HF, Socialrådgiver fagpakke og Socialrådgiver uddannelsen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2013

esioul

xoxotasha skriver:

Jeg tog pædagog pakken på et år. Synes SLET ikke der var mange lektier. Læser til pædagog nu, og hvis man ikke kan overskue en pakke med 4 hf fag kan man slet ikke overskue uddannelsen bagefter. For der er knald på og voldsomt mange lektier!  Forskellen på pædagog pakken og socialrådgiver pakken er at man på socialrådgiveren har samfundsfag på B i stedet for c 

Det er nok forskel på hvor man tager den. Vi får ekstremt mange lektier for. kender flere der har samme fag, på samme niveaer og de får slet ikke så meget for som jeg. Det afhænger nok af hvilken lære man får! Klager skam ikke, sådan er skole jo ;0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2013

LilleChelle

Jeg synes det er synd de fagpakker er bkevet aå populære, når ikke regeringen har ændret fordelingen på optagelse på hhv. Kvote 1 og 2. Idag bliver der optaget 80% på kvote 1 og 20% på kvote 2. Og da socialrådgiveren er blevet så populær de sidste par år skal man bestemt ikke forvente at komme ind med en fagpakke. 

Så jeg vil klart anbefale at du tager en hel hf, så er det udelukkende snittet du bliver vurderet på. 

Jeg selv er socialrådgiver studerende på den sociale højskole i Odense,  dog gik jeg på barsel da året startede i septembers,  så jeg starter først rigtigt op til september. 

Jeg har taget en hel hf over 1, 5 år med enkeltfag, hvot jeg har haft ca. 30 timer om ugen og nærmest ingen lektier. 

Over 2 år har man ca. 25 timer og jeg synes ikke afleveringer og lektier fylder ret meget på hf. 

Anmeld

19. marts 2013

FamilienSørensen

LilleChelle skriver:

Jeg synes det er synd de fagpakker er bkevet aå populære, når ikke regeringen har ændret fordelingen på optagelse på hhv. Kvote 1 og 2. Idag bliver der optaget 80% på kvote 1 og 20% på kvote 2. Og da socialrådgiveren er blevet så populær de sidste par år skal man bestemt ikke forvente at komme ind med en fagpakke. 

Så jeg vil klart anbefale at du tager en hel hf, så er det udelukkende snittet du bliver vurderet på. 

Jeg selv er socialrådgiver studerende på den sociale højskole i Odense,  dog gik jeg på barsel da året startede i septembers,  så jeg starter først rigtigt op til september. 

Jeg har taget en hel hf over 1, 5 år med enkeltfag, hvot jeg har haft ca. 30 timer om ugen og nærmest ingen lektier. 

Over 2 år har man ca. 25 timer og jeg synes ikke afleveringer og lektier fylder ret meget på hf. 

Hejsa

Tak for din besvarelse, jeg er nemlig selv bange for at jeg ikke kan komme ind med en fagpakke, og derfor tænker jeg at jeg gerne tager et halv år mere, for så at kunne komme ind.

Jeg ringede til VIA i Århus i dag og vejlederen sagde at der er 50 50 procent chance for hhv. kvote 1 og 2, men er der for mange ansøgere bliver der taget stlling til flere ting end ens karaktergennemsnit på kvote 2.

Efter at have kigget mere på VIAs hjemmeside, er jeg igen i syv sind.

Jeg har en lille måned til at beslutte mig i.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.