bixemad??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2013

tarkoflen

Kay skriver:

ja første gang det lykkeds   er ellers god til at lave mad... men lige bix har aldrig været noget jeg har lavet meget...

Så er det da på tide, at du kom godt i gang med det det er jo en fantastisk måde at få brugt skønne rester, som kan være tarvelige, hvis nu de bliver opvarmet, som en flæskesteg, en bøf eller lignende og også godt hvis man har rester af noget pålæg! Det smager virkelig godt med spegepølse og rullepølse i

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2013

Fam. Madsen

pålægs rester fra slagteren sig manden er godt til bix

Anmeld

10. marts 2013

Kay

tarkoflen skriver:

Så er det da på tide, at du kom godt i gang med det det er jo en fantastisk måde at få brugt skønne rester, som kan være tarvelige, hvis nu de bliver opvarmet, som en flæskesteg, en bøf eller lignende og også godt hvis man har rester af noget pålæg! Det smager virkelig godt med spegepølse og rullepølse i

har aldrig tænkt på man kunne buge andet end steg i  men ja det var da et fint alternativ... vi har bare ik så meget pålægs rester her hjemme... jeg undgår helst at spise brød... og normalt også kartofler  fori jeg har pco og gerne vil tabe alle graviditets killoene

faktisk er rester ik noget der er meget af her hjemme vi får brugt det meste på den ene eller anden måde... somregl bliver det spist til frokost 

Anmeld

10. marts 2013

Victoria2013

Kay skriver:

hp sous manglede vi jo... men vi lavede det med løg og det smagte jo godt tror det er det jeg har glemt at putte i... vi får også sjældent bix... men ja vi havde netop rester at en flæskesteg

HP saucen er heller ikke strengt nødvendigt, faktisk er det ikke så længe siden vi begyndte at bruge det... jeg skulle vist bruge det i en eller anden anden ret og fik det købt, så nu bruger vi det. Men ellers er ketchup til jo rigeligt

Anmeld

10. marts 2013

Kay

Kia2013 skriver:

HP saucen er heller ikke strengt nødvendigt, faktisk er det ikke så længe siden vi begyndte at bruge det... jeg skulle vist bruge det i en eller anden anden ret og fik det købt, så nu bruger vi det. Men ellers er ketchup til jo rigeligt

det blev i altfald fint uden men jeg manglede rødbeder... det glemte vi at købe da vi handlede

Anmeld

10. marts 2013

tarkoflen

Kay skriver:

har aldrig tænkt på man kunne buge andet end steg i  men ja det var da et fint alternativ... vi har bare ik så meget pålægs rester her hjemme... jeg undgår helst at spise brød... og normalt også kartofler  fori jeg har pco og gerne vil tabe alle graviditets killoene

faktisk er rester ik noget der er meget af her hjemme vi får brugt det meste på den ene eller anden måde... somregl bliver det spist til frokost 

Vi bruger alt slags kød ja og også rodfrugter

Det hænder at vi eksempelvis har en enkelt hakkebøf eller en lille rest af et eller andet, som vi ved, vi ikke får spist, og så ryger det i fryseren, så det kan tages op til bix... Manden får frokost på job, og jeg er ikke god til at spise kødrester til frokost, når jeg går hjemme... Og nogle gange gider vi bare ikke, at have det samme to dage i træk

Anmeld

10. marts 2013

Victoria2013

Kay skriver:

det blev i altfald fint uden men jeg manglede rødbeder... det glemte vi at købe da vi handlede

Vi har aldrig rødbeder hjemme, for vi spiser det ikke til andet end fx biksemad - og det er altså langt fra hver uge eller måned vi får det. Så jeg har lavet et lille glas hjemmelavede syltede agurker at have stående, for det bruger jeg til meget mere (men ikke så meget at jeg gider købe et stort glas) - og det passer også fint til biksemad, det skal jo bare være noget "surt" til

Anmeld

10. marts 2013

Kay

tarkoflen skriver:

Vi bruger alt slags kød ja og også rodfrugter

Det hænder at vi eksempelvis har en enkelt hakkebøf eller en lille rest af et eller andet, som vi ved, vi ikke får spist, og så ryger det i fryseren, så det kan tages op til bix... Manden får frokost på job, og jeg er ikke god til at spise kødrester til frokost, når jeg går hjemme... Og nogle gange gider vi bare ikke, at have det samme to dage i træk

jeg er rigtig god til at spise kødrester og ogfte bruger min mand det som pållæg på madpakken... så sjældent vi har rester til bix... men nu har jeg da fundet ud af at lave det ordentligt

Anmeld

10. marts 2013

Kay

Kia2013 skriver:

Vi har aldrig rødbeder hjemme, for vi spiser det ikke til andet end fx biksemad - og det er altså langt fra hver uge eller måned vi får det. Så jeg har lavet et lille glas hjemmelavede syltede agurker at have stående, for det bruger jeg til meget mere (men ikke så meget at jeg gider købe et stort glas) - og det passer også fint til biksemad, det skal jo bare være noget "surt" til

det eneste "!surt" jeg kan li er rødbeder... men spiser det ja kun til bix som er første gang i 7 år jeg slev laver... og så til pariserbøf... så resten bliver tit smidt ud

Anmeld

10. marts 2013

LLN

Kay skriver:

hvordan laver du bixemad??

ja står og skal til at lave det af flæskestegs rester... men det er aldrig lykkeds mig at lave den god... så derfor spørg jeg jer... hvordan laver i bixemad??

Ved godt der er lidt sent nu, men det kan jo være at du kan bruge "opskriften" til en anden gang.

Et løg skæres i skiver og svitses til de er let gyldne. Kødet skære i tern og bruner lidt med. Hvis der er en rest sovs kommer der lidt af den ved, og ellers lidt engelsk slvs og salt og peber. Kartoflerne skæres i tern og kommes ved og det hele står ved lidt lavere varme til det er varmt. Serveres med spejlæg, rødbeder, HP sauce og ketchup.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.