Mandelig dagplejer....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2013

Muhmi

Det bliver lidt langt....

Sagen er den, at vi har fået tildelt en plads hos en mandelig dagplejer til vores søn ... Eller rettere sagt vi har fået plads hos et ægtepar ( altså en dobbelt dagpleje). 

Jeg er enormt glad for at der vil være en mand omkring vores søn i dagtimerne.... Jeg tror på at det vil være sundt for min søn at knytte bånd til en voksen af hans eget køn (altså udover hans far)... Altså at en mand kan bidrage med noget, som jeg eller en kvindelig DP, bare ikke kan give ham... Håber at I forstår hvad jeg mener...

Jeg har kendt dagplejeren hele mit liv... Har var leder i min ungdomsklub for mange år siden og vi har altid begge boet i det her lille bysamfund. Han har mange års erfaring og jeg er på ingen måde nervøs for at aflevere min søn der...

Men... det skal jeg da lige love for at visse folk i mine omgivelser er... Ikke at de overhovedet kender DP eller har hørt noget dårligt om ham... Men ene og alene fordi at han er en mand...

Hvad jeg ikke har måttet høre... "Hvad nu hvis han piller ved ham (søn)", " Har du ikke hørt alle de historier om mandelige pædagoer" OSV... Jeg kunne blive ved.

Så tænker jeg lidt... Er vi blevet mandeforskrækket ( i mangel af et bedre ord) her i lille DK... Er det den gængse opfattelse at mænd efterhånden lidt fy-fy omkring vores små poder...??? Er det blevet normalen, at man automatisk er lidt på vagt, fordi DP, træneren, pædagoen (you name it) tilfældigvis er en mand...???

Så kære kvinder, hvordan ser I på det...? Ville I være bekymret over at lade en mand passe jeres søn eller datter...? Eller er det bare mig der har et par stykker i min omgangskreds med den holdning...?

Kom med jeres meninger og/eller holdninger....

Mænd er monstre! Vidste du ikke det!?? ALLE mænd piller jo på børn, det er faktisk underligt at vi overhovedet TØR at have dem som fædre til vores små afkom fordi de er jo SÅ forfærdelige alle de mænd! De bør faktisk være under konstant overvågning i et aflåst rum, fra den dag de bare tænker på at få børn... For hvis de vil have noget med børn at gøre, er det jo ikke fordi de faktisk elsker at være i nærheden af børn, nej nej, det er jo fordi de alle sammen har lumske bagtanker....

GUD hvor er jeg træt af at mænd skal være bange for at vælge et job som pædgog i en sfo eller som dpfar pga. de holdninger!! 

Mænd er ligeså vel kompetente som vi kvinder er, til at være dpfar eller pædagog i børnehave! Faktisk så ville min mand være den bedste børnehavepædagog, men ja... Kan sgu godt forstå han ikke tør....! 

Ville ikke skænke det en tanke hvis Silas eller Rune fik en dpfar istedet for dpmor... Faktisk ville jeg synes det var totalt modigt af ham og sundt for mit barn at være sammen med en mand fremfor kvinder heeeeleee tiden!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2013

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Elgaard73 skriver:

Sagen er den, at vi har fået tildelt en plads hos en mandelig dagplejer til vores søn ... Eller rettere sagt vi har fået plads hos et ægtepar ( altså en dobbelt dagpleje). 

Jeg er enormt glad for at der vil være en mand omkring vores søn i dagtimerne.... Jeg tror på at det vil være sundt for min søn at knytte bånd til en voksen af hans eget køn (altså udover hans far)... Altså at en mand kan bidrage med noget, som jeg eller en kvindelig DP, bare ikke kan give ham... Håber at I forstår hvad jeg mener...

Jeg har kendt dagplejeren hele mit liv... Har var leder i min ungdomsklub for mange år siden og vi har altid begge boet i det her lille bysamfund. Han har mange års erfaring og jeg er på ingen måde nervøs for at aflevere min søn der...

Men... det skal jeg da lige love for at visse folk i mine omgivelser er... Ikke at de overhovedet kender DP eller har hørt noget dårligt om ham... Men ene og alene fordi at han er en mand...

Hvad jeg ikke har måttet høre... "Hvad nu hvis han piller ved ham (søn)", " Har du ikke hørt alle de historier om mandelige pædagoer" OSV... Jeg kunne blive ved.

Så tænker jeg lidt... Er vi blevet mandeforskrækket ( i mangel af et bedre ord) her i lille DK... Er det den gængse opfattelse at mænd efterhånden lidt fy-fy omkring vores små poder...??? Er det blevet normalen, at man automatisk er lidt på vagt, fordi DP, træneren, pædagoen (you name it) tilfældigvis er en mand...???

Så kære kvinder, hvordan ser I på det...? Ville I være bekymret over at lade en mand passe jeres søn eller datter...? Eller er det bare mig der har et par stykker i min omgangskreds med den holdning...?

