vandcyster?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2013

gædde/gitte

modesty skriver:

Det lyder virkelig mærkeligt. Ja, spørg dem på mandag. 

jeg fatter intet.....

Var til ekstra scanning igår....
lægen sagde " der er ingen cyster lige nu, men det er jo også tidligt i din cyklus"

jamen det var jo dem der sagde jeg skulle scannes på 3 blødningsdag

men vi kører videre med iui... og de kan ikke sige hvor alt det vand kommer fra, og hvis de skulle komme nærmere et svar, så skal jeg opereres.... det var jeg vil ikke intressereret i?? - nææææææææ.....

syntes faktisk det var til grin, at jeg havde taget fri for det

De har ikke lavet en hsu, fordi intet i mine prøver tyder på at der skulle være noget galt, men nu har de noteret HSU, så må vi se om det lykkedes denne gang, ellers overvejer de HSU, for "min" skyld.....

så jeg er stadig i gråzonen.... og har stadig 3 forsøg at tage af.... det ville fandme ha været nemmere hvis man fejlede noget. Så havde man sgu et udgangspunkt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2013

gædde/gitte

Maja84 skriver:

Gennemskyldning af æggelederne for at se om der er passage, min gyn lavede for er der ikke passage går de ditekte til ivf eller icsi da man så ikke kan blive gravid, da hverken æg eller sæd kan komme igennem

jeg fatter intet.....

lægen sagde " der er ingen cyster lige nu, men det er jo også tidligt i din cyklus"

men vi kører videre med iui... og de kan ikke sige hvor alt det vand kommer fra, og hvis de skulle komme nærmere et svar, så skal jeg opereres.... det var jeg vil ikke intressereret i?? - nææææææææ.....

De har ikke lavet en hsu, fordi intet i mine prøver tyder på at der skulle være noget galt, men nu har de noteret HSU, så må vi se om det lykkedes denne gang, ellers overvejer de HSU, for "min" skyld.....

så jeg er stadig i gråzonen.... og har stadig 3 forsøg at tage af.... det ville fandme ha været nemmere hvis man fejlede noget. Så havde man sgu et udgangspunkt

Anmeld

19. marts 2013

modesty

jeg fatter intet.....

Cysterne er hormonelt betingede, det er nok derfor han siger det med cyklus. Men ja, så må de vel scanne dig når der er størst sandsynlighed, skulle man tro. Skal du scannes igen senere i cyklus?

M.h.t. HSU. Undskyld, men det lyder altså helt hen i vejret. Der er jo netop ingen symptomer på lukkede æggeledere! Altså lige bortset fra at man ikke kan få børn... Det er fuldstændig standard procedure ved udredning at man får lavet en HSU. På Riget ville de f.eks ikke have rørt dig med en ildtang hvis ikke du havde været igennem en HSU først. Desuden er der kvinder der faktisk bliver naturligt gravide efter en HSU fordi gennemskylningen kan give bedre passage.

Jeg synes at du skal insistere på at få den lavet. Det kan sagtens være at der ikke er nogle problemer, men det kan også godt være at der er, og det skal de altså bare have styr på.

Anmeld

19. marts 2013

gædde/gitte

modesty skriver:

Cysterne er hormonelt betingede, det er nok derfor han siger det med cyklus. Men ja, så må de vel scanne dig når der er størst sandsynlighed, skulle man tro. Skal du scannes igen senere i cyklus?

M.h.t. HSU. Undskyld, men det lyder altså helt hen i vejret. Der er jo netop ingen symptomer på lukkede æggeledere! Altså lige bortset fra at man ikke kan få børn... Det er fuldstændig standard procedure ved udredning at man får lavet en HSU. Jeg har læst at det er en tredjedel af alle kvindelige fertilitetsproblemer der stammer fra lukkede æggeledere (kan desværre ikke finde link nu), så det er jo ret markant. Desuden er der kvinder der faktisk bliver naturligt gravide efter en HSU fordi gennemskylningen kan give bedre passage.

