Janne T. skriver:
Synes altid det er vildt svært hvornår man skal til lægen. Rose startede med feber i går, som er blevet ved. Ligger på cirka 39. Hun har sygt meget slimet grønt snot (mums), og så savler hun som et ondt år. Tror seriøst vi har brugt ti eller flere savlesmække i dag!!
Nu ligger hun her i sengen med mig og snorker. Men skal jeg ringe til lægen i morgen? I Hun hoster ikke, kun når hun græder.
Umiddelbart tænker jeg at der vel ikke rigtig er noget lægen kan gøre?
og kan det godt være tænder med så slem forkølelse og ret høj feber? Hun har godt nok noget hjørnetænder på vej, men hun reagerede slet ikke sådan med kindtænderne som hun har fire af..
Hun er 17 måneder hvis det har relevans.
Hej

Vi har lige været til lægen med vores datter på 1 år, med præcis samme symptomer! SAVL, savl savl savl, en smule hoste, snot og pludselig høj feber - hun har en lille virusinfektion. Efter tre dage er det allerede på vej væk godt hjulpet på vej af en masse pressede appelsiner, grøntsagssuppe og kamillethe og MASSER af vand/væske, fordi hun havde meget besvær med at spise. Selvfølgelig skal du ringe til lægen, hvis du er bekymret, men ifølge vores læge er der lige nu MEGET virusinfektion i omløb

Og de symptomer du beskriver passer på dem vores datter havde. Men giv selvfølgelig lægen et kald hvis du bliver bekymret. Tre dage tog det feberen om at forsvinde herfra og det er også længe at vente når man ikke ved med sikkerhed hvad det skyldes. Rigtig god bedring med din datter!
Anmeld