gi mig nu den pige!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2013

AnthonsMor

mortilelias:-) skriver:

Jeg sidder og  ryster på hovedet ja den her gang havede jeg håbet en pige men det en lillebror og glæder mig meget:-D

Nemlig, man kan da godt håbe på at få en af hver, men for pokker.. Jeg synes det er skammeligt at man kan blive SÅ skuffet som de kvinder der..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2013

1990h

Maja84 skriver:

Jeg er enig, synes det er synd, men det svære er at man ikke selv bestemmer hvad man føler, men arbejde på at finde accept burde hun
Synes næsten det er værre med pgd tvillingerne som får læbestift og tøj nærmest som var de påklædningsdukker, drengen bliver jo helt glemt som var han ja uønsket

Er jo så forskelligt med de følelser, så udsendelse om storbørns familier hvor konen var ked af hun var blevet for gammel til naturligt at kunne få børn og havde fået fertilitetsbehandling, ønskede sig nu barn nr 16 eller 17 og var ulykkelig fordi de ikke viæle hjælpe længere pga hendes alder

Tror mange har et ønske eller forestilling om køn eller børn og deres alder imellem, køn og fordeling af køn, tvillinger osv

Ja det jo lige det. Vi føler alle sammen forskelligt.

Og når man ikk selv har fået fire drenge og ønsker en pige hvordan kan vi så vide at vi ikk selv ville få den behandling for at få en pige hvis muligheden var der i danmark. Det kan vi af gode grunde ikk vide. Og.det jo ikk sikkert at de kvinder hele tiden brændende har ønsket den pige men at det en følelse der kom efter 3-4dreng.

Jeg tror bestemt også hende med tvillinge pigerne forskels behandler

Anmeld

16. marts 2013

DitteFisk

Synes da det var skrækkeligt! 

Hvordan kan man blive så skuffet når man VED at der er 50/50 chancer... sådan er naturen jo indrettet. Kan have en vis forståelse for, at når man har 4 drenge så ville det da være herligt med en pige.. men de har altså selv lavet alle de 4, øg jeg vil ikke komme ind på hvad jeg mener om den pgd behandling der gør det muligt at vælge og vælge fra... ej altså.. enten vil man have en baby eller også vil man ikke. Bum.

Anmeld

16. marts 2013

Kløver

Martsbaby skriver:

Nemlig, man kan da godt håbe på at få en af hver, men for pokker.. Jeg synes det er skammeligt at man kan blive SÅ skuffet som de kvinder der..

Jeg tror det svære i det, er at man ikke kan styre det man føler, men at man ikke arbejder med det, så det går ud over de andre børn er skammeligt men synes i den grad også det er frygteligt, med hende der tog til spanien og fik tvillingepiger, hvordan hun opfører sig, den dreng så jo ud til at blive betragtet som mindre værd, og det hele handlede om de to piger
En ting er ens følelser, dem kan man ikke styre, men måden at tackle dem på kan man som minimum arbejde med. Tænk at være så skuffet en hel måned efter

Anmeld

16. marts 2013

AnthonsMor

Maja84 skriver:

Jeg tror det svære i det, er at man ikke kan styre det man føler, men at man ikke arbejder med det, så det går ud over de andre børn er skammeligt men synes i den grad også det er frygteligt, med hende der tog til spanien og fik tvillingepiger, hvordan hun opfører sig, den dreng så jo ud til at blive betragtet som mindre værd, og det hele handlede om de to piger
En ting er ens følelser, dem kan man ikke styre, men måden at tackle dem på kan man som minimum arbejde med. Tænk at være så skuffet en hel måned efter

Jeg forstår skam også godt deres synspunkt i, at nu har de prøvet så mange gange at få en pige, men der bliver bare ved med at dukke små herrebørn op, men jeg synes det er skammeligt den måde de håndterer det på.. Især når man så tænker på hvor mange mennesker der findes som er nødt til at adoptere fordi de ikke selv kan skabe sådan et lille liv.. De skal være lykkelige for at de har 4-5 sunde raske perfekte drenge!