Jeg synes at du skal insistere på at få den lavet. Det kan sagtens være at der ikke er nogle problemer, men det kan også godt være at der er, og det skal de altså bare have styr på.

er ihvert fald bare endnu mere fortvivlet nu

Underligt ik?? - det var jo dem der ville se mig igår..... jeg skal scannes på tirsdag (for at se om der er æg klar).... der var en ven der sagde til mig at vandcysterne jo kan begynde at vokse pga homonsprøjten, så om jeg overhovede måtte bruge den? ...øhhh

Jamen jeg ved ikke med den HSU.... man sidder jo også der overfor fagfolk, og føler man betræder deres viden

ork..... er bare så ked af det..... mit ellers så optimistiske tilgang til alt det her, styrt dykker bare nu ....

Anmeld

19. marts 2013

modesty

er ihvert fald bare endnu mere fortvivlet nu

Underligt ik?? - det var jo dem der ville se mig igår..... jeg skal scannes på tirsdag (for at se om der er æg klar).... der var en ven der sagde til mig at vandcysterne jo kan begynde at vokse pga homonsprøjten, så om jeg overhovede måtte bruge den? ...øhhh

Jamen jeg ved ikke med den HSU.... man sidder jo også der overfor fagfolk, og føler man betræder deres viden

ork..... er bare så ked af det..... mit ellers så optimistiske tilgang til alt det her, styrt dykker bare nu ....

Det er helt vildt svært at skulle sige fagfolk imod. Man bliver jo også nødt til at stole på at de gør deres job ordentligt. Men i det her tilfælde ville jeg som sagt insistere.

M.h.t. om du kan tage hormoner - altså... Jo, det kan du godt. De skal bare holde øje med om cysterne kommer, og hvis de gør, så skal de fjernes (hvilket er ret simpelt). Så hvis du bliver scannet efter du har taget hormoner i noget tid, så burde der ikke være nogle problemer.

Op med humøret, det skal nok gå. Det er jo som sagt slet ikke sikkert at der viser sig noget - men for en sikkerheds skyld skal det altså tjekkes.  

Anmeld

19. marts 2013

gædde/gitte

modesty skriver:

Det er helt vildt svært at skulle sige fagfolk imod. Man bliver jo også nødt til at stole på at de gør deres job ordentligt. Men i det her tilfælde ville jeg som sagt insistere.

M.h.t. om du kan tage hormoner - altså... Jo, det kan du godt. De skal bare holde øje med om cysterne kommer, og hvis de gør, så skal de fjernes (hvilket er ret simpelt). Så hvis du bliver scannet efter du har taget hormoner i noget tid, så burde der ikke være nogle problemer.

Op med humøret, det skal nok gå. Det er jo som sagt slet ikke sikkert at der viser sig noget - men for en sikkerheds skyld skal det altså tjekkes.  

tak

Jeg prøver igen på tirsdag

Anmeld

19. marts 2013

Kløver

gædde/gitte skriver:

jeg fatter intet.....

Ej det lyder jo helt hen i vejret, der er ingen tegn på lukkede æggeledere ud over atom ikke er blevet gravid?

Kan du evt få henvisning til en ny gynækolog/klinik, for det virker da helt hen i vejret at de ikke har lavet hus, der er ko ingen grund til iui hvis der ingen passage er

Anmeld

19. marts 2013

gædde/gitte

Maja84 skriver:

Ej det lyder jo helt hen i vejret, der er ingen tegn på lukkede æggeledere ud over atom ikke er blevet gravid?

Kan du evt få henvisning til en ny gynækolog/klinik, for det virker da helt hen i vejret at de ikke har lavet hus, der er ko ingen grund til iui hvis der ingen passage er

nej.... det undre jo også mig

kan ikke slippe tanken med at man muligvis har pumpet sin krop med homoner, brugt 3500- på medicin og kørsel...fri fra job.... osv........ også måske for ingen verdens nytte

Anmeld

19. marts 2013

Kløver

gædde/gitte skriver:

nej.... det undre jo også mig

kan ikke slippe tanken med at man muligvis har pumpet sin krop med homoner, brugt 3500- på medicin og kørsel...fri fra job.... osv........ også måske for ingen verdens nytte

Kan jeg godt forstå, og synes det er for dårligt de ikke har tjekket for passage

Anmeld

20. marts 2013

Miss-86

Jeg har selv haft en vandcyste, den var væk da jeg kom til gynækologen og han sagde at den var sprunget af sig selv - Dette havde jeg ikke mærket noget til!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.