HF, Socialrådgiver fagpakke og Socialrådgiver uddannelsen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2013

FamilienSørensen

AnnaKJ skriver:

Jeg tog sygeplejefagpakken på et år. Jeg havde dansk a, engelsk b, biologi b og samfundsfag c.
Havde også en datter på et år på daværende tidspunkt. Hun er multihandicappet, men jeg klarede mig igennem alligvel med 2 12-taller og 1 10-tal, så jeg er meget tilfreds

Jeg synes ikke det var så hårdt, hvis man virkelig vil og hvis man finder en god rytme

Hejsa tak for din besvarelse.

Det er da utrolig utrolig flot opnået og kæmpet af dig. Jeg kan kun håbe at jeg får samme oversskud som du har, dog har jeg ikke de samme udfordringer som du har, men jeg er påpasselig med at tage en uddannelse på mindre tid, da jeg allerførst er bange for at stresse mig selv og mine omgivelser ( min kæreste og 2 små børn ) og dernæst har jeg det utrolig nemt ved at føle mig som en taber, derfor har jeg brug for en masse sejre i mit liv for overhovedet at føle mig som et værdigt menneske, derfor skal jeg vælge det rigtig for mig.

Mvh Kusuma

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2013

Troldemommi

FamilienSørensen skriver:

Liner lige en masse spørgsmål op til dig, nogle af spørgsmålene kommer lidt ind på et personligt plan, men du kan stole på at de udelukkende bliver brugt til at sammeligne med mit eget liv, og spørgsmålet om hvad der i fremtiden er bedst for mig.
Jeg vælger at stille spørgsmål til fagpakken, til socialrådgiver udd. og til selve jobbet som socail rådgiver.

Spørgsmål til fagpakken:

Havde du børn da du tog fagpakken? Hvis ja, hvor gamle?

Hvor lang tid strakte din fagpakke sig over?

Hvor mange lektioner havde du om ugen?

Hvornår mødte du tidligst og hvornår sluttede du senest?

Hvor mange timer om ugen brugte du på lektier?

Har du nogen sinde følt dig stresset eller presset, mens du har været på fagpakken?

Var der nogensinde problemer i at tage en fagpakke ift at kombinere det med livet som mor/kæreste?

Ville du anbefale en fagpakke?

Får man en studenterhue ved fagpakkens afslutning?

Er det på nogen måder ringere ( jeg tænker status ) at tage en fagpakke i stedet for fx. en hel HF?

Andre ulemper og fordele ved fagpakken?

Hvad havde du af skole før du startede på en fagpakke?

Mvh Kusuma

1. Nej jeg havde ingen børn da jeg tog fagpakken, men det var der er del på mit hold der havde, så det kan sagtans gå.

2. Fagpakken gik fra August 2007 til Juni 2008, så 1 år.

3 Nu er jeg ikke 100 procent sikker, men jeg tror det var ca 26-27 timer om ugen

4 Fra kl 8-15

5 Jeg vil tro jeg brugte omkring 5-8 timer om ugen, fordelt på ca en time i hverdagene og så afleveringer i weekenderne

6 Nej, hvis man møder til timerne  og får alleveret alle sine afleveringer til tiden, så er man godt klædt på, og så behøver man ikke stresse.

7 Nej, men det er et koncentreret år, men man har også god tid til at have et socialt liv.

8 JA, jeg syntes det år gav mig så meget klarhed over det at studere igen, og den sociale højskole var derefter slet ikke skræmmende.

9 Det kan man godt få, men jeg fik den nu ikke, jeg tror nok båndet er lyserødt.

10. Fagpakken var ret ny da jeg tog den, så mange kendte den ikke rigtigt så nogengange måtte jeg lige forklare hvad det var jeg brugte min tid på, men folk syntes generelt det er fedt man sparer et år på skolebænken, og det var også derfor jeg valgte den.

