Mandelig dagplejer....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2013

Krussedulle

Elgaard73 skriver:

Det bliver lidt langt....

Sagen er den, at vi har fået tildelt en plads hos en mandelig dagplejer til vores søn ... Eller rettere sagt vi har fået plads hos et ægtepar ( altså en dobbelt dagpleje). 

Jeg er enormt glad for at der vil være en mand omkring vores søn i dagtimerne.... Jeg tror på at det vil være sundt for min søn at knytte bånd til en voksen af hans eget køn (altså udover hans far)... Altså at en mand kan bidrage med noget, som jeg eller en kvindelig DP, bare ikke kan give ham... Håber at I forstår hvad jeg mener...

Jeg har kendt dagplejeren hele mit liv... Har var leder i min ungdomsklub for mange år siden og vi har altid begge boet i det her lille bysamfund. Han har mange års erfaring og jeg er på ingen måde nervøs for at aflevere min søn der...

Men... det skal jeg da lige love for at visse folk i mine omgivelser er... Ikke at de overhovedet kender DP eller har hørt noget dårligt om ham... Men ene og alene fordi at han er en mand...

Hvad jeg ikke har måttet høre... "Hvad nu hvis han piller ved ham (søn)", " Har du ikke hørt alle de historier om mandelige pædagoer" OSV... Jeg kunne blive ved.

Så tænker jeg lidt... Er vi blevet mandeforskrækket ( i mangel af et bedre ord) her i lille DK... Er det den gængse opfattelse at mænd efterhånden lidt fy-fy omkring vores små poder...??? Er det blevet normalen, at man automatisk er lidt på vagt, fordi DP, træneren, pædagoen (you name it) tilfældigvis er en mand...???

Så kære kvinder, hvordan ser I på det...? Ville I være bekymret over at lade en mand passe jeres søn eller datter...? Eller er det bare mig der har et par stykker i min omgangskreds med den holdning...?

Kom med jeres meninger og/eller holdninger....

Jeg er faktisk lidt frustreret!

Min mand er snart færdig med sin uddannelse, som pædagog! Og tænk hvis han ikke kunne få et job bagefter pga de "beskyldninger" og fordomme, som næsten allerede hænger over hans hoved!

Jeg har intet imod mænd i dp'er, vs'er eller børnehaver!
I den vs mine små går i, havde de den rareste mandlige pædagog ansat! Alle børnene elskede ham, piger og drenge!

Min den mellemste sad altid hos ham, når han lige skille vågne, og når han var sløj!
Han er der desværre ikke mere, og det er rigtig mange forældre kede af!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2013

Silas&Mille

Elgaard73 skriver:

Sagen er den, at vi har fået tildelt en plads hos en mandelig dagplejer til vores søn ... Eller rettere sagt vi har fået plads hos et ægtepar ( altså en dobbelt dagpleje). 

Jeg er enormt glad for at der vil være en mand omkring vores søn i dagtimerne.... Jeg tror på at det vil være sundt for min søn at knytte bånd til en voksen af hans eget køn (altså udover hans far)... Altså at en mand kan bidrage med noget, som jeg eller en kvindelig DP, bare ikke kan give ham... Håber at I forstår hvad jeg mener...

Jeg har kendt dagplejeren hele mit liv... Har var leder i min ungdomsklub for mange år siden og vi har altid begge boet i det her lille bysamfund. Han har mange års erfaring og jeg er på ingen måde nervøs for at aflevere min søn der...

Men... det skal jeg da lige love for at visse folk i mine omgivelser er... Ikke at de overhovedet kender DP eller har hørt noget dårligt om ham... Men ene og alene fordi at han er en mand...

Hvad jeg ikke har måttet høre... "Hvad nu hvis han piller ved ham (søn)", " Har du ikke hørt alle de historier om mandelige pædagoer" OSV... Jeg kunne blive ved.

Så tænker jeg lidt... Er vi blevet mandeforskrækket ( i mangel af et bedre ord) her i lille DK... Er det den gængse opfattelse at mænd efterhånden lidt fy-fy omkring vores små poder...??? Er det blevet normalen, at man automatisk er lidt på vagt, fordi DP, træneren, pædagoen (you name it) tilfældigvis er en mand...???

Så kære kvinder, hvordan ser I på det...? Ville I være bekymret over at lade en mand passe jeres søn eller datter...? Eller er det bare mig der har et par stykker i min omgangskreds med den holdning...?

Jeg ville ELSKE hvis det var min søn der skulle være sådan et sted

Og du kender ham jo fra dine yngre dage, så du ved jo ligesom hvad du går ind til.

