2- mdr gammel baby med på ferie - nogen erfaringer? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2013

mortilnoahogmelina

LuLy skriver:

Jeg googlede den lige, men jeg synes det ser ud som om at de ligger meget pakket ind, i den. Tænker om han ikke får det for varmt i juni/juli måned?

Hmm det kan jeg så desværre ikke svare på da jeg har vinter børn . Men jeg tænker man laver vel ikke sådan en og ikke kan bruge den til sommer børn . :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2013

modesty

LuLy skriver:

Vi har planlagt at tage på ferie til Norge til sommer, på det tidspunkt er lillemanden 2 mdr. Vi skal køre derop i bil, da det er dyrt at flyve og lufthavnen ligger ikke lige i nærheden af hvor vi skal hen.

Nogen der har erfaringer med at rejse med en baby? Noget vi skal være opmærksomme på? Og hvis nogen har prøvet at køre langt i bil med en baby, hvordan gik det så? Vi har tænkt os at køre ved 6-tiden om aftenen så det ikke er mega varmt, og så stopper vi selvfølgelig hver gang han skal have mad det er selvfølgelig ikke optimalt med en biltur med en baby, men det meste af min kærestes familie er nordmænd og hvis ikke vi kommer derop til sommer går der lang tid før vi kan komme derop og vise lillemanden frem

Jeg har ingen personlig erfaring, men tænker at baby jo sover meget på det tidspunkt (hvis man får en god sover), så mon ikke det går fint.

Jeg ville dog aldrig, aldrig køre så langt med en baby i en autostol. De må max. sidde i dem i 30 minutter ad gangen, så jeg ville kun gøre det hvis jeg kunne få en godkendt autolift eller andet i den stil med.

Anmeld

17. marts 2013

lycly

modesty skriver:

Jeg har ingen personlig erfaring, men tænker at baby jo sover meget på det tidspunkt (hvis man får en god sover), så mon ikke det går fint.

Jeg ville dog aldrig, aldrig køre så langt med en baby i en autostol. De må max. sidde i dem i 30 minutter ad gangen, så jeg ville kun gøre det hvis jeg kunne få en godkendt autolift eller andet i den stil med.

Ja, det tror jeg også bliver det vi gør, havde jeg faktisk tænkt på fra start, men havde bare hørt noget med at de ikke længere er lovlige - men det er de jo så Så må jeg bare lige undersøge om den også er tilladt i Norge :/

Anmeld

17. marts 2013

lycly

modesty skriver:

Har så lige læst på sikkertrafik.dk at man kun bør bruge de der lifte til børn med særlige behov, fx for tidligt fødte og børn med kronisk sygdom. Autostolen må de godt sidde i i mere end 30 minutter, det anbefales at man holder pause ca hver anden time og hvis barnet falder i søvn skal man bare lige ændre deres siddestilling lidt.

Så nu er jeg da helt forvirret mht hvad jeg bør gøre :/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.