HF, Socialrådgiver fagpakke og Socialrådgiver uddannelsen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2013

FamilienSørensen

Stumpe27 skriver:

forresten så er der vist ansøgnings frist på de fleste uddannelse her i marts som starter op i august

Hejsa

Det ved jeg desværre ikke noget om, men jeg kunne foretille at det ikke omfatter den uddannelse jeg skal ind på.

Mvh Kusuma

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2013

FamilienSørensen

esioul skriver:

Nu har jeg ingen børn.

Jeg føler mig presset allerede nu, så tør slet ikke tænke på hvordan det ville være med et barn.

Man ville jo nok finde ud af det.

Men jeg synes det har været et hårdt år. Havde jeg børn ville jeg nok tage det over 2 år.

Hejsa

Det er jeg glad for du siger, jeg har et barn på knap to, og en på næsten to måneder, og jeg har haft mine tvivl om det, men jeg ved jo ikke særligt meget om sådan et forløb og hvordan enkeltfagene er, for hvis enkeltfagene er på 2 år pga studie og ryste sammen ture og andet hygge, så vil jeg gerne undvære det og blive et år hurtigere færdig.

Kan du sige mig, hvor mange timer om ugen du går i skole med en ´fagpakke, og hvor lang tid du bruger på dit studie om dagen med lektier? Jeg ved det er utrolig individuelt, men jeg vil gerne have et indtryk af noget,

Som sagt skal jeg snakke med min udd. vejl. men jeg vil gerne være bare lidt forberedt til når jeg skal snakke med ham.

Mvh Kusuma

Anmeld

15. marts 2013

FamilienSørensen

Monica P skriver:

Hejsa

jeg har taget fagpakken på VUC til socialrådgiver og er færdiguddannet socialrådgiver fra den sociale højskole i Odense 

spørg og du skal få svar 

Monica 

Hejsa

Neeeej, hvor har du været henne hele mit voksne liv

Har en masse spørgsmål til dig, det kan blive en lang aften, så sæt dig ned med lidt godt og lyt øre.
Jeg regner ikke med du tager penge, er trods alt kun en fattig studerende

Mvh Kusuma

Anmeld

15. marts 2013

esioul

Christiansmor skriver:

Hejsa

Det er jeg glad for du siger, jeg har et barn på knap to, og en på næsten to måneder, og jeg har haft mine tvivl om det, men jeg ved jo ikke særligt meget om sådan et forløb og hvordan enkeltfagene er, for hvis enkeltfagene er på 2 år pga studie og ryste sammen ture og andet hygge, så vil jeg gerne undvære det og blive et år hurtigere færdig.

Kan du sige mig, hvor mange timer om ugen du går i skole med en ´fagpakke, og hvor lang tid du bruger på dit studie om dagen med lektier? Jeg ved det er utrolig individuelt, men jeg vil gerne have et indtryk af noget,

Som sagt skal jeg snakke med min udd. vejl. men jeg vil gerne være bare lidt forberedt til når jeg skal snakke med ham.

Mvh Kusuma

Jeg har ca 27 lektioner pr uge.

Dansk (a niveau) engelsk (b niveau) samfundsfag (c niveau) og psykologi (c niveau)

Jeg bruger sådan i gennemsnit 6-7 timer på lektier om ugen. Nogle gange mere når afleveringerne vælter ind  

Anmeld

15. marts 2013

Troldemommi

Christiansmor skriver:

Hejsa

Neeeej, hvor har du været henne hele mit voksne liv

Har en masse spørgsmål til dig, det kan blive en lang aften, så sæt dig ned med lidt godt og lyt øre.
Jeg regner ikke med du tager penge, er trods alt kun en fattig studerende

Mvh Kusuma

Hahahaha jeg har jo været her hele tiden

Hvad vil du vide?

Monica

Anmeld

15. marts 2013

FamilienSørensen

esioul skriver:

Jeg har ca 27 lektioner pr uge.

Dansk (a niveau) engelsk (b niveau) samfundsfag (c niveau) og psykologi (c niveau)

Jeg bruger sådan i gennemsnit 6-7 timer på lektier om ugen. Nogle gange mere når afleveringerne vælter ind  

Hejsa tusind tak for svar.

Det lyder rigtig godt og jeg udtænker mens jeg læser dit svar igennem, en slags plan.

Der er i mellem tiden kommet en bruger som er uddannet socailrådgiver, og hende vil jeg tage at spørge, da hun er mere relevant og præcis for mig, jeg håber virkerlig ikke at du har det dårligt på nogen måde med det.

Mvh Kusuma

Anmeld

15. marts 2013

esioul

Christiansmor skriver:

Hejsa tusind tak for svar.

Det lyder rigtig godt og jeg udtænker mens jeg læser dit svar igennem, en slags plan.

Der er i mellem tiden kommet en bruger som er uddannet socailrådgiver, og hende vil jeg tage at spørge, da hun er mere relevant og præcis for mig, jeg håber virkerlig ikke at du har det dårligt på nogen måde med det.

Mvh Kusuma

Det er helt iorden håber du finder den løsning der er bedst for dig og familien

Anmeld

15. marts 2013

AnnaK89

Jeg tog sygeplejefagpakken på et år. Jeg havde dansk a, engelsk b, biologi b og samfundsfag c.
Havde også en datter på et år på daværende tidspunkt. Hun er multihandicappet, men jeg klarede mig igennem alligvel med 2 12-taller og 1 10-tal, så jeg er meget tilfreds

Jeg synes ikke det var så hårdt, hvis man virkelig vil og hvis man finder en god rytme

Anmeld

15. marts 2013

FamilienSørensen

Monica P skriver:

Hahahaha jeg har jo været her hele tiden

Hvad vil du vide?

Monica

Liner lige en masse spørgsmål op til dig, nogle af spørgsmålene kommer lidt ind på et personligt plan, men du kan stole på at de udelukkende bliver brugt til at sammeligne med mit eget liv, og spørgsmålet om hvad der i fremtiden er bedst for mig.
Jeg vælger at stille spørgsmål til fagpakken, til socialrådgiver udd. og til selve jobbet som socail rådgiver.

Spørgsmål til fagpakken:

Havde du børn da du tog fagpakken? Hvis ja, hvor gamle?

Hvor lang tid strakte din fagpakke sig over?

Hvor mange lektioner havde du om ugen?

Hvornår mødte du tidligst og hvornår sluttede du senest?

Hvor mange timer om ugen brugte du på lektier?

Har du nogen sinde følt dig stresset eller presset, mens du har været på fagpakken?

Var der nogensinde problemer i at tage en fagpakke ift at kombinere det med livet som mor/kæreste?

Ville du anbefale en fagpakke?

Får man en studenterhue ved fagpakkens afslutning?

Er det på nogen måder ringere ( jeg tænker status ) at tage en fagpakke i stedet for fx. en hel HF?

Andre ulemper og fordele ved fagpakken?

Hvad havde du af skole før du startede på en fagpakke?

Mvh Kusuma

Anmeld

15. marts 2013

FamilienSørensen

esioul skriver:

Det er helt iorden håber du finder den løsning der er bedst for dig og familien

Tusind tak.

Du tager tid til at fortælle mig om dit forløb, og derfor var jeg bange for at du ville føle dig "kasseret" ved at jeg ville spørge en anden.

Men jeg er glad for du tager det så godt.

Mvh Kusuma

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.