Bliver syg hos far, hvem skal passe dagen efter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2013

Fenja09

Vidste ikke lige hvor jeg skulle ligge denne tråd henne, men sagen er den at min søn er hos sin far fra torsdag til fredag hver uge, han er før blevet afleveret her midt om natten fordi han er blevet syg.

Nu har jeg så fået 2 opkald her til aften om at Anthon hoster og om de (farmand bor stadig hjemme) må aflevere ham, denne gang sagde jeg nej. Normalt er det 100% mig der bliver hjemme ved sygdom og det er første gang jeg har sagt nej til at han kan kommer herhjem på "deres dag". Jeg tænker jo at Anthon har to hjem, et hos mor og et hos far. I min verden bliver han ikke "passet" den dag, for så ville min holdning til det Selvfølgelig være helt anderledes.

Efter lidt diskussion har de ham natten over, indtil videre, men hvad med i morgen? Er der "regler" for hvem der skal blive hjemme med ham der?
Jeg skal til scanning i morgen formiddag da jeg aborterede i weekenden og jeg synes under ingen omstændighede en 3 årig skal med til det! Har sagt til anthons far at jeg har en meget vigtig læge aftale, men han er ligeglad

Synes det er fint at du har sagt nej - i er fælles om jeres barn og faren kan vel lige så godt have ham når han er syg, som du kan. Det andet er noget pjat - og så ringer han midt om aftenen pga. hoste? Synes bestemt at du skal stå fast og så må han mande sig op. Man har jo børn på godt og ondt.

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2013

optimistmor

Monski skriver:

Hov ja vi har fælles

under uddannelse kan man få lovligt fravær så :-)

jamen hvis drengen er syg skal bh da nægte at tage drengen ind, det er smitte risiko for hele bh og det må de ikke tage ind når det er bevidst at drengen er syg! lyder lidt underligt, men har jo hellert ikke været der... hehei

Anmeld

16. marts 2013

An&Jo

Her er det faktisk oftest farmand der har ham hvis han er syg, ihvertfald hvis det er over en længere periode, for han går arbejdsløs og jeg arbejder, så her bliver han altså "sendt ud" til sin far, medmindre det er noget der kræver læge, for så skal han jo selvfølgelig til vores egen, men ellers tager farmand sin del af slæbet hvilket for mig er ligeså naturligt som hvis det var omvendt og jeg gik hjemme..

Men uanset hvad så er reglerne faktisk sådan at det er samværsforælderen der skal tage en sygedag hvis barnet er sygt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.