11 Fordele, når du er færdig kommer du med stor sikkerhed til at gå på hold men nogle af dem du allerede kender fra vuc, jeg kom på hold med 6 jeg allerede kendet, og resten møder man på gangene og i kantinen.

12. Jeg har en Handelseksamen fra tidligere men det var dengang jeg var ung

Jeg håber du kan bruge mine svar

Monica

Anmeld

15. marts 2013

AnnaK89

Hejsa tak for din besvarelse.

Det er da utrolig utrolig flot opnået og kæmpet af dig. Jeg kan kun håbe at jeg får samme oversskud som du har, dog har jeg ikke de samme udfordringer som du har, men jeg er påpasselig med at tage en uddannelse på mindre tid, da jeg allerførst er bange for at stresse mig selv og mine omgivelser ( min kæreste og 2 små børn ) og dernæst har jeg det utrolig nemt ved at føle mig som en taber, derfor har jeg brug for en masse sejre i mit liv for overhovedet at føle mig som et værdigt menneske, derfor skal jeg vælge det rigtig for mig.

Mvh Kusuma

Kan sagtens følge dig - jeg har det på samme måde
Men det er ikke så hårdt igen (syntes jeg ikke!)
Og det er en begrænset periode, som går vildt hurtigt

Anmeld

15. marts 2013

FamilienSørensen

Monica P skriver:

1. Nej jeg havde ingen børn da jeg tog fagpakken, men det var der er del på mit hold der havde, så det kan sagtans gå.

2. Fagpakken gik fra August 2007 til Juni 2008, så 1 år.

3 Nu er jeg ikke 100 procent sikker, men jeg tror det var ca 26-27 timer om ugen

4 Fra kl 8-15

5 Jeg vil tro jeg brugte omkring 5-8 timer om ugen, fordelt på ca en time i hverdagene og så afleveringer i weekenderne

6 Nej, hvis man møder til timerne  og får alleveret alle sine afleveringer til tiden, så er man godt klædt på, og så behøver man ikke stresse.

7 Nej, men det er et koncentreret år, men man har også god tid til at have et socialt liv.

8 JA, jeg syntes det år gav mig så meget klarhed over det at studere igen, og den sociale højskole var derefter slet ikke skræmmende.

9 Det kan man godt få, men jeg fik den nu ikke, jeg tror nok båndet er lyserødt.

10. Fagpakken var ret ny da jeg tog den, så mange kendte den ikke rigtigt så nogengange måtte jeg lige forklare hvad det var jeg brugte min tid på, men folk syntes generelt det er fedt man sparer et år på skolebænken, og det var også derfor jeg valgte den.

11 Fordele, når du er færdig kommer du med stor sikkerhed til at gå på hold men nogle af dem du allerede kender fra vuc, jeg kom på hold med 6 jeg allerede kendet, og resten møder man på gangene og i kantinen.

12. Jeg har en Handelseksamen fra tidligere men det var dengang jeg var ung

Jeg håber du kan bruge mine svar

Monica

Tak for dine rigtig gode besvarelser, det er så dejligt du siger at når man møder og får afleveret sine afleveringer, så går det, for jeg møder stabilt på mit studie og arbejde, og det vægter jeg meget højt. Og jeg er færdig med at få børn, så det vil ikke være en hindring for mig.

Umiddelbart lyder det som noget jeg sagtens kan klare, før jeg gik på barsel havde jeg lektionstimer på 25 om ugen, og jeg har oplevet før hvordan det er at bruge alle mine fri timer på lektier, da jeg var blevet mor til to, pga afslutning af 10. klasse, og det afskrækkede os ikke.

Følte du at det var sværere at søge ind på Socialrådgiver udd. med en fagpakke i stedet for en hel HF, eller foretrækker skolerne det ene fremfor det andet?