Anmeld

20. marts 2013

Gittemor09

Elgaard73 skriver:

Vil lige understrege at jeg absolut ingen skrupler har...Beslutningen er taget og ligger helt fast...Og min søn var også blevet sendt afsted, selv om at jeg på forhånd ikke kendte DP ( altså hvis kemien var i orden, vel og mærke)

Det var mere bare for at høre om andre har været ude for løftede øjenbryn/pegefingre i forbindelse med mænd i børnepasnings verdenen...

har jeg heller ikke fået forståelsen af at du har....

men mere generelt skal man ikke have skrubler fordi andre mennesker løfter øjenbryn....

så kan man jo ikke lave andet end at føje alle andre frem for og følge hvad man selv vil

Anmeld

20. marts 2013

Elgaard73

Min datter er også i DP hos et ægtepar, hvor manden er primær kontaktperson .. Har ingen problem haft, tværtimod tror jeg, at det er sundt .. Mænd griber som regel tingene an på en anderledes måde, end os kvinder

Men sjovt, hvor tit jeg skal rette på folk .. 'nå, er din datter så hos hendes DP-mor nu ?', nej, hun er hos DP-faren nu - sikke et ansigt og en reaktion der kommer .. Ej, er det en mand, bliver der så sagt ! Jep, det er det, og det er helt fint ! Folks ansigter er bagefter

Ja... lige netop, den der med ansigtsudtrykket har jeg også stødt på... Man kan se at de tænker : Okayyy....en mand...."

Nogle af dem reagere jo selvfølgelig kun pågrund af overraskelse, men andre kan man bare se, at de syntes at det er lidt upassende...

Anmeld

20. marts 2013

Miss-86

JA, jeg tror helt sikkert vi lever i et mangeforskrækket land, på det område!
Synes det er synd for mændene - Da det faktisk tit er dem, som børnene kan lege med og har det rigtig sjovt med!

Når nu du kender ham fra dine unge år og var glad for ham, så er der ikke noget at være bekymret for!

Kvinder kan vel ligeså vel være pædofile, som mænd kan?!

Anmeld

20. marts 2013

Elgaard73

Miss-86 skriver:

JA, jeg tror helt sikkert vi lever i et mangeforskrækket land, på det område!
Synes det er synd for mændene - Da det faktisk tit er dem, som børnene kan lege med og har det rigtig sjovt med!

Når nu du kender ham fra dine unge år og var glad for ham, så er der ikke noget at være bekymret for!

Kvinder kan vel ligeså vel være pædofile, som mænd kan?!

Jeg syntes nemlig også et det er rigtig synd for alle de mandlige pædagoer og lign. rundt omkring... Og det var til dels også derfor at jeg oprettede debatten... Simpelthen for at tale om det... 

Og så var jeg nysgerrig for at høre om det kun var her (lille landsbysamfund) at det fandtes forudindtaget personer eller om det er noget andre også støder på... 

Anmeld

20. marts 2013

Miss-86

Elgaard73 skriver:

Jeg syntes nemlig også et det er rigtig synd for alle de mandlige pædagoer og lign. rundt omkring... Og det var til dels også derfor at jeg oprettede debatten... Simpelthen for at tale om det... 

Og så var jeg nysgerrig for at høre om det kun var her (lille landsbysamfund) at det fandtes forudindtaget personer eller om det er noget andre også støder på... 

Bare se på filmen Jagten, den viser virkelig hvad det er for et samfund vi lever i.
Og på trods af at manden bliver erklæret uskyldig, SÅ er folk stadig imod ham!
Altså, så er man sku snæversynet!

Jeg synes det er såå godt at den film er lavet, det kan være det åbner op om problemet og at folk de får øjnene op!

Fedt, du har oprettet debatten

Anmeld

20. marts 2013

VIPpigen

JA.... svaret på dit spørgsmål... Vi er blevet "bange" for at overlade vores børn til de mandlige børnepassere.... 

Og helt ærligt, det er så forkert. For mig kan dagplejefar være ligeså god som dagplejemor... 

Anmeld

20. marts 2013

Fenja09

Elgaard73 skriver:

Det er simpelthen så frygteligt at helt almindelig gode mænd med evner for børn skal lide under at der findes et FÅTAL af pædofile institutionsmedarbejdere. For det er virkelig et fåtal. Det er desværre også derfor at mange mænd vælger andre veje, selvom deres første ønske er at arbejde med børn.

Selvfølgelig ville jeg lade en mand passe min datter i en dp, bh eller anden institution. Han skal leve op til de samme krav som jeg har til en kvindelig pædagog, dp osv.

/Fenja

Anmeld

20. marts 2013

Bassemor<3

Elgaard73 skriver:

Jeg synes det er så fedt der stadigvæk er mænd som er dp'er ! vi har også en her hvor jeg bor, og jeg havde ønsket at få ham, af samme grunde som du skriver, men fik ham desværre ikke. Dertil skal det lige siges at vi har fået jordens skønneste dp til vores søn ! og hun er i gruppe med den mandlige dper, så de er i legestue sammen en gang om ugen så nej bestemt ikke mandeforskrækket her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.