Hindeløsning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2013

Anonym trådstarter

Gigl skriver:

Hm, hvad er grunden lige til at man får lavet en hindeløsning? Er det pga kompliceret graviditet og derfor et lille forsøg på at igangsætte?  Eller er det noget man kan bede om....?

I mit tilfælde er det pga at jeg ikke mærker min baby, så jeg går og har det psykisk dårligt, og jeg har oplevet at min mor mistede min lillesøster i maven sidst i graviditeteten, så de mener ikke at jeg skal gå og have det dårligt eller gå over tid... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2013

Anonym trådstarter

k&k&k skriver:

Hej med dig

Jeg fik lavet hindeløsning dagen inden jeg blev sat i gang. Og det gjore pisse niller naller! AV siger jeg bare!!! Og jeg har normalt en MEGET høj smertetærskel!!!

Men den havde ingen effekt overhovedet! Tror jeg fik 1-2 veer efter det men de gik i sig selv igen og blev ikke til mere.

Hun kom først dagen efter hvor jeg blev sat i gang med ve-drop.

Så ingen effekt her

Av av 

Hvor langt var du da du fik det lavet?  

Anmeld

20. marts 2013

DitteFisk

Anonym skriver:

I mit tilfælde er det pga at jeg ikke mærker min baby, så jeg går og har det psykisk dårligt, og jeg har oplevet at min mor mistede min lillesøster i maven sidst i graviditeteten, så de mener ikke at jeg skal gå og have det dårligt eller gå over tid... 

Okay, det lyder også trist. Er det så en tid du får på sygehuset? 

Anmeld

20. marts 2013

Anonym trådstarter

Gigl skriver:

Okay, det lyder også trist. Er det så en tid du får på sygehuset? 

Jeg har gået til rigtig mange scanninger siden uge 30, så det er scannings jordmoderen som har givet mig tid til scanning igen og så bliver jeg undersøgt for indvendigt og hvis min krop er klar til det vil hun lave hindeløsning  

Anmeld

20. marts 2013

DitteFisk

Anonym skriver:

Jeg har gået til rigtig mange scanninger siden uge 30, så det er scannings jordmoderen som har givet mig tid til scanning igen og så bliver jeg undersøgt for indvendigt og hvis min krop er klar til det vil hun lave hindeløsning  

Åh på den måde  Vidste ikke hvordan man bare lige fik sådan en. Ikke fordi jeg tror jeg skal have det, bare nysgerrighed. Og utålmodighed, da jeg har termin i morgen x)

Anmeld

20. marts 2013

Anonym trådstarter

Gigl skriver:

Åh på den måde  Vidste ikke hvordan man bare lige fik sådan en. Ikke fordi jeg tror jeg skal have det, bare nysgerrighed. Og utålmodighed, da jeg har termin i morgen x)

Så kan jeg godt forstå du er utolmodig  sender dig en masse vee-støv

Anmeld

20. marts 2013

LMX

Anonym skriver:

Det gik pænt stærkt så Gjorde det ondt?  

Hindeløsningen var da ubehagelig.

Fødslen gjorde ondt ja. Meget stærke veer uden pause. Hurtigt gik det ja.. Nåede kun lige fødegangen.

Anmeld

20. marts 2013

k&k&k&k

Anonym skriver:

Av av 

Hvor langt var du da du fik det lavet?  

Jeg var 40+2 og hun kom 40+3 pga. for højt blodtryk hos mig og for høj hjerterytme hos hende. Men der kom først gang i veerne da jeg fik vedrop.

Anmeld

20. marts 2013

chael

Anonym skriver:

Hej skønne kvinder..

Jeg søger erfarringer med hindeløsning 

Hvornår fik i lavede det? virkede det? Er der nogen risiko ved det? Osv.. 

Håber at der er nogen som vil hjælpe 

Fik det lavet 41+6 og fødte 41+1. Om det var den der satte noget i gang ved jeg ikke... Fødte 1,5 døgn efter hindeløsningen...

Anmeld

20. marts 2013

Tona

Anonym skriver:

Hej skønne kvinder..

Jeg søger erfarringer med hindeløsning 

Hvornår fik i lavede det? virkede det? Er der nogen risiko ved det? Osv.. 

Håber at der er nogen som vil hjælpe 

Jeg er personligt en stor fortaler for hindeløsning. Det er den eneste form for igangsættelse hvor det er fuldstændig naturligt og uden risiko for at skulle have hormoner osv.

Når JM laver hindeløsningen igangsættes kroppens egne hormoner og dermed går fødslen i gang inden for et døgn hvis det virker. Men det smukke er at det kun virker hvis kroppen er klar til at føde i forvejen. Dermed bliver din krop ikke presset til noget som den ikke er klar til ligesom den fx gør ved igangsættelse med hormoner hvor det kan give en slem fødsel. Jeg syntes at alle burde få chancen for hindeløsning i alt fald 2 gange før man prøver andre metoder. Det virker i ca 50 % af tilfældende.

Jeg fik lavet første forsøg på hindeløsning i uge 38, men der var livmoderhalsen for lukket til at det kunne lade sig gøre. 2 dage før termin forsøgte man igen og denne gang lykkedes det. Det gør en lille smule ondt, men det er slet ikke slemt. Man skal bare lige trække vejret dybt og så er det hurtigt overstået (og jeg er ellers en værre pivskid normalt).

Det virkede ikke i mit tilfælde, men man har jo ikke noget at miste ved at prøve og under alle omstændigheder er det med til at modne kroppen og livmoderhalsen så en naturlig fødsel rykker nærmere eller en evt igangsættelse bliver lettere senere hen.

I morgen skal jeg ind på sygehuset igen og de vil så forsøge at prikke hul på fostervandet og sætte gang i fødslen. Lykkes det ikke skal jeg have lavet en ny hindeløsning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.