vandcyster?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2013

modesty

gædde/gitte skriver:

...en...nå nå nål !? I f**** ?! .... den sætning skal da nok sørge for at jeg ikke, glemmer smertestillende!!!! Åh på den måde ... tusind tak for svaret ( sig mig, ved du alt ? )

Jeg ved jo ikke om det er den samme situation for dig, men det er nok sandsynligt når der også er tale om fertilitetsbehandling.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2013

gædde/gitte

Maja84 skriver:

nnæhhvhvahvadeerddedet

Har du fået lavet hsu, for cysterne kan desværre godt blokere i æggelederne, men de har også andre betydninger, kan ikke helt huske hvad. Har selv vandcyster

Hsu? ...næ.. hvad er det??

Anmeld

15. marts 2013

Kløver

gædde/gitte skriver:

Gennemskyldning af æggelederne for at se om der er passage, min gyn lavede for er der ikke passage går de ditekte til ivf eller icsi da man så ikke kan blive gravid, da hverken æg eller sæd kan komme igennem

Anmeld

15. marts 2013

Kløver

gædde/gitte skriver:

Fandt lige afsnittet på min gynækologs hjemmeside

HSU – passage i æggelederne
Formålet er at undersøge, om der er passage i dine æggeledere. Dette er en forudsætning for, at du kan insemineres. Ved undersøgelsen anbringes et blødt plastikrør (kateter) i livmoderen. Dette gøres ved en gynækologisk undersøgelse. Kateteret fyldes med lidt væske, så det ikke falder ud. Mens lægen skanner, sprøjtes der mere væske gennem røret, så lægen kan se om det løber ud gennem æggelederne, dvs. om der er fri passage. Bedøvelse er ikke nødvendig. Du kan få menstruationslignende smerter i ca. 5 minutter. Du får svar på undersøgelsen med det samme. HSU foretages mellem cyklusdag 6-12, så du skal ringe og bestille tid til undersøgelsen når du har en af de første blødningsdage.

Anmeld

15. marts 2013

gædde/gitte

Maja84 skriver:

Fandt lige afsnittet på min gynækologs hjemmeside

HSU – passage i æggelederne
Formålet er at undersøge, om der er passage i dine æggeledere. Dette er en forudsætning for, at du kan insemineres. Ved undersøgelsen anbringes et blødt plastikrør (kateter) i livmoderen. Dette gøres ved en gynækologisk undersøgelse. Kateteret fyldes med lidt væske, så det ikke falder ud. Mens lægen skanner, sprøjtes der mere væske gennem røret, så lægen kan se om det løber ud gennem æggelederne, dvs. om der er fri passage. Bedøvelse er ikke nødvendig. Du kan få menstruationslignende smerter i ca. 5 minutter. Du får svar på undersøgelsen med det samme. HSU foretages mellem cyklusdag 6-12, så du skal ringe og bestille tid til undersøgelsen når du har en af de første blødningsdage.

Nej, det har jeg da godt nok ikke

Anmeld

15. marts 2013

Kløver

gædde/gitte skriver:

Underligt de ikke har lavet den inden, for vi fin forklsret at hsr man kkke passage ville man overføre, så man havde flere forsøg med ivf eller icsi. Måske det er hsu de vil lave nu ?

Anmeld

15. marts 2013

gædde/gitte

Maja84 skriver:

Underligt de ikke har lavet den inden, for vi fin forklsret at hsr man kkke passage ville man overføre, så man havde flere forsøg med ivf eller icsi. Måske det er hsu de vil lave nu ?

Håber jeg da lidt, nu tak for hjælpen .. nu har jeg lidt mere ro i sindet

Anmeld

16. marts 2013

modesty

gædde/gitte skriver:

Hej igen - nu ved jeg ikke helt hvor langt du er i dit forløb? Men det virker meget mærkeligt at du ikke har fået lavet en HSU. Det plejer at være en standard-del af den gynækologiske undersøgelse man får lavet inden man går i gang med behandling. Har du fået lavet gyn. undersøgelse hos en "almindelig" gynækolog inden du blev henvist til klinik?

Hvis du er i tvivl om du har fået den lavet eller ej, ville jeg nok lige tjekke med klinikken næste gang du snakker med dem.

Anmeld

16. marts 2013

gædde/gitte

modesty skriver:

Hej igen - nu ved jeg ikke helt hvor langt du er i dit forløb? Men det virker meget mærkeligt at du ikke har fået lavet en HSU. Det plejer at være en standard-del af den gynækologiske undersøgelse man får lavet inden man går i gang med behandling. Har du fået lavet gyn. undersøgelse hos en "almindelig" gynækolog inden du blev henvist til klinik?

Hvis du er i tvivl om du har fået den lavet eller ej, ville jeg nok lige tjekke med klinikken næste gang du snakker med dem.

nej...

Jeg er blevet alm underlivsundersøgt hos egen læge... og alm underlivsundersøgt og scannet ved klinikken.

er 100% sikker på at der ikke er sprøjtet andet i mig en sæd

Har fået 2 X iui som ikke tæller med ( den ene gang pga. pludselig dårlig sæd kvalitet og den anden fordi jeg var fyldt op med vand, så de troede jeg havde haft ægløsning)

skal spørge dem på mandag

Anmeld

16. marts 2013

modesty

gædde/gitte skriver:

nej...

Jeg er blevet alm underlivsundersøgt hos egen læge... og alm underlivsundersøgt og scannet ved klinikken.

er 100% sikker på at der ikke er sprøjtet andet i mig en sæd

Har fået 2 X iui som ikke tæller med ( den ene gang pga. pludselig dårlig sæd kvalitet og den anden fordi jeg var fyldt op med vand, så de troede jeg havde haft ægløsning)

skal spørge dem på mandag

Det lyder virkelig mærkeligt. Ja, spørg dem på mandag. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.