Tv?.. Hvor lang tid er okay?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2013

Tvillingemor80

Mine piger ser TV næsten hver gang de kommer hjem fra VS - der er de rigtig trætte og har lige brug for 15-20 minutter til at omstille sig (vi sidder som regel sammen med dem), og der bliver altid set Pingu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2013

Laulund87

Maria ser gerne tegnefilm om eftermiddagen når hun er træt efter en lang dag i børnehaven, mens vi laver aftensmad.

I weekenderne er det meget forskelligt, men hun spiser gerne havregrød foran tv'et og så spiser hun igen sammen med os når vi får morgenmad senere. Nogle gange ser hun også i løbet af dagen, men der er også dage hvor vi slet ikke er hjemme.

Jeg er ret afslappet med tegnefilm, så længe det ikke er det eneste hun laver. Hun ser kun Disney Junior for der lærer hun at tælle, synge, løse opgaver osv. Ramasjang ser hun ikke, synes der er så meget underligt på den kanal.

Anmeld

10. marts 2013

lilledittemor

Mitallerstørsteønske skriver:

Hvor meget ser jeres børn tv. Jeg hr fået finde afvinde af min familie at knægten er for afhængig af tv'et. Han ser ca. 1 times tv om morgen, i weekenden, ellers bliver det til ca. 1 1/2 timen ellers. Når han kommer hjem fra dagpleje eller lign.

Han er 2 år og render ofte rundt og leger samtidig. Det han ser er Disney Junior, eller Timmy tid.

Vil gerne have ærlig svar. Lad være med skælde ud på mig eller andre.

Tak.

Det kunne være mig som havde oprettet denne debat.

Vores datter er 14 måneder og hun ELSKER at se tv.
Hun ser dog kun de børnedvd'er som vi sætter på - Pocoyo og I Drømmehaven som passer til hendes alder og som hun kender. Hun nyder det og griner og hopper med ligesom de gør i fjernsynet - men jeg tænker også.. hvornår er det for meget?
Jeg slukker for det når hun ikke kigger på det mere.

Bella kan godt se mellem 1-2 timer..
Hun ser det hver morgen, for hun beder selv om det.

Anmeld

10. marts 2013

4xGreve

Mitallerstørsteønske skriver:

Hvor meget ser jeres børn tv. Jeg hr fået finde afvinde af min familie at knægten er for afhængig af tv'et. Han ser ca. 1 times tv om morgen, i weekenden, ellers bliver det til ca. 1 1/2 timen ellers. Når han kommer hjem fra dagpleje eller lign.

Han er 2 år og render ofte rundt og leger samtidig. Det han ser er Disney Junior, eller Timmy tid.

Vil gerne have ærlig svar. Lad være med skælde ud på mig eller andre.

Tak.

jeg har stemt blankt for herhjemme ser mine børn som sådan ikke fjernsyn men det er altid tændt! Min datter er bange for fjernsynet og lydene i bygningen når det er slukket! 

De vokser op med at det konstant køre og har ikke et behov for at se det! 

Den yngste får dig flaske til fjernsynet men det er 5-10 min Vi snakker om 

Anmeld

10. marts 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Min datter ser tv, når hun kommer hjem fra BH. Så slapper hun af med en kiks, et stykke frugt og et glas mælk for at falde til ro efter en dag med meget aktivitet.

Om morgenen ser hun ofte også tv, mens hun spiser morgenmad.

I weekenderne her i vinterhalvåret ser de gerne lidt tv midt på dagen også. Om det er 30 min eller 60 min kan jeg ikke svare på, men når DVDen færdig, bliver der slukket for det. De sidder dog sjældent klistret til skærmen så længe, men går til og fra og leger med sig selv og hinanden.

Vi har ingen kanaler, så de ser udelukkende DVD, og det varierer mellem Mickey Mouse Club House, Timmy Time, Peter Pedal og Disney film

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.