Bliver syg hos far, hvem skal passe dagen efter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.846 visninger
22 svar
12 synes godt om
14. marts 2013

Monski

Vidste ikke lige hvor jeg skulle ligge denne tråd henne, men sagen er den at min søn er hos sin far fra torsdag til fredag hver uge, han er før blevet afleveret her midt om natten fordi han er blevet syg.

Nu har jeg så fået 2 opkald her til aften om at Anthon hoster og om de (farmand bor stadig hjemme) må aflevere ham, denne gang sagde jeg nej. Normalt er det 100% mig der bliver hjemme ved sygdom og det er første gang jeg har sagt nej til at han kan kommer herhjem på "deres dag". Jeg tænker jo at Anthon har to hjem, et hos mor og et hos far. I min verden bliver han ikke "passet" den dag, for så ville min holdning til det Selvfølgelig være helt anderledes.

Efter lidt diskussion har de ham natten over, indtil videre, men hvad med i morgen? Er der "regler" for hvem der skal blive hjemme med ham der?
Jeg skal til scanning i morgen formiddag da jeg aborterede i weekenden og jeg synes under ingen omstændighede en 3 årig skal med til det! Har sagt til anthons far at jeg har en meget vigtig læge aftale, men han er ligeglad

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2013

ESV

Altså jeg må indrømme at min tanke er selvfølgelig må far blive hjemme når han bliver syg en dag hvor han har samvær. Du ville jo heller ikke forvente at far tager ham på dine dage vel?

Anmeld

14. marts 2013

Monski

ESV skriver:

Altså jeg må indrømme at min tanke er selvfølgelig må far blive hjemme når han bliver syg en dag hvor han har samvær. Du ville jo heller ikke forvente at far tager ham på dine dage vel?

Nej nemlig ikke, jeg plejer altid at blive hjemme selvom det er hans dag, da det går mere udover ham hvis han får fraværs fra skole end hvis jeg har barn syg på arbejdet. I morgen der kan jeg bare slet ikke åh det er frustrerende.

Anmeld

14. marts 2013

ESV

Monski skriver:

Nej nemlig ikke, jeg plejer altid at blive hjemme selvom det er hans dag, da det går mere udover ham hvis han får fraværs fra skole end hvis jeg har barn syg på arbejdet. I morgen der kan jeg bare slet ikke åh det er frustrerende.

Men altså så må far sgu mande sig op og tage sit ansvar. Du kan jo ikke blive ved med at tage alle barn syg dage indtil han er gammel nok til selv at blive hjemme under dynen.
Og selvfølgelig skal han ikke med til scanning, pak den dårlige samvittighed væk og tænk på dig selv det er jo heller ikke fordi du som sådan bare skal hygge dig imorgen når man ser på årsagen til scanningen.

Anmeld

14. marts 2013

tarkoflen

Jeg kender ikke reglerne, men kan da ikke forestille mig andet, end at det er den forældre, der har samværet med barnet den pågældende dag, der skal tage en sygedag! Men jeg tror da jeg ville få det afklaret til en anden gang, for det dur da ikke!

Og du skal i hvert fald ikke tumle med dårlig samvittighed! Det lyder da til, at det i den grad er fars tur til af tage den sygedag!

Anmeld

14. marts 2013

Janni.

Er 100 % enig med ESV, du bør pakke din dårlige samvittighed væk. Og farmand burde mande sig op og vise han er en mand med ansvar 

Anmeld

15. marts 2013

baby012

Hans dag med samvær = hans sygedag med barn !!! 

Sådan er reglerne... Havde det været din dag med samvær, var det jo dig der måtte tage sygedag .. 

Tænk lidt på dig selv i dette tilfælde.. Faren skal også vide at han skal tage sin del af slæbet, også/især når barnet virkelig har brug for det .. 

Anmeld

15. marts 2013

bøllen

Uden at kende til regler osv vil jeg mene at det er samværdsforældre der er hjemme hos barnet ved sydom.

det virker for mig mest logisk om det er sådan skal jeg ikke kunne sige. Men hvorfor skulle hans far aflevere hos dig hver gang ? Han kan vel selv tage ansvar for sit barn , syg som rask 

Anmeld

15. marts 2013

mth1987

Monski skriver:

Vidste ikke lige hvor jeg skulle ligge denne tråd henne, men sagen er den at min søn er hos sin far fra torsdag til fredag hver uge, han er før blevet afleveret her midt om natten fordi han er blevet syg.

Nu har jeg så fået 2 opkald her til aften om at Anthon hoster og om de (farmand bor stadig hjemme) må aflevere ham, denne gang sagde jeg nej. Normalt er det 100% mig der bliver hjemme ved sygdom og det er første gang jeg har sagt nej til at han kan kommer herhjem på "deres dag". Jeg tænker jo at Anthon har to hjem, et hos mor og et hos far. I min verden bliver han ikke "passet" den dag, for så ville min holdning til det Selvfølgelig være helt anderledes.

Efter lidt diskussion har de ham natten over, indtil videre, men hvad med i morgen? Er der "regler" for hvem der skal blive hjemme med ham der?
Jeg skal til scanning i morgen formiddag da jeg aborterede i weekenden og jeg synes under ingen omstændighede en 3 årig skal med til det! Har sagt til anthons far at jeg har en meget vigtig læge aftale, men han er ligeglad

Det er da så umodent at faren vælger og vil aflevere sin søn hos dig bare fordi han er syg. Man er altså forældre uanset om barnet er rask eller syg og så må han altså tage det ansvar. Jeg var sgu nok blevet tosset jeg synes selvfølgelig også at hvis jeres søn stadig er syg og det er på farens samværsdag så er det selvfølgelig ham der bli er hjemme. Og nej som du siger så bliver din søn ikk passet, han er hos sin far.... 

Anmeld

15. marts 2013

Faith

Det må vel være et samarbejde mellem dig og din eks. Og i dette tilfælde mener jeg bestemt han bør tage ham! Du ville vel tage ham hvis din eks skulle noget meget vigtigt som børn ikke bør komme med til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.