Min datter er også i DP hos et ægtepar, hvor manden er primær kontaktperson .. Har ingen problem haft, tværtimod tror jeg, at det er sundt .. Mænd griber som regel tingene an på en anderledes måde, end os kvinder

Men sjovt, hvor tit jeg skal rette på folk .. 'nå, er din datter så hos hendes DP-mor nu ?', nej, hun er hos DP-faren nu - sikke et ansigt og en reaktion der kommer .. Ej, er det en mand, bliver der så sagt ! Jep, det er det, og det er helt fint ! Folks ansigter er bagefter

Anmeld

20. marts 2013

Frk. Himmelblå

Elgaard73 skriver:

Umiddelbart tænker jeg, at det da er nogle sære typer, du omgiver dig med .

Jeg deler i hvert fald ikke holdningen, og det tror jeg altså gør sig hældende for laaaaaangt de fleste.

Anmeld

20. marts 2013

Frk. Himmelblå

Gittemor09 skriver:

en kvindelig dp/pædagog kan da lige så godt have en behov for og "pille" som en mandlig...

Det er faktum, at mange, mangle flere mænd end kvinder har de tilbøjeligheder. Slet ingen diskussion der. 

Men derfor skal man jo absolut ikke mistænke alle mænd. - Det gælder vel på samme vis som med sexovergreb generelt..

Anmeld

20. marts 2013

Gittemor09

Frk. Himmelblå skriver:

Det er faktum, at mange, mangle flere mænd end kvinder har de tilbøjeligheder. Slet ingen diskussion der. 

Men derfor skal man jo absolut ikke mistænke alle mænd. - Det gælder vel på samme vis som med sexovergreb generelt..

nej, lige præcis...

det er også det jeg vil frem til...

at hvorfor skal man mistænke dp fordi det er en mand...

jeg skrev bare at en kvinde kan lige så godt have de behov som en mand...

så skal man gå og være nervøs over alt og alle...

og hvis hun kender ham synes jeg da ikke hun skal have nogle skrubler...

tror du misforstår mit indlæg

Anmeld

20. marts 2013

Elgaard73

Frk. Himmelblå skriver:

Umiddelbart tænker jeg, at det da er nogle sære typer, du omgiver dig med .

Jeg deler i hvert fald ikke holdningen, og det tror jeg altså gør sig hældende for laaaaaangt de fleste.

Jamen det er da sikkert nogle mærkelige typer at jeg omgiver mig med.... Og det var som sådan også derfor at jeg oprettede debatten... For at høre hvordan det (ellers) står til derude i DK. Altså er det kun mig, der kender et par pudsige personer eller har andre oplevet det samme... 

Anmeld

20. marts 2013

Frk. Himmelblå

Gittemor09 skriver:

nej, lige præcis...

OK, tror vi mener det samme, - risikoen er størst for, at en mand begår overgreb, men for så vidt, kunne en kvinde også begå overgreb, selvom det sker sjældnere...

Så man bør tage den med ro 

Anmeld

20. marts 2013

Gittemor09

Frk. Himmelblå skriver:

OK, tror vi mener det samme, - risikoen er størst for, at en mand begår overgreb, men for så vidt, kunne en kvinde også begå overgreb, selvom det sker sjældnere...

Så man bør tage den med ro 

præcis

det er bare altid mænd der er i focus... og det synes jeg er forkert.... de skal ikke gå og frygte noget når de sender en ansøgning afsted til et arbejde med børn

Anmeld

20. marts 2013

Frk. Himmelblå

Elgaard73 skriver:

Jamen det er da sikkert nogle mærkelige typer at jeg omgiver mig med.... Og det var som sådan også derfor at jeg oprettede debatten... For at høre hvordan det (ellers) står til derude i DK. Altså er det kun mig, der kender et par pudsige personer eller har andre oplevet det samme... 

Jamen, tror du ikke, at overraskelsen af og til mere går på, at der er tale om "en mandlig dagplejer i et kvindefag". Det behøver jo ikke have noget med pædofili at gøre.

Jeg tænker, at jeg også selv kunne finde på at spørge om en "dagplejeMOR er sød?", selvom jeg egentlig kun ved, at barnet går i dagpleje og altså er uvidende omkring kønnet på dagplejeren...

Anmeld

20. marts 2013

Elgaard73

Gittemor09 skriver:

nej, lige præcis...

Vil lige understrege at jeg absolut ingen skrupler har...Beslutningen er taget og ligger helt fast...Og min søn var også blevet sendt afsted, selv om at jeg på forhånd ikke kendte DP ( altså hvis kemien var i orden, vel og mærke)

Det var mere bare for at høre om andre har været ude for løftede øjenbryn/pegefingre i forbindelse med mænd i børnepasnings verdenen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.