2- mdr gammel baby med på ferie - nogen erfaringer? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.237 visninger
23 svar
4 synes godt om
16. marts 2013

lycly

Vi har planlagt at tage på ferie til Norge til sommer, på det tidspunkt er lillemanden 2 mdr. Vi skal køre derop i bil, da det er dyrt at flyve og lufthavnen ligger ikke lige i nærheden af hvor vi skal hen.

Nogen der har erfaringer med at rejse med en baby? Noget vi skal være opmærksomme på? Og hvis nogen har prøvet at køre langt i bil med en baby, hvordan gik det så? Vi har tænkt os at køre ved 6-tiden om aftenen så det ikke er mega varmt, og så stopper vi selvfølgelig hver gang han skal have mad det er selvfølgelig ikke optimalt med en biltur med en baby, men det meste af min kærestes familie er nordmænd og hvis ikke vi kommer derop til sommer går der lang tid før vi kan komme derop og vise lillemanden frem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2013

lycly

Igen, ikke megen hjælp der er at hente

Anmeld

16. marts 2013

An&Jo

har absolut ingen erfaring med så lang en rejse, med så lille en baby, det længste jeg har kørt med ham er fra nordjylland til sønderjylland, da vi altid har taget flyet hvis vi skal over på øerne..

Men vil da ønske jer rigtig god tur og håber den bliver rigtig god..

Anmeld

16. marts 2013

LykkeB

LuLy skriver:

Vi har planlagt at tage på ferie til Norge til sommer, på det tidspunkt er lillemanden 2 mdr. Vi skal køre derop i bil, da det er dyrt at flyve og lufthavnen ligger ikke lige i nærheden af hvor vi skal hen.

Nogen der har erfaringer med at rejse med en baby? Noget vi skal være opmærksomme på? Og hvis nogen har prøvet at køre langt i bil med en baby, hvordan gik det så? Vi har tænkt os at køre ved 6-tiden om aftenen så det ikke er mega varmt, og så stopper vi selvfølgelig hver gang han skal have mad det er selvfølgelig ikke optimalt med en biltur med en baby, men det meste af min kærestes familie er nordmænd og hvis ikke vi kommer derop til sommer går der lang tid før vi kan komme derop og vise lillemanden frem

Vi kørte til Hamburg da Elias var 3 måneder, men det var jo "kun" en tur på 4 timer. Det klarede han super godt, han sov nærmest hele vejen :-)

Anmeld

16. marts 2013

Nea85

Jeg har desværre ingen erfaring med så lang en køretur og en lille baby på 12 måneder. Jeg kom bare til at tænke på, om det ikke kunne være en idé at leje en lift med seler i stedet for autostol. F.eks. Römer baby-safe sleeper

Anmeld

16. marts 2013

lycly

Nea85 skriver:

Jeg har desværre ingen erfaring med så lang en køretur og en lille baby på 12 måneder. Jeg kom bare til at tænke på, om det ikke kunne være en idé at leje en lift med seler i stedet for autostol. F.eks. Römer baby-safe sleeper

Jeg havde godt tænkt på det, jeg troede bare ikke de var lovlige længere faktisk?

Anmeld

16. marts 2013

lycly

LykkeB skriver:

Vi kørte til Hamburg da Elias var 3 måneder, men det var jo "kun" en tur på 4 timer. Det klarede han super godt, han sov nærmest hele vejen :-)

Åh hvor lækkert, det kunne jeg godt tænke mig at min lille bebs også gør Tænker at chancen for at han sover det meste af tiden, er større nu hvor vi kører om aftnen og lidt af natten

Anmeld

16. marts 2013

LykkeB

LuLy skriver:

Nå jo, glemte lige at skrive at vi havde lejet en lift i babysam som han sov i hele vejen 

Anmeld

16. marts 2013

lycly

LykkeB skriver:

Nå jo, glemte lige at skrive at vi havde lejet en lift i babysam som han sov i hele vejen 

Fandt den lige på hjemmesiden, den er jo mega smart, især fordi den også kan bruges som almindelig lift - som vi ellers havde tænkt os at købe til 1200 kroner. Tror da bare vi lejer sådan en

Anmeld

16. marts 2013

LykkeB

LuLy skriver:

Fandt den lige på hjemmesiden, den er jo mega smart, især fordi den også kan bruges som almindelig lift - som vi ellers havde tænkt os at købe til 1200 kroner. Tror da bare vi lejer sådan en

Du skal bare være forbedret på at selve madrassen i liften er ikke særlig god og man ligger hårdt i den, i forhold til en almindelig lift. Men i kunne jo købe en rigtig madres ved siden af. Jeg ville i hvert fald ikke have undværet vores lift - da den er MEGET bedre end en kørelift. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.