Barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.789 visninger
31 svar
0 synes godt om
22. juni 2009

Vingummien

Hvor mange ugers barsel har i haft, efter i har født?

Spørgsmålet gælder kun jer hvor i har taget det hele og ik er startet på arbejde før.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2009

Vinker

suanne85 skriver:

Spørgsmålet gælder kun jer hvor i har taget det hele og ik er startet på arbejde før.

Forstår ikke helt dit spørgsmål, men det er jo heller ikke helt til mig eftersom jeg starter op før

men man har vel 1 år hvis man holder det hele - med mindre man selv vil betale for mere. eller dvs man har 14 uger + forældre orlov som man kan dele mellem faderen og moderen... ?

Anmeld

22. juni 2009

Vingummien

Vinker skriver:

Forstår ikke helt dit spørgsmål, men det er jo heller ikke helt til mig eftersom jeg starter op før

men man har vel 1 år hvis man holder det hele - med mindre man selv vil betale for mere. eller dvs man har 14 uger + forældre orlov som man kan dele mellem faderen og moderen... ?

Så læs det igen

det er fordi jeg er i tvivl om jeg har fået den barsel jeg har ret til, den sluttede jo i fredags, og der er Emil kun 10½ måned, og det er for kort tid i forhold til alle andre

Anmeld

22. juni 2009

Vinker

suanne85 skriver:

Så læs det igen

det er fordi jeg er i tvivl om jeg har fået den barsel jeg har ret til, den sluttede jo i fredags, og der er Emil kun 10½ måned, og det er for kort tid i forhold til alle andre

Du har ret til følgende:

Rettigheder:

• Fravær ved graviditetsundersøgelse 
  • Orlov fire uger før forventet fødsel  
  • Orlov efter fødsel i 14 uger  
  • 32 ugers forældreorlov

Det gir 50 uger!

Anmeld

22. juni 2009

Vingummien

Vinker skriver:

Du har ret til følgende:

Rettigheder:

• Fravær ved graviditetsundersøgelse 
  • Orlov fire uger før forventet fødsel  
  • Orlov efter fødsel i 14 uger  
  • 32 ugers forældreorlov

Det gir 50 uger!

Oki, så passer det, men andre på kontanthjælp har haft 52 uger

Nu du er så klog Rikke kan du så se nogen steder om barsel bliver udsat med en måned hvis man har haft ferie i den? har nemlig ik hørt fra kommunen og undre mig, sad og kiggede på nettet før men ku sku ik finde noget om det

Anmeld

22. juni 2009

Vinker

suanne85 skriver:

Oki, så passer det, men andre på kontanthjælp har haft 52 uger

Nu du er så klog Rikke kan du så se nogen steder om barsel bliver udsat med en måned hvis man har haft ferie i den? har nemlig ik hørt fra kommunen og undre mig, sad og kiggede på nettet før men ku sku ik finde noget om det

åh nej jeg er ikke så klog - jeg har bare spurgt Karina RIGTIG MEGET ang. det med barsel for HUN er klog

Din barsel burde blive udsat når du har holdt ferie undervejs - men ved det ikke med sikkerhed. Jeg har selv først holdt mit ferie efter min barsel er endt. Min forældreorlov stoppede nemlig 4. juni - Morten ska nemlig ha de sidste 0 ugers forældreorlov!

Anmeld

22. juni 2009

Stumpen

Efter endt uddannelse fik jeg ikke noget arbejde inden barsel (som jeg gik på 1.juni) og på kommunen har jeg fået at vide at jeg/vi har 46 uger EFTER fødsel...

Anmeld

22. juni 2009

Vingummien

Vinker skriver:

åh nej jeg er ikke så klog - jeg har bare spurgt Karina RIGTIG MEGET ang. det med barsel for HUN er klog

Din barsel burde blive udsat når du har holdt ferie undervejs - men ved det ikke med sikkerhed. Jeg har selv først holdt mit ferie efter min barsel er endt. Min forældreorlov stoppede nemlig 4. juni - Morten ska nemlig ha de sidste 0 ugers forældreorlov!

He he kedelig med 0 ugers barsel Rikke

Ja vil også mene den sku forlænges lidt, må hellere ringe til dem imorgen, el skal jeg vente på de kontakter mig

Man skulle jo nødig komme for hurtig hjemme fra nu når der er alt det med emils vuggestue

Anmeld

22. juni 2009

Vingummien

Vinker skriver:

Og forresten så må man ik snyde med det klogskab der

Anmeld

22. juni 2009

Pia.

suanne85 skriver:

jeg havde 52 uger og så lagde jeg alt mit ferie (5 uger bagefter) så det giver i alt 57 uger...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.