Afskaffelse af lægevagten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2013

2721

JulieWH skriver:

Næppe.
Men fandt den her artikel;
http://www.dagensmedicin.dk/nyheder/almen-praksis/ praktiserende-lager-skal-ikke-langere-drive-lageva gt-i-hovedstaden/

Mon det er det du har hørt?

Jeg stødte blot på det via FB og tænkte
Men aner intet så tænkte jeg ville høre her, da det jo snildt kunne være løgn og latin eller trætte mig der intet fatter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2013

Koen.

Laulund87 skriver:

Hold da op hvor er jeg glad for at bo i det mørke Jylland

men mon det ikke desværre er fremtiden over hele landet med tiden

men ja jeg er godt nok os glad for det ikke lige er her da...

Anmeld

12. marts 2013

2721

Skouboe skriver:

Det ER besluttet. Region hovedstaden har opsagt samarbejdet med de praktiserende læger om lægevagten pr. 1/1 - 2014. Fremover skal du (hvis du bor i region hovedstaden) ringe 1318 og du kommer så til at tale med en sygeplejerske, der kan henvise dig til skadestuen. Det bliver heller ikke muligt bare at dukke op på skadestuen længere - man skal via 1318 og henvises.

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/03/05/122838.htm

Så havde jeg forstået det rigtigt
Hvor er det skræmmende
Er det kun i regionhovedstaden eller?

Anmeld

12. marts 2013

MorDk

Fandme utroligt!!! Hvorfor skal vi betale så meget i SKAT!?! De afskaffer jo seriøst alt snart!

Anmeld

12. marts 2013

Laulund87

Tanja. skriver:

men mon det ikke desværre er fremtiden over hele landet med tiden

men ja jeg er godt nok os glad for det ikke lige er her da...

Jo garanteret, men det vil vi ikke tænke på!

Anmeld

12. marts 2013

2721

Frejsmor skriver:

Det håber jeg da virkelig ikke er sandt.. I så fald, bliver skadestuerne da bare overrendt i stedet for, og der er da vidst ventetid nok i forvejen..

Hvor har du hørt det henne?

Læste det på FB. Ved ikke helt hvad jeg skak tænke eller tro, men synes ikke det lyder særligt betryggende

Anmeld

12. marts 2013

Skouboe

Bøllemyr skriver:

Så havde jeg forstået det rigtigt
Hvor er det skræmmende
Er det kun i regionhovedstaden eller?

Ja, indtil videre ihvertfald. Det er regionerne selv der bestemmer, så det er ikke til at sige hvad der sker andre steder.

Anmeld

12. marts 2013

MortilElias2010

JulieWH skriver:

Hvorfor er det foruroligende?

Det var den følelse jeg fik da jeg læste det, og jeg bliver ikke engang berørt af det. Jeg tænker nok bare at det sidste man ønsker i en akut situation (muligvis efter egen mening) at man om muligt kan ende i kø førend man bliver henvist eller at de ikke opfatter situationen akut og så man skal beroliges over en telefon men ikke ansigt til ansigt. Og ja kan godt se det med overbelægninger og travlhed så det måske ville reducere presset at tage den i opløbet.. Men det var bare lige min første indskydelse da jeg læste det - foruroligende. Jeg er så heldig at jeg ringer til mine forældre da de begge er læger når der opstår nogen situationer der giver anledning til bekymring, hvilket dog sjældent sker. Men den baghånd er jeg glad for at have. 

Anmeld

12. marts 2013

2721

Skouboe skriver:

Ja, indtil videre ihvertfald. Det er regionerne selv der bestemmer, så det er ikke til at sige hvad der sker andre steder.

Okay, mange tak for svar

Anmeld

12. marts 2013

anynom

MortilElias2010 skriver:

Det var den følelse jeg fik da jeg læste det, og jeg bliver ikke engang berørt af det. Jeg tænker nok bare at det sidste man ønsker i en akut situation (muligvis efter egen mening) at man om muligt kan ende i kø førend man bliver henvist eller at de ikke opfatter situationen akut og så man skal beroliges over en telefon men ikke ansigt til ansigt. Og ja kan godt se det med overbelægninger og travlhed så det måske ville reducere presset at tage den i opløbet.. Men det var bare lige min første indskydelse da jeg læste det - foruroligende. Jeg er så heldig at jeg ringer til mine forældre da de begge er læger når der opstår nogen situationer der giver anledning til bekymring, hvilket dog sjældent sker. Men den baghånd er jeg glad for at have. 

Jeg tænker bare at man i forvejen skal ringe og potentielt vente i telefonkø for så at snakke med en læge som skal vurdere om de vil se en. Forskellen her er jo bare at man kommer til at snakke med en sygeplejerske i stedet og at det skal være akut nok til enten skadestue eller hospital.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.