Er jeg en dårlig mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anna111 skriver:

Kunne du evt. Ikke klæde om på torilettet og så kun lige skylle dig med badetøj på og så kunne i jo bare gå i bad når i kommer hjem og du er da overhovedet ikke en dårlig mor

Så vidt jeg ved skal man vaske sig grundigt over det hele uden badetøj på. Men kan være jeg tager fejl og de ikke er lige strikse alle steder. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2013

Fenja09

Chraz skriver:

hej folkens

Sagen er den at jeg har en datter på 6 der går til svømning. Det er normalt en ting hun har med hendes farmor, men på mandag er der afslutning og de må derfor få forældrene med i vandet. Hun vil rigtig gerne have mig med i vandet men jeg har sagt nej. Jeg har sagt til hende jeg rigtig gerne vi komme og kigge på hende svømme, men i vandet vil jeg altså ikke.

Grunden til det er at jeg får det virkelig skidt når jeg skal bade i omklædningsrum med en masse mennesker jeg ikke kender. Jeg får det virkelig fysisk og psykisk dårligt fordi jeg er meget personlig omkring min krop og det er ikke noget jeg synes alle skal se.

Er jeg en skod mor fordi jeg ikke vil med min datter i vandet?

Jeg synes du skal forklare din datter hvorfor du ikke bryder dig om at være i vandet og synes bestemt ikke at du er en dårlig mor hvis du ikke gør det. Er sikker på at din datter har og får andre fantastiske oplevelser sammen med sin mor, så prøv at forklare hende det på hendes "niveau".

Vil lige tilføje at jeg også svømmede meget som barn og har også altid gerne ville have min mor med i vandet, men hun var også angst for det. Dog ikke for omklædningen, men selve vandet. Som barn havde hun fået en allergisk reaktion som sad i øjnene og siden da havde hun aldrig været i klorvand. Derudover syntes hun at det var uhygiejnisk at bade i vand hvor andre badede, men det var så bare en af hendes særheder og noget jeg har taget med

Fik hende med i svømmehal en gang da jeg var 16 år og hun var kun i vandet i meget kort tid. Pointen er at jeg ikke har haft traumer over det i mit senere liv. Børn opdager også at forældre ikke kan og gør alt - og det synes jeg faktisk er okay at vise dem.

/Fenja

Anmeld

14. marts 2013

Chraz

Tusind tak for alle jeres svar.

Jeg har lagt en slagplan:

Jeg forklarer hende idag hvorfor jeg ikke har lyst til at gå med i vandet, men til gengæld vil jeg tage hende med i varmbad imorgen hvor der faktisk aldrig kommer nogen. Så det bliver KUN mig og hende Så får vi stadig noget svømme og hygge tid sammen og hun kan stadig vise mig hvor dygtig hun er i vandet.

Anmeld

14. marts 2013

esioul

Chraz skriver:

Jeg forklarer hende idag hvorfor jeg ikke har lyst til at gå med i vandet, men til gengæld vil jeg tage hende med i varmbad imorgen hvor der faktisk aldrig kommer nogen. Så det bliver KUN mig og hende Så får vi stadig noget svømme og hygge tid sammen og hun kan stadig vise mig hvor dygtig hun er i vandet.

Det lyder som en super god plan.

Jeg håber i får en hyggelig dag

Anmeld

14. marts 2013

Chraz

esioul skriver:

Det lyder som en super god plan.

Jeg håber i får en hyggelig dag

mange tak Det tror jeg bestemt vi gør

Anmeld

14. marts 2013

Chraz skriver:

Det lyder som en rigtigflod plan. Er sikker på hun vil sætte pris på det

Anmeld

14. marts 2013

anna111

Profilbillede for anna111
mor:) skriver:

Så vidt jeg ved skal man vaske sig grundigt over det hele uden badetøj på. Men kan være jeg tager fejl og de ikke er lige strikse alle steder. 

Altså jeg har det pracis på samme måde jeg tager altid mit badetøj på inden jeg stiller mig og vasker mig og ind til vider har det ikke været noget problem

Anmeld

14. marts 2013

MariaKyedDK

Chraz skriver:

hej folkens

Sagen er den at jeg har en datter på 6 der går til svømning. Det er normalt en ting hun har med hendes farmor, men på mandag er der afslutning og de må derfor få forældrene med i vandet. Hun vil rigtig gerne have mig med i vandet men jeg har sagt nej. Jeg har sagt til hende jeg rigtig gerne vi komme og kigge på hende svømme, men i vandet vil jeg altså ikke.

Grunden til det er at jeg får det virkelig skidt når jeg skal bade i omklædningsrum med en masse mennesker jeg ikke kender. Jeg får det virkelig fysisk og psykisk dårligt fordi jeg er meget personlig omkring min krop og det er ikke noget jeg synes alle skal se.

Er jeg en skod mor fordi jeg ikke vil med min datter i vandet?

man er ikke en dårlig mor fordi man ikke tager med i vandet.

men jeg tænkte på noget... '

når jeg tager i svømmehallen bryder jeg mig heller ikke om den nøgenhed sammen med fremmede mennesker, men jeg gør det at jeg tager mit rene badetøj på hjemmefra , så jeg har det på med det samme man skal i bruseren i omklædningen, bagefter bader jeg efter svømmehallen , men stadig med mit badetøj på, og når jeg så er færdig, går jeg ind i nogle bokse man kan låse så man kan være alene og tager mit undertøj med derind, og så når man har tørt sig og taget det på er man jo stadig ik nøgen

synes det er lidt synd for din datter, specielt hvis de andres mødre er med i vandet, men det gør dig jo ik til en dårlig mor.

har du ik mulighed for at gøre sådan! så føler man sig jo ik SÅ nøgen.

Anmeld

14. marts 2013

Amagerpigen82

Jeg må indrømme jeg er meget overrasket over hvor mange af jer der ikke vil bade og vaske jer rigtigt i en svømmehal. Ud over det lettere uhygiejniske (nej, - man bliver altså ikke ren når man har badetøj på ud over) så tænk hvilket signal I sender til jeres døtre.... At de skal være flove over at bade og over deres kroppe.

Jeg ved godt det kan være svært hvis man synes det er ubehageligt, - men jeg ville virkelig arbejde på at få et mere naturligt forhold til min krop. Ellers bliver det da svært at give det videre til sine børn

Alt det bedste ,- både til TS og jer andre

Anmeld

14. marts 2013

Anna111 skriver:

Altså jeg har det pracis på samme måde jeg tager altid mit badetøj på inden jeg stiller mig og vasker mig og ind til vider har det ikke været noget problem

Oki. Ved bare at de nogle steder påtaler dette. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.