ringe til lægen eller se an?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2013

StudPsyk

JulieWH skriver:

Isabel har lige haft en uge på den måde, det stoppede da en hjørnetand brød igennem - men hun var også glad og legede og spiste som sædvanligt. Hvordan er Rose's humør?

Hun var glad efter Panodil tidligere. Men uden er hun ked og vil bare putte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2013

B&J

Janne T. skriver:

Tak skal du have, du er altid så sød! Jeg kan selvfølgelig bare ringe i telefontiden og høre hvad lægen synes! Vil bare nødig slæbe hende unødvendigt ud i den kulde og med bus ned i byen,'for vi har ikke bil

TAAAK

nej nemlig, vi har heller ikke bil så jeg ville nemlig også lige ringe i forvejen istedet for at slæbe et barn ud i kulden....

også må vi se hvad lægen siger.... for beder et ring for meget ind for lidt vis skal jo passe på vores dejlige børn

Anmeld

17. marts 2013

Frk. Himmelblå

Janne T. skriver:

Aner ikke hvad en crp blodprøve er. Hehe :-) men måske har du ret. For synes det er helt overdrevent med så meget savl! Vi har kunne lokke yoghurt i hende og så saftevand hvis hun måtte få det i sutteflasken.. Ellers ikke noget

CRP - er sådan man måler infektionstallene i blodet.

Det er "normalt", hvis hun ligger under 10. Ligger hun over, men fortsat under 30 er det sandsynligvis en virusinfektion, hvilket betyder, at ja, der er infektion, men nej, man kan ikke umiddelbart behandle den, men blot være obs og forsøge at lindre. Er CRP'en markant forhøjet, vil man oftest vurdere, at der er tale om en bakteriel infektion, og den skal da behandles med relevant antibiotika. - En podning vil vise, hvilken type antibiotika, der er mest effektiv, men man kan under alle omstændigheder lægge ud med noget bredspektret penicilin.

Anmeld

17. marts 2013

anynom

Janne T. skriver:

Hun var glad efter Panodil tidligere. Men uden er hun ked og vil bare putte

Så tilslutter jeg mig de andre, prøv at ringe til lægen i morgen

Anmeld

17. marts 2013

lycly

Jeg synes altid man bare får at vide ved lægen at børn jo hele tiden er syge og der er ikke så meget at gøre ved det. Så det er næsten synd at slæbe hende ned til lægen. Men du ved selv bedst hvordan hun er og hvis du synes hendes adfærd er markant ændret, så kan du jo altid ringe til lægen og lade dem vurdere om de vil se hende.

Rigtig god bedring med hende!

Anmeld

17. marts 2013

StudPsyk

B&J skriver:

TAAAK

nej nemlig, vi har heller ikke bil så jeg ville nemlig også lige ringe i forvejen istedet for at slæbe et barn ud i kulden....

også må vi se hvad lægen siger.... for beder et ring for meget ind for lidt vis skal jo passe på vores dejlige børn

Lige præcis

Anmeld

17. marts 2013

StudPsyk

Frk. Himmelblå skriver:

CRP - er sådan man måler infektionstallene i blodet.

Det er "normalt", hvis hun ligger under 10. Ligger hun over, men fortsat under 30 er det sandsynligvis en virusinfektion, hvilket betyder, at ja, der er infektion, men nej, man kan ikke umiddelbart behandle den, men blot være obs og forsøge at lindre. Er CRP'en markant forhøjet, vil man oftest vurdere, at der er tale om en bakteriel infektion, og den skal da behandles med relevant antibiotika. - En podning vil vise, hvilken type antibiotika, der er mest effektiv, men man kan under alle omstændigheder lægge ud med noget bredspektret penicilin.

Tak for forklaringen. Måske det godt kunne være det. For hun har også dårlig ånde!

Anmeld

17. marts 2013

Maja88

Jeg ville også ringe til lægen..

Det ville jeg på grund af det grønne snot

Anmeld

17. marts 2013

Mettefpigen

Ville tro det er tænder... Det er også forskelligt hvordan bassen reagere på tænder.....

Anmeld

17. marts 2013

tarkoflen

Øv hvor træls

Hvis l selv har en autostol, kan vi måske slå to fluer med et smæk, så kan du få køreposen, og jeg kan køre jer til læge, jeg skal dog bare være hjemme kl 13 for der får jeg en veninde på besøg

God bedring med det lille pus!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.