Afskaffelse af lægevagten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2013

2721

mor:) skriver:

Det har hele tiden været meningen at man kun skulle ringe til lægevagten hvis det var noget som ikke kunne vente til dagen efter. Så princippet er vel det samme

Vi 2 har vidst i mange sammenhæng vidt forskellige holdning, så lad os lade den ligge
Vi er ikke enige og det er også fint nok

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2013

Frk. Himmelblå

Loa skriver:

Sker der ikke så meget ved at vente til dagen efter?? Sig lige det til barnet eller forældrene til det barn der ligger med høj feber fredag aften/nat, skal de vente til mandag med at tage til lægen?

Vi har et utal af gange været til lægevagten med Isabella, sjovt nok enten fredag aften/nat eller lørdag, for at få af vide at hun har halsbetændelse eller mellemørebetændelse. Så er hun jo kommet i behandling med det samme, og feberen er faldet. Jeg ville godt nok være ked af at skulle vente en dag eller længere, med at få hende tjekket.

Og samtidig føler jeg ikke umiddelbart at halsbetændelse/mellemørebetændelse er "nok" til at tage på skadestuen....

Jeg tror, man bare skal tænke fuck det, - så kalder vi lægevagten for skadestuen, hvis det er det, I vil have. Og så tager vi fremover på "skadestuem", når vores datter har møb - eller der er mistanke om det.

Potato potato..

Anmeld

13. marts 2013

Bassemor<3

jeg synes simpelthen det er forkasteligt at de afskaffer det ! vi har mange gange haft brug for at få en lægelig vurdering på vores søn, fx. i weekenden, og nogle gange er det ikke akut og vi bliver derfor rådet til at gå til egen læge dagen efter. Men det er da også meget bedre end at skulle gå og være skide bange !

Det med at snakke med en sygeplejerske synes jeg godt nok er til at lukke op og sk**e i. i forrige uge blev min søn syg, mandag aften falder han, bliver flitsbuestiv og vender det hvide ud af øjnene og stopper så med at trække vejret. Vi ringer 112 og en sygeplejerske bliver ved med at sige at han har noget i halsen, hvilket vi vidste han ikke havde, og vi havde vendt ham på hovedet !! tror hun sagde det 3-4 gange på de 5 min vi talte med hende ! Da ambulancen kom viste det sig at hans hjerne havde sat hans krop i kramper pga. rota og adeno virus !! han havde ikke feber så vi var skide bange for hvad det så kunne være !

Anmeld

13. marts 2013

Loa

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg tror, man bare skal tænke fuck det, - så kalder vi lægevagten for skadestuen, hvis det er det, I vil have. Og så tager vi fremover på "skadestuem", når vores datter har møb - eller der er mistanke om det.

Potato potato..

Men er skadestuen ikke også der man kommer hen hvis man bliver kørt ned osv?
Hvis man får åbent benbrud eller lign? Jeg tænker bare det ville være rart at adskille disse.
Skal vi så sidde på skadestuen med MØB og vente på ALLE med super akutte skader er væk, før vi kommer til?
Er mere det jeg ikke rigtig kan fatte oven i mit hovede....

Anmeld

13. marts 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Bøllemyr skriver:

Vi 2 har vidst i mange sammenhæng vidt forskellige holdning, så lad os lade den ligge
Vi er ikke enige og det er også fint nok

Ja det har vi. Men du må da indrømme at ideen med lægevagten er vel hvis det er noget der ikke kan vente til egen læge har åbent. Og så er det jo op til den enkelte forældre at vurdere om det kan vente. Om man kaldet det skadestuen eller lægevagten er vel ligegyldigt. For den enkelte forældre vil tage kontakt uanset om det bliver kaldt for det ene eller det andet. 

Anmeld

13. marts 2013

2721

Ja det har vi. Men du må da indrømme at ideen med lægevagten er vel hvis det er noget der ikke kan vente til egen læge har åbent. Og så er det jo op til den enkelte forældre at vurdere om det kan vente. Om man kaldet det skadestuen eller lægevagten er vel ligegyldigt. For den enkelte forældre vil tage kontakt uanset om det bliver kaldt for det ene eller det andet. 

Det er korrekt, men jeg har svært ved at se hvordan det hele skal hænge sammen. Og HVIS alt skal forgå på skadestuen nu, så kommer man da godt nok langt ned i køen, hvis man er der med fx MØB og det er jo ikke fordi de i forvejen er kendt for at have kort ventetid.

Anmeld

13. marts 2013

Frk.Nissen

Jamen man kan jo ringe til sygeplejersken. Der sidder næppe kun en for at tage imod alle opkald. Og jeg mener hvis et barn er syg så sker der ikke så meget ved at det må vente til dagen efter. Man skal jo nok komme til at blive set hvis de mener der er behov for det. Men der er alt for mange som bruger lægevagten ved hver forkølelse. 

Kunne sige det bedre selv  Det er også grunden til at de vil lave vagtlæger til brugerbetaling. Da alt for mange misbruger vagtlægen. 

Anmeld

13. marts 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Loa skriver:

Sker der ikke så meget ved at vente til dagen efter?? Sig lige det til barnet eller forældrene til det barn der ligger med høj feber fredag aften/nat, skal de vente til mandag med at tage til lægen?

Vi har et utal af gange været til lægevagten med Isabella, sjovt nok enten fredag aften/nat eller lørdag, for at få af vide at hun har halsbetændelse eller mellemørebetændelse. Så er hun jo kommet i behandling med det samme, og feberen er faldet. Jeg ville godt nok være ked af at skulle vente en dag eller længere, med at få hende tjekket.

Og samtidig føler jeg ikke umiddelbart at halsbetændelse/mellemørebetændelse er "nok" til at tage på skadestuen....

Jamen det skal jo ikke ses som at man kun ville blive modtaget med en brækket arm. Det bliver jo netop en blanding af lægevagt/skadestuen. 

Jeg synes bare at det er en typisk reaktion. Man går helt i panik før man har sat sig ind i hvordan det kommer til at se ud. 

Der er i min verden forskel på høj feber og et barn der hoster og et snottet(der er mange som ringer med dette problem) 

Anmeld

13. marts 2013

Frk.Nissen

http://www.dr.dk/DR1/Aftenshowet/Artikler/2013/03/12142516.htm

Der står lidt om det, ved ikke om i kan se det de sendte igår.

Anmeld

13. marts 2013

Loa

Jamen det skal jo ikke ses som at man kun ville blive modtaget med en brækket arm. Det bliver jo netop en blanding af lægevagt/skadestuen. 

Jeg synes bare at det er en typisk reaktion. Man går helt i panik før man har sat sig ind i hvordan det kommer til at se ud. 

Der er i min verden forskel på høj feber og et barn der hoster og et snottet(der er mange som ringer med dette problem) 

Så skulle man måske ikke melde noget ud før man har en 100% klar melding, for selvfølgelig reagere man ud fra de informationer man har....

Jeg skriver også bare det jeg skriver, fordi jeg ikke forbinder feber med skadestuen....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.