Anmeld

16. marts 2013

Kløver

Gigl skriver:

Synes da det var skrækkeligt! 

Hvordan kan man blive så skuffet når man VED at der er 50/50 chancer... sådan er naturen jo indrettet. Kan have en vis forståelse for, at når man har 4 drenge så ville det da være herligt med en pige.. men de har altså selv lavet alle de 4, øg jeg vil ikke komme ind på hvad jeg mener om den pgd behandling der gør det muligt at vælge og vælge fra... ej altså.. enten vil man have en baby eller også vil man ikke. Bum.

Jaa man ved jo oddsne, synes man skal gøre op om man bliver gravid for at få et barn eller et bestemt køn. Er godt nok ikke fan af pgd. Kun i visse særtilfælde,feks hvor et par ønsker sig et barn, men hvor der er stor risiko i arvelig genetisk sygdom ved bestemt køn.

Anmeld

16. marts 2013

Kløver

Martsbaby skriver:

Jeg forstår skam også godt deres synspunkt i, at nu har de prøvet så mange gange at få en pige, men der bliver bare ved med at dukke små herrebørn op, men jeg synes det er skammeligt den måde de håndterer det på.. Især når man så tænker på hvor mange mennesker der findes som er nødt til at adoptere fordi de ikke selv kan skabe sådan et lille liv.. De skal være lykkelige for at de har 4-5 sunde raske perfekte drenge!

Enig, en ting er 1 reaktion på briksen, det kan være svært at styre i øjeblikket, men at det går ud over hele familien, så må man søge noget hjælp. Fik man svar på hende over 40 der fik sat et "pige" æg op ?

Anmeld

16. marts 2013

AnthonsMor

Maja84 skriver:

Enig, en ting er 1 reaktion på briksen, det kan være svært at styre i øjeblikket, men at det går ud over hele familien, så må man søge noget hjælp. Fik man svar på hende over 40 der fik sat et "pige" æg op ?

Hun testede negativt derhjemme, mere hørte man vidst ikke.. Men hun satte sig ind ved siden af sin smukke søn og stortudede.. Hun ved jo også, at grundet hendes alder, ville chancen være meget mindre desværre..

Jeg synes det er fair hun bliver ked af det, så vidt jeg forstod havde de kun den ene dreng, så de kun havde nået at få ét barn - så hun er mere berettiget til at blive ked af at det ikke lykkeds end dem med 4 totalt perfekte drenge!

Anmeld

16. marts 2013

Kløver

1990h skriver:

Ja det jo lige det. Vi føler alle sammen forskelligt.

Og når man ikk selv har fået fire drenge og ønsker en pige hvordan kan vi så vide at vi ikk selv ville få den behandling for at få en pige hvis muligheden var der i danmark. Det kan vi af gode grunde ikk vide. Og.det jo ikk sikkert at de kvinder hele tiden brændende har ønsket den pige men at det en følelse der kom efter 3-4dreng.

Jeg tror bestemt også hende med tvillinge pigerne forskels behandler

Synes dog moren som blev så nedtrykt burde få hjælp til at tackle følelserne når det går ud over hele familien så hun ikke svigter sine børn

Anmeld

16. marts 2013

Kløver

Martsbaby skriver:

Hun testede negativt derhjemme, mere hørte man vidst ikke.. Men hun satte sig ind ved siden af sin smukke søn og stortudede.. Hun ved jo også, at grundet hendes alder, ville chancen være meget mindre desværre..

Jeg synes det er fair hun bliver ked af det, så vidt jeg forstod havde de kun den ene dreng, så de kun havde nået at få ét barn - så hun er mere berettiget til at blive ked af at det ikke lykkeds end dem med 4 totalt perfekte drenge!

Troede hun havde flere, men der forstår man så ikke at de ikke fra start havde prøvet naturligt, så var chancen for 2 børn noget større

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.