. marts 2013

Silas&Mille

Anonym skriver:

Min søn på 3 NÆGTER at komme i bad! Han vil simpelthen ikke. Tror det hænger sammen med at han er bange for at få vand i øjnene og derfor nærmest har fået et traume.

Det hjælper ingenting at jeg forsøger at forklare ham at nu dækker jeg hans øjne til med en vaskeklud mens jeg skyller hans hår. Han panikker fuldstændig!

Nu er det kommet dertil at jeg er begyndt at bruge bestikkelse. Ja jeg ved godt den er gal, men hvad dælen skal jeg gøre? De dage han skal i bad køber jeg et eller andet lækkert som vi hygger os med efter badet, men kan se på min søn at han overhovedet ikke har lyst til det bad. Det er en overvindelse for ham, og han gør det kun fordi han ved vi skal hygge os bagefter.

Åh jeg er så ked af at det skal være sådan. Synes det er hårdt at se hvor ked af det han bliver når jeg siger han skal i bad.

Hvad skal jeg gøre? Hjælp!!!!!!

Som andre også skriver, hvis det er bestikkelse der virker så er det jo måden at få ham i bad på.

Begge vores børn NÆGTER at komme i karbad, vi ved simpelthen ikke hvad der er galt for vi har aldrig haft nogen uheld da de var helt små og var i karbad. Men de vil gerne sidde i bruseren sammen med Far og lege og hygge. De får rigtig meget vand i hovedet på den måde og de siger intet til det.

Men havde vi haft samme problem som dig, så havde jeg også brugt bestikkelse. De kan jo ikke nøjes med at blive vasket med en klud indtil de forstår hvad et bad egentligt er

Anmeld

20. marts 2013

Dot D

Hvis det er hårvasken, der er problemet, så findes der noget "tørshampoo" til tør vask af håret, det kunne du jo evt bruge, hvis hans hår er meget beskidt eller svedigt.

Det bruges feks til sengeliggende patienter, der ikke kan komme i bad.

Har du "kun" prøvet med dykkerbriller? for jeg kender flere, der har haft glæde af en dykkermaske, du ved, hvor næsen er med i, så kunne han måske dykke under vandet i badet først, og hvis han finder det sjovt, så kunne det være, at hårvasken går lidt nemmere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.