Rockertand skriver:

Du lyder bare så sød og fornuftig og ansvarlig og intelligent, at jeg slet ikke kan forstå, at du vil leve i det der.
Nu ved jeg ikke, om I har børn sammen eller tænker på at få det - men sådan som forholdene er nu...........det ændrer sig aldrig, HAN ændrer sig aldrig.
Det er utroligt alarmerende, at han har sat dig i en situation, hvor du rent faktisk har været ved at blive alvorligt syg med stress, jeg skal være ærlig at sige, at jeg tænker............du er selv med til at "tillade" den opførsel, han lægger for dagen, det er alt for nemt for ham at være uansvarlig...........og du er jo rent faktisk mor for ham, du gør alt og redder hans røv, der stilles ingen krav til ham overhovedet, og han gør, som det passer ham.
Det er nemt for mig at skrive, men jeg kan kun give dig det råd at komme hurtigst og længst muligt væk fra ham - start med at spørge dig selv, om du virkelig elsker ham så meget, som du bilder dig selv ind - og hvordan ser du jeres fremtid sammen?
Tak
Jeg forstår heller ikke hvorfor jeg tillader det. Det er heller ikke første gang nogen har sat spørgsmålstegn ved det.
Vi har ingen børn. Det har været på tale. Specielt efter han "tog sig sammen", og lovede at han fra nu af ville tage ansvar for sig selv, og sit liv. Men eftersom det åbenbart kun kan holde 6 måneder af gangen, har jeg sat det på standby.
Jeg tillader selv hans opførsel, for der er jo ikke nogen konsekvens af at han ikke tager ansvar. Jeg tager jo bare styringen og leger mor, og det er helt forkert. Og en fejl fra min side, at jeg gjorde det. Men det gjorde jeg altså, og nu er det svært at komme ud af igen.
Jeg elsker ham. Og jeg ser en god fremtid, når jeg fantaserer om hvordan tingene bliver. Men den fantasi er totalt urealistisk og kommer højst sandsynligt aldrig til at ske. I know.
Måske var det dumt jeg oprettede denne tråd. Jeg kendte vist godt svaret i forvejen...
Ved bare med mig selv jeg ikke er klar til at gøre alvor ud af mine tanker....