Anonym skriver:
Hej skønne kvinder.. 
Jeg søger erfarringer med hindeløsning 
Hvornår fik i lavede det? virkede det? Er der nogen risiko ved det? Osv.. 
Håber at der er nogen som vil hjælpe 
Jeg er personligt en stor fortaler for hindeløsning. Det er den eneste form for igangsættelse hvor det er fuldstændig naturligt og uden risiko for at skulle have hormoner osv.
Når JM laver hindeløsningen igangsættes kroppens egne hormoner og dermed går fødslen i gang inden for et døgn hvis det virker. Men det smukke er at det kun virker hvis kroppen er klar til at føde i forvejen. Dermed bliver din krop ikke presset til noget som den ikke er klar til ligesom den fx gør ved igangsættelse med hormoner hvor det kan give en slem fødsel. Jeg syntes at alle burde få chancen for hindeløsning i alt fald 2 gange før man prøver andre metoder. Det virker i ca 50 % af tilfældende.
Jeg fik lavet første forsøg på hindeløsning i uge 38, men der var livmoderhalsen for lukket til at det kunne lade sig gøre. 2 dage før termin forsøgte man igen og denne gang lykkedes det. Det gør en lille smule ondt, men det er slet ikke slemt. Man skal bare lige trække vejret dybt og så er det hurtigt overstået (og jeg er ellers en værre pivskid normalt).
Det virkede ikke i mit tilfælde, men man har jo ikke noget at miste ved at prøve og under alle omstændigheder er det med til at modne kroppen og livmoderhalsen så en naturlig fødsel rykker nærmere eller en evt igangsættelse bliver lettere senere hen.
I morgen skal jeg ind på sygehuset igen og de vil så forsøge at prikke hul på fostervandet og sætte gang i fødslen. Lykkes det ikke skal jeg have lavet en ny hindeløsning.
Anmeld