Anmeld

15. marts 2013

FamilienSørensen

AnnaKJ skriver:

Kan sagtens følge dig - jeg har det på samme måde
Men det er ikke så hårdt igen (syntes jeg ikke!)
Og det er en begrænset periode, som går vildt hurtigt

Jeg er glad for du forstår hvad jeg mener, folk kan tolke det jeg siger som en overdrivelse, men det er inderligt sådan jeg har det, det er også derfor jeg føler jeg bliver nød til at få en go og fin titel, så jeg kan være stolt over mig selv, men inderst inde så min omgivelse kan være stolt af mig og mine bedrifter.

Anmeld

15. marts 2013

Troldemommi

Tak for dine rigtig gode besvarelser, det er så dejligt du siger at når man møder og får afleveret sine afleveringer, så går det, for jeg møder stabilt på mit studie og arbejde, og det vægter jeg meget højt. Og jeg er færdig med at få børn, så det vil ikke være en hindring for mig.

Umiddelbart lyder det som noget jeg sagtens kan klare, før jeg gik på barsel havde jeg lektionstimer på 25 om ugen, og jeg har oplevet før hvordan det er at bruge alle mine fri timer på lektier, da jeg var blevet mor til to, pga afslutning af 10. klasse, og det afskrækkede os ikke.

Følte du at det var sværere at søge ind på Socialrådgiver udd. med en fagpakke i stedet for en hel HF, eller foretrækker skolerne det ene fremfor det andet?

Der var ingen fra mit VUC hold der søgte ind på den sociale højskole der IKKE kom ind, men man skal søge ind på kvote 2, det gjorde vi og idag er vi næsten allesammen uddannede socialrådgivere

Monica

Anmeld

15. marts 2013

AnnaK89

Jeg er glad for du forstår hvad jeg mener, folk kan tolke det jeg siger som en overdrivelse, men det er inderligt sådan jeg har det, det er også derfor jeg føler jeg bliver nød til at få en go og fin titel, så jeg kan være stolt over mig selv, men inderst inde så min omgivelse kan være stolt af mig og mine bedrifter.

Du beskriver jo nærmest mig!
Det kan være super hårdt at have høje forventninger til sig selv, men så må man arbejde hen mod noget der er tåleligt for en selv Altså indgå en form for kompromis med sig selv

Hvis du får brug for at snakke om det, eller bare for moralsk opbakning, så er du velkommen til at skrive

Anmeld

15. marts 2013

FamilienSørensen

Monica P skriver:

Der var ingen fra mit VUC hold der søgte ind på den sociale højskole der IKKE kom ind, men man skal søge ind på kvote 2, det gjorde vi og idag er vi næsten allesammen uddannede socialrådgivere

Monica

Hold da op det lyder da som en, to, tre - en hulens masse fluer med ét smæk.

Jeg er desværre for træt nu, men må jeg sende en privat besked til dig senere med yderligere spørgsmål, denne gang om selve socialrådgiver uddannelsen. Tror også snart min yngste vågner og skal have bryst.

Mvh Kusuma

Anmeld

15. marts 2013

Troldemommi

Hold da op det lyder da som en, to, tre - en hulens masse fluer med ét smæk.

Jeg er desværre for træt nu, men må jeg sende en privat besked til dig senere med yderligere spørgsmål, denne gang om selve socialrådgiver uddannelsen. Tror også snart min yngste vågner og skal have bryst.

Mvh Kusuma

Du skriver bare, jeg vil også snart ind og se dyner 

Monica

Anmeld

15. marts 2013

Zelinasmor

Jeg tog pædagog pakken på et år. Synes SLET ikke der var mange lektier. Læser til pædagog nu, og hvis man ikke kan overskue en pakke med 4 hf fag kan man slet ikke overskue uddannelsen bagefter. For der er knald på og voldsomt mange lektier!  Forskellen på pædagog pakken og socialrådgiver pakken er at man på socialrådgiveren har samfundsfag på B i stedet for c 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.