Elgaard73 skriver:
Det bliver lidt langt....
Sagen er den, at vi har fået tildelt en plads hos en mandelig dagplejer til vores søn ... Eller rettere sagt vi har fået plads hos et ægtepar ( altså en dobbelt dagpleje).
Jeg er enormt glad for at der vil være en mand omkring vores søn i dagtimerne.... Jeg tror på at det vil være sundt for min søn at knytte bånd til en voksen af hans eget køn (altså udover hans far)... Altså at en mand kan bidrage med noget, som jeg eller en kvindelig DP, bare ikke kan give ham... Håber at I forstår hvad jeg mener...
Jeg har kendt dagplejeren hele mit liv... Har var leder i min ungdomsklub for mange år siden og vi har altid begge boet i det her lille bysamfund. Han har mange års erfaring og jeg er på ingen måde nervøs for at aflevere min søn der...
Men... det skal jeg da lige love for at visse folk i mine omgivelser er... Ikke at de overhovedet kender DP eller har hørt noget dårligt om ham... Men ene og alene fordi at han er en mand...
Hvad jeg ikke har måttet høre... "Hvad nu hvis han piller ved ham (søn)", " Har du ikke hørt alle de historier om mandelige pædagoer" OSV... Jeg kunne blive ved.
Så tænker jeg lidt... Er vi blevet mandeforskrækket ( i mangel af et bedre ord) her i lille DK... Er det den gængse opfattelse at mænd efterhånden lidt fy-fy omkring vores små poder...??? Er det blevet normalen, at man automatisk er lidt på vagt, fordi DP, træneren, pædagoen (you name it) tilfældigvis er en mand...???
Så kære kvinder, hvordan ser I på det...? Ville I være bekymret over at lade en mand passe jeres søn eller datter...? Eller er det bare mig der har et par stykker i min omgangskreds med den holdning...?
Kom med jeres meninger og/eller holdninger....
Jeg er altid en smule bekymret for pædofili ifm mine børns pasning. Men det er jeg uanset pasningens køn. Det som mange glemmer er at der også findes kvindlige pædofile og de er lige så hæslige som de mandlige. Desværre tror jeg enda at de kvindlige pædofile har kronede dage i vores samfund fordi alle kun "holder øje" med mændene.
Man kan ikke gøre andet end at vurderes så godt man kan om det er et egnet sted at aflevere sit barn og så ellers håbe på det bedste.