ringe til lægen eller se an?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.187 visninger
28 svar
2 synes godt om
17. marts 2013

StudPsyk

Synes altid det er vildt svært hvornår man skal til lægen. Rose startede med feber i går, som er blevet ved. Ligger på cirka 39. Hun har sygt meget slimet grønt snot (mums), og så savler hun som et ondt år. Tror seriøst vi har brugt ti eller flere savlesmække i dag!!
Nu ligger hun her i sengen med mig og snorker. Men skal jeg ringe til lægen i morgen? I Hun hoster ikke, kun når hun græder.
Umiddelbart tænker jeg at der vel ikke rigtig er noget lægen kan gøre?
og kan det godt være tænder med så slem forkølelse og ret høj feber? Hun har godt nok noget hjørnetænder på vej, men hun reagerede slet ikke sådan med kindtænderne som hun har fire af..

Hun er 17 måneder hvis det har relevans.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2013

B&J

jeg kan ikke lig hendes snot er grønt det lydr som noget betændelse, jeg ville give lægen et kald, for det kan være noget betændelse....

ellers kan det også være tænder oven i især med alt den savlen...

men det er ikke altid lige nemt om man skal ringe eller ej..

sender dig en kæmpe krammer og håber snart dit guld er tip top igen

Anmeld

17. marts 2013

Lady Marion <3

Janne T. skriver:

Synes altid det er vildt svært hvornår man skal til lægen. Rose startede med feber i går, som er blevet ved. Ligger på cirka 39. Hun har sygt meget slimet grønt snot (mums), og så savler hun som et ondt år. Tror seriøst vi har brugt ti eller flere savlesmække i dag!!
Nu ligger hun her i sengen med mig og snorker. Men skal jeg ringe til lægen i morgen? I Hun hoster ikke, kun når hun græder.
og kan det godt være tænder med så slem forkølelse og ret høj feber? Hun har godt nok noget hjørnetænder på vej, men hun reagerede slet ikke sådan med kindtænderne som hun har fire af..

Som regel er grønt snot tegn på infektion , jeg ville ringe til lægen fordi hun også har feber   god bedring

Anmeld

17. marts 2013

MyBigWish

Janne T. skriver:

Sådan reagere min søn når han får tænder  

Men du kan jo altid ringe og vende den med lægen, men tror ikke han vil se hende.. Det lyder helt ufareligt rigtig god bedring med hende 

Anmeld

17. marts 2013

StudPsyk

B&J skriver:

jeg kan ikke lig hendes snot er grønt det lydr som noget betændelse, jeg ville give lægen et kald, for det kan være noget betændelse....

ellers kan det også være tænder oven i især med alt den savlen...

men det er ikke altid lige nemt om man skal ringe eller ej..

sender dig en kæmpe krammer og håber snart dit guld er tip top igen

Tak skal du have, du er altid så sød! Jeg kan selvfølgelig bare ringe i telefontiden og høre hvad lægen synes! Vil bare nødig slæbe hende unødvendigt ud i den kulde og med bus ned i byen,'for vi har ikke bil

Anmeld

17. marts 2013

Frk. Himmelblå

Janne T. skriver:

Kunne nu godt være noget halsbetændelse med al den savlen (erfaring fra egen datter).

Tag et smut til lægen i morgen og få lavet en podning og en CRP-blodprøve (hvis de da kan tage dem, - men det kan de fleste lægehuse vel efterhånden, kan de ik'?)

-Hvis det er halsbetændelse vil hun sandsynligvis have noget modvilje mod at spise og drikke, men det er ikke sikkert..

God bedring med hende

Anmeld

17. marts 2013

StudPsyk

Lady Marion <3 skriver:

Som regel er grønt snot tegn på infektion , jeg ville ringe til lægen fordi hun også har feber   god bedring

Synes bare jeg læste det både kunne være virus og betændelse? Jeg prøver lige at ringe i telefontiden i morgen tidlig, så må lægen lige råde os :-)

Anmeld

17. marts 2013

anynom

Isabel har lige haft en uge på den måde, det stoppede da en hjørnetand brød igennem - men hun var også glad og legede og spiste som sædvanligt. Hvordan er Rose's humør?

Anmeld

17. marts 2013

StudPsyk

MyBigWish skriver:

Sådan reagere min søn når han får tænder  

Men du kan jo altid ringe og vende den med lægen, men tror ikke han vil se hende.. Det lyder helt ufareligt rigtig god bedring med hende 

Tak skal du have - jeg prøver lige ringe i morgen!

Anmeld

17. marts 2013

StudPsyk

Frk. Himmelblå skriver:

Kunne nu godt være noget halsbetændelse med al den savlen (erfaring fra egen datter).

Tag et smut til lægen i morgen og få lavet en podning og en CRP-blodprøve (hvis de da kan tage dem, - men det kan de fleste lægehuse vel efterhånden, kan de ik'?)

-Hvis det er halsbetændelse vil hun sandsynligvis have noget modvilje mod at spise og drikke, men det er ikke sikkert..

God bedring med hende

Aner ikke hvad en crp blodprøve er. Hehe :-) men måske har du ret. For synes det er helt overdrevent med så meget savl! Vi har kunne lokke yoghurt i hende og så saftevand hvis hun måtte få det i sutteflasken.. Ellers ikke noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.